Внимание!

NB! В настоящее время в данный документ вносятся изменения


ВСЕ ЗАКОНОДАТЕЛЬСТВО УЗБЕКИСТАНА

Законодательство РУз / Земля и иные природные ресурсы. Охрана окружающей среды / Вода, водопользование и водное хозяйство / Управление использованием и охраной вод /

Постановление Президента Республики Узбекистан от 05.01.2024 г. N ПП-5 "О мерах по совершенствованию системы управления водными ресурсами и повышению эффективности их использования в низовом звене"

Функция недоступна

Данная функция доступно только для клиентов (пользователей)

Полный текст документа доступен в платной версии. По вопросам звоните на короткий номер 1172

ПОСТАНОВЛЕНИЕ

П  Р  Е  З  И  Д  Е  Н  Т  А

РЕСПУБЛИКИ УЗБЕКИСТАН

05.01.2024 г.

N ПП-5



О МЕРАХ

ПО СОВЕРШЕНСТВОВАНИЮ СИСТЕМЫ

УПРАВЛЕНИЯ  ВОДНЫМИ  РЕСУРСАМИ

И ПОВЫШЕНИЮ ЭФФЕКТИВНОСТИ ИХ

ИСПОЛЬЗОВАНИЯ В НИЗОВОМ ЗВЕНЕ


В целях повышения эффективности использования водных ресурсов, отказа от сформировавшегося в сознании населения стереотипа "вода - бесплатна" путем повышения культуры водопользования, а также продолжения широкого внедрения водосберегающих технологий орошения:


1. Согласиться с предложениями Министерства водного хозяйства, Министерства экономики и финансов, Совета фермерских, дехканских хозяйств и владельцев приусадебных земель Узбекистана, а также Совета Министров Республики Каракалпакстан и хокимиятов областей:

об отмене платежей за услуги по поставке воды производителям сельскохозяйственной продукции водохозяйственными организациями;

о создании государственных учреждений "Сув етказиб бериш хизмати" (далее - Службы поставки воды) на базе отделов ирригации районов (города Кувасая) и специализированных служб Министерства водного хозяйства;

о направлении 40 процентов поступлений в Государственный бюджет от налога за пользование водными ресурсами на расходы по финансированию деятельности Служб поставки воды, содержанию и улучшению технического состояния объектов, находящихся на их балансе.


2. Выделить за счет имеющихся штатных единиц управленческого персонала отделов ирригации районов (города Кувасая) Министерства водного хозяйства 7 штатных единиц для создания в центральном аппарате Министерства водного хозяйства Управления по координации деятельности служб поставки воды, а также 39 штатных единиц для создания в Министерстве водного хозяйства Республики Каракалпакстан и бассейновых управлениях ирригационных систем отделов по координации деятельности служб поставки воды.

При этом средства, предусмотренные в параметрах Государственного бюджета для содержания отделов ирригации районов (города Кувасая), направляются на финансирование деятельности Служб поставки воды в соответствующих районах и регулярно индексируются пропорционально повышению минимального размера оплаты труда.


3. Определить основными задачами Служб поставки воды:

поставку воды потребителям на основе установленных лимитов;

ведение учета и отчетности воды на закрепленной территории;

содержание оросительных сетей и прилежащих гидротехнических сооружений в исправном состоянии, осуществление ремонтно-восстановительных мероприятий;

оснащение мест забора воды средствами управления и учета воды, цифровизацию ведения мониторинга, учета и отчетности воды;

представление в налоговые органы сведений об объеме потребленной воды в разрезе потребителей;

оказание других водохозяйственных услуг на основе заявок водопользователей.


4. Установить, что руководители Служб поставки воды назначаются на должность и освобождаются от должности министром водного хозяйства Республики Узбекистан на основании рекомендаций соответственно министра водного хозяйства Республики Каракалпакстан и начальников бассейновых управлений ирригационных систем, а также представляют отчет о проделанной работе районным Кенгашам народных депутатов два раза в год.


5. В целях укрепления материально-технической базы Служб поставки воды обеспечить:

Министерству экономики и финансов - поэтапное выделение средств на необходимую технику в 2024-2025 годах;

Министерству водного хозяйства - передачу зданий и основных средств, включая технику, находящихся на балансе отделов ирригации районов (города Кувасая), на баланс Служб поставки воды;

Председателю Совета Министров Республики Каракалпакстан и хокимам областей - выделение необходимых зданий или помещений для Служб поставки воды, не имеющих административного здания.


6. Принять к сведению, что на основании пункта 38 статьи 4 Закона Республики Узбекистан "О внесении изменений и дополнений в некоторые законодательные акты Республики Узбекистан в связи с принятием основных направлений налоговой и бюджетной политики на 2024 год" налоговая ставка за пользование водными ресурсами (далее - налог на воду) по объему воды, используемой для полива сельскохозяйственных земель и разведения (выращивания) рыбы, включая дехканские хозяйства и физических лиц, имеющих земли сельскохозяйственного назначения, установлена в размере 100 сумов за 1 кубический метр воды.


7. Установить порядок, в соответствии с которым:

а) начиная с 2024 года:

Министерство водного хозяйства совместно с Министерством сельского хозяйства ежегодно утверждают лимиты водозаборов для полива сельскохозяйственных посевов в разрезе регионов исходя из уровня водности источников в срок до 25 марта - для вегетационного периода и в срок до 25 сентября - для осенне-зимнего периода;

Министерство водного хозяйства Республики Каракалпакстан и Министерство сельского хозяйства Республики Каракалпакстан, бассейновые управления ирригационных систем и территориальные управления сельского хозяйства ежегодно в рамках утвержденного по регионам лимита разрабатывают лимиты водозаборов для полива посевов в разрезе конечных потребителей в срок до 1 апреля - для вегетационного периода и в срок до 1 октября - для осенне-зимнего периода с внесением их на утверждение в районные Кенгаши народных депутатов;

база налога на воду для производителей сельскохозяйственной продукции, которые не вели учет (уклонялись от ведения учета) объема потребленной воды, рассчитывается с увеличением в два раза по отношению к лимитам, утвержденным районными Кенгашами народных депутатов;

б) начиная с 2025 года:

при внедрении водосберегающих технологий орошения и определении на основании водоизмерительных приборов объема водозабора для полива к ставке налога на воду применяется понижающий коэффициент 0,5;

при внедрении водосберегающих технологий орошения или определении объема водозабора для полива на основании водоизмерительных приборов к ставке налога на воду применяется понижающий коэффициент 0,7;

при определении объема водозабора для рыбоводства на основании водоизмерительных приборов к ставке налога на воду применяется понижающий коэффициент 0,7;

в случае отсутствия внедрения водосберегающих технологий орошения и неустановления объема водозабора для полива на основании водоизмерительных приборов к ставке налога на воду применяется повышающий коэффициент 1,5.


8. Принять к сведению, что:

в Указе Президента Республики Узбекистан от 12 декабря 2023 года N УП-205 "О дополнительных мерах по дальнейшему развитию свободных рыночных отношений в сельском хозяйстве" определено направление 2,6 триллиона сумов средств на повышение уставного капитала АКБ "Агробанк", а также направление в рамках программ развития семейного предпринимательства средств, возвращенных в 2024 году по выделенным кредитам, на реализацию проектов по внедрению водосберегающих технологий орошения;

АКБ "Агробанк" разработана электронная система "suvkredit.uz" по прозрачному выделению онлайн-кредита для внедрения водосберегающих технологий орошения (далее - система "suvkredit.uz") с ее запуском в полном объеме в срок до 1 февраля 2024 года.


9. Министерству водного хозяйства (Каршиев Р.) совместно с Министерством сельского хозяйства (Назаров А.), Министерством экономики и финансов (Бобоев А.), Советом фермерских, дехканских хозяйств и владельцев приусадебных земель Узбекистана (Суюнов Ф.) оказать содействие АКБ "Агробанк" по учету следующих функций в системе "suvkredit.uz":

прозрачность выделения кредитов, то есть создание возможности онлайн-отслеживания всех этапов процесса оформления кредита;

строительство водосберегающих технологий орошения, внедряемых на основе кредитов, исключительно на основе рабочих проектов;

предоставление подрядными организациями срока гарантии не менее 2 лет по каждому проекту и организация сервисных услуг в течение 5 лет;

проведение оценки деятельности подрядных предприятий получателями кредита и ведение рейтинговой системы;

предоставление сервисных и консультативных услуг посредством обучения производителей сельскохозяйственной продукции - получателей кредита эффективному использованию водосберегающих технологий орошения.


10. Определить, что начиная с 2024 года:

производителям сельскохозяйственной продукции для реализации проектов по внедрению водосберегающих технологий орошения посредством платформы "suvkredit.uz" выделяются кредиты на срок 5 лет, включая льготный период 2 года, по ставке 14 процентов годовых;

70 процентов кредитного обеспечения осуществляется на основе страхового полиса страховых компаний на риск невозврата кредита, 50 процентов - поручительства АО "Компания по развитию предпринимательства";

субсидии для возмещения части расходов по внедрению водосберегающих технологий орошения выделяются производителям сельскохозяйственной продукции в том же году, в котором были внедрены данные технологии, в полном объеме.

Министерству экономики и финансов обеспечить покрытие за счет Государственного бюджета части, превышающей 10 процентов процентной ставки по кредитам, выделяемым в национальной валюте коммерческими банками на проекты по внедрению водосберегающих технологий орошения в Республике Каракалпакстан и Хорезмской области.


11. Согласиться с предложениями Министерства сельского хозяйства, Министерства водного хозяйства и Министерства экономики и финансов:

о направлении субсидий, выделяемых на водосберегающие технологии орошения, внедренные за счет кредитных средств коммерческих банков, в первую очередь на погашение кредита посредством открытых в коммерческих банках специальных целевых счетов производителей сельскохозяйственной продукции, на которые в соответствии с актами законодательства взыскание не обращается (далее - специальные целевые счета);

о формировании Министерством сельского хозяйства совместно с Министерством водного хозяйства и коммерческими банками списка производителей сельскохозяйственной продукции, на которых открываются специальные целевые счета, а также о внесении данного списка в Кабинет Министров по согласованию с Налоговым комитетом и Центральным банком;

об осуществлении открытия специальных целевых счетов на основе разрешения Кабинета Министров.


12. Установить, что при организации на орошаемых землях новых садов, виноградников и других многолетних насаждений, а также создании теплиц легкой конструкции заключения выдаются Министерством сельского хозяйства исключительно на условиях внедрения водосберегающих технологий орошения.

Генеральной прокуратуре (Хатамов Ж.), Инспекции по контролю за агропромышленным комплексом (Вахабов А.) установить строгий контроль за исполнением определенного настоящим пунктом требования.


13. Министерству водного хозяйства, Министерству экономики и финансов, Налоговому комитету в срок до 1 февраля 2024 года внести в Кабинет Министров проект Положения об организации деятельности государственных учреждений "Сув етказиб бериш хизмати", предусматривающий:

координацию деятельности Служб поставки воды соответственно Министерством водного хозяйства Республики Каракалпакстан и бассейновыми управлениями ирригационных систем;

выделение средств из бюджетов соответствующих районов для организации деятельности Служб поставки воды на отдельные лицевые казначейские счета одной строкой в классификаторе расходов с перечислением их на лицевой казначейский счет по внебюджетным средствам Службы поставки воды;

утверждение структуры и штатных единиц Служб поставки воды, независимо от установленных для системы нормативов, Министерством водного хозяйства по согласованию с Министерством экономики и финансов;

утверждение порядка использования средств, выделенных Службам поставки воды, включая порядок стимулирования, основанного на размере оплаты труда и критериях эффективности деятельности работников, Министерством водного хозяйства по согласованию с Министерством экономики и финансов;

механизм стимулирования работников Служб поставки воды в зависимости от разницы между объемом водозабора для районов (города Кувасая) и объемом воды, поставленной конечным потребителям (потери воды).


14. Министерству водного хозяйства (Хамраев Ш.), Министерству сельского хозяйства (Назаров А.), Агентству по кадастру (Пулатов Ф.), Инспекции государственного финансового контроля при Министерстве экономики и финансов (Умурзоков Л.), Министерству юстиции (Рабиев Ш.), Председателю Совета Министров Республики Каракалпакстан и хокимам областей организовать проведение в срок до 1 июля 2024 года инвентаризацию всех оросительных сетей и внести в Кабинет Министров предложение об их передаче на баланс по принадлежности и оформлении кадастровой документации, а также о классификации и идентификации каждой оросительной сети на основе цифровых технологий, при этом:

определить хокима каждого района (города Кувасая) ответственным за проведение инвентаризации оросительных сетей на своей территории;

отделам юстиции районов (города Кувасая) обеспечить правовое сопровождение процесса закрепления оросительных сетей по принадлежности.


15. Министерству экономики и финансов (Бобоев А.) совместно с Налоговым комитетом (Кудбиев Ш.), Министерством водного хозяйства (Хамраев Ш.) и Министерством сельского хозяйства (Назаров А.) в срок до конца 2025 года внести в Администрацию Президента Республики Узбекистан предложение о поэтапном увеличении ставок земельного налога и налога на воду с полуторакратного до четырехкратного размера по соотношению с орошаемыми площадями без лазерной планировки в 2027-2029 годах.

При этом принять к сведению, что Фондом государственной поддержки сельского хозяйства при Министерстве экономики и финансов будет продолжен механизм покрытия 30 процентов расходов на закупку землепланировочных агрегатов.


16. Утвердить "Дорожную карту" по совершенствованию системы управления водными ресурсами в низовом звене согласно приложению N 1.


17. Внести изменения и дополнения в некоторые постановления Президента Республики Узбекистан и Правительства Республики Узбекистан согласно приложению N 2.


18. Возложить на министра водного хозяйства Хамраева Ш.Р. персональную ответственность за эффективную организацию исполнения настоящего постановления.

Обсуждение хода исполнения настоящего постановления, осуществление координации и контроля за деятельностью ведомств, ответственных за его исполнение, возложить на заместителя Премьер-министра Ходжаева Ж.А.



Президент

Республики Узбекистан                                                        Ш. Мирзиёев






ПРИЛОЖЕНИЕ N 1

к Постановлению Президента РУз

от 05.01.2024 г. N ПП-5



"ДОРОЖНАЯ КАРТА"

по совершенствованию системы управления

водными ресурсами в низовом звене

  

  

N

  

Меры

  

Сроки исполнения

Ответственные исполнители

1.

Разработка плана поэтапного внедрения водосберегающих технологий орошения, при этом уделить внимание:

внедрению водосберегающих технологий орошения на площадях, надежно обеспеченных водой и электричеством;

переходу после полного охвата подсоединенной к одной оросительной сети площади водосберегающей технологией орошения на следующую, то есть размещению их по принципу "один канал - одна система";

обучению производителей сельскохозяйственной продукции, осуществляющих деятельность на площадях, на которых планируется внедрение, использованию данных технологий орошения;

внедрению водосберегающих технологий орошения на основе рабочих проектов.

  

1 февраля

2024 года

Председатель Совета Министров Республики Каракалпакстан и хокимы областей, Министерство водного хозяйства (Каршиев Р.), Министерство сельского хозяйства (Назаров А.), АО "Региональные электрические сети" (Мустафоев У.)

2.

Представление с 2024 года в Министерство экономики и финансов перечня производителей сельскохозяйственной продукции, которым оплачивается часть процентной ставки, превышающая 10 процентов, по кредитам в национальной валюте, выделяемым коммерческими банками на проекты внедрения водосберегающих технологий орошения в Республике Каракалпакстан и Хорезмской области.

  

Ежемесячно

АКБ "Агробанк" (Кахоров Э.), Министерство экономики и финансов (Хайдаров А.)

3.

Для размещения Служб поставки воды:

 



1. Внесение предложений Председателю Совета Министров Республики Каракалпакстан и хокимам областей о выделении необходимых зданий или помещений.

  

15 января

2024 года

Министерство водного хозяйства (Хамраев Ш.)

2. Обеспечение выделения зданий или помещений на основании предложений Министерства водного хозяйства.

  

1 февраля

2024 года

Совет Министров Республики Каракалпакстан и хокимияты областей

4.

Обеспечение участия фермеров и руководящих работников кластеров в учебных курсах, организуемых по запросам Министерства водного хозяйства и АКБ "Агробанк" в рамках проекта "Школа водников".

  

Начиная

с февраля

2024 года

Совет Министров Республики Каракалпакстан, хокимияты областей и районов

5.

Обеспечение подключения в короткие сроки устанавливаемых водосберегающих систем орошения к электрической сети, а также бесперебойного обеспечения в оросительный сезон электроэнергией насосных агрегатов водосберегающих систем орошения, подключенных к электрической сети, в соответствии с графиком орошения.

  

На постоянной основе

Министерство энергетики (Мирзамахмудов Ж.), АО "Региональные электрические сети" (Мустафоев У.)

6.

Разработка и внесение в Кабинет Министров порядка расчета налога за пользование водными ресурсами по объему воды, используемой для полива сельскохозяйственных земель и разведения (выращивания) рыбы, включая дехканские хозяйства и физических лиц, имеющих земли сельскохозяйственного назначения.

  

1 июля

2024 года

Налоговый комитет (Кудбиев Ш.), Министерство водного хозяйства (Хамраев Ш.), Министерство экономики и финансов (Хайдаров А.)

7.

Разработка и внесение в Кабинет Министров требований к приборам учета воды, устанавливаемым для определения объема воды, используемой в сельском хозяйстве и сфере рыбоводства, а также порядка эксплуатации этих приборов.

  

1 апреля

2024 года

Министерство водного хозяйства (Ш. Хамраев), Узбекское агентство по техническому регулированию (Саттаров Д.)

8.

Внесение в информационную систему "Suv hisobi" сведений по лимитам водозабора на орошение сельскохозяйственных культур в разрезе водопользователей, утвержденным Кенгашами народных депутатов районов, а также объемам потребляемой воды посредством водосберегающих технологий орошения и приборов учета воды.

  

Начиная

с 2025 года

на постоянной

основе

Министерство водного хозяйства (Хамраев Ш.), Министерство сельского хозяйства (Юлдашев К.)

9.

Разработка и внесение в Кабинет Министров законопроекта о внесении соответствующих дополнений и изменений в Налоговый кодекс Республики Узбекистан исходя из настоящего постановления.

  

1 сентября

2024 года

Министерство экономики и финансов (Хайдаров А.), Налоговый комитет (Кудбиев Ш.)

10.

Осуществление мероприятий по налаживанию ведения единого онлайн-учета воды на межобластных и трансграничных реках, магистральных каналах (системах), крупных и особых объектах с привлечением научных работников и зарубежных экспертов. При этом:


Министерство водного хозяйства (Хамраев Ш.), Министерство экологии, охраны окружающей среды и изменения климата (Абдухакимов А.), АО "Узбекгидроэнерго" (Сангинов А.), Министерство экономики и финансов (Норкулов И.), Министерство цифровых технологий (Шерматов Ш.)

формирование перечня крупных водохозяйственных сооружений, точек забора и пропуска воды, а также гидропостов, на которых будут установлены приборы по измерению скорости потока и уровню воды в режиме реального времени;

1 марта

2024 года

проведение анализа возможности и эффективности установки приборов учета воды на выбранных объектах и точках, внесение в Кабинет Министров предложений, сформированных на основе анализа;

1 мая

2024 года

выделение средств, требуемых для финансирования установки приборов по измерению воды, в рамках средств, выделенных из республиканского бюджета Министерству водного хозяйства в 2024 году.

  

По мере необходимости

11.

Организация 2-го этапа "Школы водников", при этом:

организация недельных курсов повышения квалификации для проектировщиков, подрядчиков, фермеров и руководящих работников кластеров;

создание экспериментальных площадок в каждом регионе;

подготовка и привлечение к процессу внедрения водосберегающих технологий орошения инженеров-ирригаторов, ведущих изучение каждого проекта на месте.

  

Начиная

с февраля

2024 года

Министерство водного хозяйства (Каршиев Р.), Министерство сельского хозяйства (Назаров А.), АКБ "Агробанк" (Кахоров Э.), Национальный исследовательский университет "ТИИИМСХ" (Мирзаев Б.)

12.

Разработка и внесение в Кабинет Министров Программы, предусматривающей разработку материалов по повышению культуры водопользования у водопотребителей в сфере сельского хозяйства (учебных программ, раздаточных материалов, видеороликов, социальной рекламы и других), а также использование этих материалов в образовательных организациях и их широкое освещение в средствах массовой информации.

  

1 октября

2024 года

Национальный исследовательский университет "ТИИИМСХ" (Мирзаев Б.), Министерство водного хозяйства (Хамраев Ш.), АКБ "Агробанк" (Маматкулов Р.)

13.

Внесение в Кабинет Министров законопроекта, предусматривающего внесение соответствующих изменений и дополнений в акты законодательства по расширению полномочий и усилению ответственности органов государственной власти на местах за содержание внутренних оросительных сетей, а также внедрение и обеспечение эффективного использования водосберегающих технологий орошения.

  

Март

2024 года

Министерство водного хозяйства (Хамраев Ш.), Министерство юстиции (Каримов А.)

14.

Проведение пропагандистских мероприятий по доведению до государственных ведомств и конечных потребителей норм и механизмов, определенных настоящим постановлением, при этом:

организация интервью в СМИ и обучение на местах для доведения содержания настоящего постановления;

подготовка и размещение в социальных сетях раздаточного материала и короткометражных видеороликов по подробному разъяснению всех норм расчета потребления воды и налога на воду;

организация практических учебных курсов по формированию навыков работы в электронной системе "Suvkredit.uz".

  

Начиная

с 10 января

2024 года

Министерство водного хозяйства (Хамраев Ш.), Министерство сельского хозяйства (Назаров А.), Национальный исследовательский университет "ТИИИМСХ" (Мирзаев Б.), АКБ "Агробанк" (Кахоров Э.)

15.

Внесение в Кабинет Министров предложения о реализации пилотного проекта расчета потребляемого объема воды в сельском хозяйстве Ферганской области посредством космических технологий и внедрении данного опыта в других регионах.

  

1 октября

2024 года

Агентство космических исследований и технологий (Кадиров Ш.), Министерство водного хозяйства (Хамраев Ш.), Министерство сельского хозяйства (Назаров А.)

16.

Изучение направлений и эффективности использования гидрогелей для экономии воды в сельском хозяйстве и внесение в Кабинет Министров предложения о целесообразности их использования в почвенно-климатических условиях регионов.

  

1 октября

2024 года

Министерство сельского хозяйства (Назаров А.), Министерство водного хозяйства (Каршиев Р.)

17.

Внесение в Кабинет Министров предложений об изменениях

и дополнениях в законодательство, вытекающих из настоящего постановления.

  

1 марта

2024 года

Министерство водного хозяйства (Хамраев Ш.)

  

  




ПРИЛОЖЕНИЕ N 2

к Постановлению Президента РУз

от 05.01.2024 г. N ПП-5



ИЗМЕНЕНИЯ И ДОПОЛНЕНИЯ,

вносимые в некоторые постановления

Президента Республики Узбекистан

и Правительства Республики Узбекистан



1. В постановлении Президента Республики Узбекистан от 1 марта 2022 года N ПП-144 "О мерах по дальнейшему совершенствованию внедрения водосберегающих технологий в сельском хозяйстве":


а) пункт 4 изложить в следующей редакции:

"4. Установить, что начиная с 2022 года производителям сельскохозяйственной продукции субсидии на покрытие части затрат по внедрению водосберегающих технологий орошения выделяются после расчета согласно приложению N 2 к настоящему постановлению";


б) таблицы 3.1, 3.2 и 3.3 раздела III приложения N 2 изложить в следующей редакции:


"Таблица 3.1. Расчет коэффициента, определяющего

уровень качества систем капельного орошения

  

  

N

  

Составные части и показатели качества системы

  

Показатели

1.

Резервуар-отстойник

  

*

1.1.

с бетонным или железобетонным покрытием

  

0,15

1.2.

с геомембранным покрытием (толщиной > 1 мм)

  

0,1

1.3.

покрытый односезонной пленкой

  

0,05

1.4.

с земельным руслом (без покрытия)

  

0,02

2.

Насосная станция

  

0,15

3.

Фильтрующее устройство

  

*

3.1.

гидроциклонный, песчаный, дисковый или сетчатый фильтр с автоматизированной очисткой и приспособление для внесения удобрений

  

0,35

3.2.

дисковый или сетчатый песчаный фильтр с автоматизированной очисткой и приспособление для внесения удобрений

  

0,25

3.3.

гидроциклонный, дисковый или сетчатый фильтр и приспособление для внесения удобрений

  

0,15

4.

Главные (магистральные) трубы

  

*

4.1.

толстостенные (толщиной> 5,3 мм или выдерживающие давление> 6,0 атмосфер)

  

0,3

4.2.

со стенками средней толщины (толщиной 3,4-5,2 мм или выдерживающие давление 4,0-5,9 атмосфер)

  

0,25

4.3.

тонкостенные (толщиной 2,7-3,3 мм или выдерживающие давление 2,5-3,9 атмосфер)

  

0,2

5.

Распределительные трубы (за исключением плодовых культур и винограда)

  

*

5.1.

толстостенные (толщиной> 2,7 мм или выдерживающие давление> 2,4 атмосфер)

  

0,3

5.2.

со стенками средней толщины (толщиной 1,4-2,6 мм или выдерживающие давление 1,9-2,4 атмосфер)

  

0,25

5.3.

тонкостенные (толщиной 0,75-1,3 мм или выдерживающие давление 1,2-1,8 атмосфер)

  

0,2

6.

Распределительные трубы (для плодовых культур и винограда)

  

*

6.1.

толстостенные (толщиной > 3,1 мм)

  

0,25

6.2.

со стенками средней толщины (толщиной 2,8-3,1 мм)

  

0,2

6.3.

тонкостенные (толщиной 0,75-2,7 мм)

  

0,15

7.

Шланги капельного орошения (за исключением плодовых культур и винограда)

  

*

7.1.

толстостенные (толщиной > 0,3 мм)

  

0,4

7.2.

со стенками средней толщины (толщиной 0,15-0,29 мм)

  

0,35

7.3.

тонкостенные (толщиной < 0,14 мм)

  

0,3

7.4.

шланги для подземного орошения

  

0,5

8.

Шланги для капельного орошения (для плодовых культур и винограда)

  

*

8.1.

толстостенные (толщиной> 0,7 мм)

  

0,4

8.2.

со стенками средней толщины (толщиной 0,3-0,7 мм)

  

0,35

8.3.

тонкостенные (толщиной < 0,3 мм)

  

0,3

9.

Автоматизированное управление системой

  

0,15

10.

Оборудование развертывания и сворачивания капельных шлангов

  

0,05

11.

Приборы учета воды

  

0,1

ВСЕГО

  

**

  

  

*) выбирается один из показателей в данной части;


**) для видов культур, за исключением плодовых культур и винограда: указывается сумма показателей строк 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9, 10, 11;

для плодовых культур и винограда: указывается сумма показателей строк 1, 2, 3, 4, 6, 8, 9, 11.


Таблица 3.2. Расчет коэффициента, определяющего

уровень качества систем дождевального орошения

  

  

N

  

Составные части и показатели качества системы

  

Показатели

1.

Резервуар-отстойник

  

*

1.1.

с бетонным или железобетонным покрытием

  

0,15

1.2.

с геомембранным покрытием (толщиной > 1 мм)

  

0,1

1.3.

покрытый односезонной пленкой

  

0,05

1.4.

с земельным руслом

  

0,02

2.

Насосная станция

  

0,15

3.

Фильтрующее устройство

  

*

3.1.

гидроциклонный, песчаный, дисковый или сетчатый фильтр с автоматизированной очисткой и приспособление для внесения удобрений

  

0,35

3.2.

дисковый или сетчатый песчаный фильтр с автоматизированной очисткой и приспособление для внесения удобрений

  

0,25

3.3.

гидроциклонный, дисковый или сетчатый фильтр и приспособление для внесения удобрений

  

0,15

4.

Системы распределения воды

  

*

4.1.

система широкозахватного орошения

  

0,8

4.2.

система "спринклер"

  

0,8

4.3.

мобильная система орошения

  

0,7

5.

Автоматизированное управление системой

  

0,15

6.

Приборы учета воды

  

0,1

ВСЕГО

  

**

  

  

*) выбирается один из показателей в данной части;


**) указывается сумма показателей строк 1, 2, 3, 4, 5, 6.


Таблица 3.3. Расчет коэффициента, определяющего

уровень качества дискретных систем орошения

  

  

N

  

Составные части и показатели качества системы

  

Показатели

1.

Насосная станция

  

0,2

2.

Главные (магистральные) трубы

  

*

2.1.

толстостенные (> 2 мм) однослойные

  

0,35

2.2.

толстостенные (> 2 мм) двухслойные

  

0,5

2.3.

со стенками средней толщины (1-2 мм) однослойные

  

0,3

2.4.

со стенками средней толщины (1-2 мм) двухслойные

  

0,45

2.5.

тонкостенные (< 1 мм) однослойные

  

0,25

2.6.

тонкостенные (< 1 мм) двуслойные

  

0,4

3.

Распределительные трубы

  

*

3.1.

толстостенные (> 0,3 мм)

  

0,5

3.2.

тонкостенные (<0,3 мм)

  

0,45

4.

Автоматизированное управление системой

  

0,15

5.

Приборы учета воды

  

0,1

ВСЕГО

  

**

  

  

*) выбирается один из показателей в данной части;


**) указывается сумма показателей строк 1, 2, 3, 4, 5".


2. Позицию 4 приложения N 1 к постановлению Президента Республики Узбекистан от 30 мая 2022 года N ПП-264 "О дополнительных мерах по развитию предпринимательства в северных районах Республики Каракалпакстан" исключить.


3. В абзаце втором пункта 5 постановления Президента Республики Узбекистан от 1 апреля 2023 года N ПП-107 "О неотложных мерах по повышению эффективности использования водных ресурсов" цифру "2024" заменить цифрой "2028".


4. В тексте на государственном языке графы "Ижро муддати" позиции 2 приложения N 3б к постановлению Президента Республики Узбекистан от 11 сентября 2023 года N ПП-300 "О мерах по качественной и своевременной реализации Стратегии "Узбекистан - 2030" в 2023 году" слова "2023 йил ноябрь" заменить словами "2024 йил апрель".


5. В тексте на государственном языке постановления Кабинета Министров от 3 мая 2018 года N 320 "О мерах по выделению субсидий из Государственного бюджета Республики Узбекистан для покрытия стоимости электроэнергии, потребляемой насосными агрегатами и оросительными колодцами фермерских хозяйств":


а) пункт 1 изложить в следующей редакции:

"1. Белгилансинки, 2024 йил 1 январдан бошлаб қишлоқ хўжалиги корхоналари тасарруфидаги электр энергияси истеъмолини ҳисобга олиш ускуналари билан таъминланган насос агрегатлари ва суғориш қудуқларининг пахта хом ашёси ва ғалла етиштириш учун истеъмол қилган электр энергияси қиймати Қишлоқ хўжалиги вазирлиги томонидан Давлат бюджети маблағлари ҳисобидан қоплаб берилади";


б) в пункте 2 слова "Фермер хўжаликларининг" заменить словами "Қишлоқ хўжалиги маҳсулотлари етиштирувчиларнинг";


в) пункт 3 изложить в следующей редакции:

"3. Қорақалпоғистон Республикаси Вазирлар Кенгаши, вилоятлар ҳокимликлари:

ҳар йилнинг 1 апрель ҳолатига қишлоқ хўжалиги маҳсулотлари етиштирувчиларининг насос агрегатлари ва суғориш қудуқлари техник ҳолатини, уларга бириктирилган суғориладиган ер майдонларини, жумладан пахта хом ашёси ва ғалла етиштириладиган ерларни хатловдан ўтказсинлар ҳамда тегишли далолатномаларни расмийлаштирсинлар;

ҳар йил 10 июлга қадар келгуси йилда пахта хом ашёси ва ғалла етиштирувчи қишлоқ хўжалиги корхоналарининг насос агрегатлари ва суғориш қудуқлари истеъмол қиладиган электр энергияси прогноз қийматини Давлат бюджетидан қоплаш бўйича асосланган талабномаларни Қишлоқ хўжалиги вазирлигига тақдим қилиб борсин";


г) пункт 5 изложить в следующей редакции:

"5. Иқтисодиёт ва молия вазирлиги:

Қишлоқ хўжалиги вазирлиги томонидан пахта хом ашёси ва ғалла етиштирувчиларнинг насос агрегатлари ва суғориш қудуқлари истеъмол қиладиган электр энергияси қийматини Давлат бюджетидан қоплаш бўйича тақдим қилинган талабномаларга асосан зарур бўлган маблағларни келгуси йиллар учун Давлат бюджети параметрларини шакллантиришда эътиборга олсин;

пахта хом ашёси ва ғалла етиштирувчиларнинг насос агрегатлари ва суғориш қудуқлари истеъмол қиладиган электр энергияси қийматини қоплаш учун Давлат бюджетидан ажратилган маблағларнинг мақсадли фойдаланилиши устидан назорат ўрнатсин";


д) пункт 6 изложить в следующей редакции:

"6. 2023 йилда пахта хом ашёси ва ғалла етиштиришда насос агрегатлари ва суғориш қудуқлари истеъмол қилган электр энергияси қийматининг 50 фоизини қоплаб бериш учун субсидиялар Қорақалпоғистон Республикаси Сув хўжалиги вазирлиги, Ирригация тизимлари ҳавза бошқармалари, Насос станциялари ва энергетика бошқармаси ҳамда "Ҳудудий электр тармоқлари" АЖ билан биргаликда экин майдонларини суғоришга сарфланган сув миқдори учун истеъмол қилинган электр энергияси қиймати бўйича ҳисоб-китобларига асосан, истисно тариқасида, Қишлоқ хўжалиги вазирлиги томонидан 2024 йилда ажратиб берилсин.

Пахта хом ашёси ва ғалла етиштиришда суғориш ишларига сарфланган электр энергияси миқдори қишлоқ хўжалиги экинларини гидромодул районлаштириш ва суғориш режимидан келиб чиқиб аниқланади. Бунда, қиймати қоплаб бериладиган электр энергияси миқдори ҳақиқатда сарфланган электр энергияси миқдорининг 50 фоизидан ошиб кетмаслиги лозим";


е) пункт 7 изложить в следующей редакции:

"7. "Ҳудудий электр тармоқлари" акциядорлик жамияти пахта хом ашёси ва ғалла етиштирувчиларнинг насос агрегатлари ва суғориш қудуқларини шартнома асосида ўз вақтида электр энергияси билан таъминласин";


ж) пункт 8 признать утратившим силу;


з) приложение изложить в следующей редакции:


"Вазирлар Маҳкамасининг 2018 йил

3 майдаги 320-сон қарорига

илова



Қишлоқ хўжалиги маҳсулотлари

етиштирувчиларнинг насос агрегатлари

ва суғориш қудуқлари истеъмол қиладиган

электр энергияси қийматини қоплаш учун

Ўзбекистон Республикаси Давлат бюджетидан

субсидиялар ажратиш тартиби тўғрисида

НИЗОМ


I боб. Умумий қоидалар


1. Ушбу Низом насос агрегатлари ва суғориш қудуқларининг электр энергияси истеъмолини ҳисобга олиш ускунасини ўрнатган ва уни белгиланган тартибда туман электр тармоқлари ташкилотидан рўйхатдан ўтказган истеъмолчиларга нисбатан татбиқ этилади.

Давлат-хусусий шериклик асосида хусусий сектор бошқарувига берилган давлат сув хўжалиги тизимидаги насос станциялари ва суғориш қудуқлари, шунингдек истеъмолчиларнинг пахта ва ғалла майдонларида шўр ювиш, нам ва яхоб сув бериш тадбирлари, бошқа экинлар ҳамда ғалладан бўшаган ерларга такрорий экинларни суғориш учун истеъмол қилинган электр энергияси қиймати уларнинг ўз маблағлари ҳисобидан қопланади.


2. Мазкур Низомда қуйидаги асосий тушунчалар қўлланилади:

истеъмолчилар - пахта ва ғалла экин майдонларини насос агрегатлари ва суғориш қудуқлари орқали суғорадиган қишлоқ хўжалиги маҳсулотларини етиштирувчилар;

субсидия - пахта хом ашёси ва ғалла етиштирувчиларнинг насос агрегатлари ва суғориш қудуқлари истеъмол қиладиган электр энергияси қийматини қоплаш учун Ўзбекистон Республикаси Давлат бюджетидан ажратиладиган молиявий ёрдам;

туман ишчи гуруҳи - истеъмолчиларга субсидия ажратишда кўмаклашувчи туман (Қувасой шаҳар) ишчи гуруҳлари;

субсидияланадиган электр энергияси миқдори - туман ишчи гуруҳининг хулосасига асосан Давлат бюджетидан қоплаб бериладиган истеъмолчининг насос агрегати ва суғориш қудуғи истеъмол қиладиган электр энергияси миқдори.

"Agro-subsidiyа" ЯАТ - қишлоқ хўжалиги ишлаб чиқарувчиларига субсидия ажратиш бўйича материалларни тўплаш, кўриб чиқиш ва ваколатли органлар ва ташкилотлар билан келишишнинг ягона ахборот тизими.


3. Субсидиялар истеъмолчиларга:

пахта хом ашёси ва ғалла экинларини мавжуд томчилатиб, ёмғирлатиб ёки дискрет суғориш тизимларидан (кейинги ўринларда - сувни тежайдиган суғориш технологияси) фойдаланган ҳолда суғоришда истеъмол қилинган электр энергияси қийматининг 100 фоизи;

пахта ва ғалла майдонларини сувни тежайдиган суғориш технологиясидан фойдаланмаган ҳолда суғоришда истеъмол қилинган электр энергияси қийматининг 50 фоизи миқдорида ажратилади.

Истеъмолчиларга субсидия ажратиш бўйича материалларни жамлаш, кўриб чиқиш ҳамда ваколатли органлар ва ташкилотлар билан келишиш "Agro-subsidiyа" ЯАТ орқали амалга оширилади.


4. Истеъмолчиларга электр энергияси етказиб бериш бўйича шартномаларни тузиш, уларни рўйхатдан ўтказиш ва мониторингини олиб бориш Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2017 йил 29 майдаги "Электр энергияси ва табиий газ етказиб бериш ҳамда истеъмол қилиш соҳасида тўлов интизомини янада мустаҳкамлаш, шунингдек, ижро иши юритиш тизимини тубдан такомиллаштириш чора-тадбирлари тўғрисида"ги ПФ-5059-сон Фармонига, Вазирлар Маҳкамасининг 2003 йил 4 сентябрдаги "Қишлоқ хўжалиги ишлаб чиқаришида шартномавий муносабатларни такомиллаштириш ва мажбуриятлар бажарилиши учун томонларнинг жавобгарлигини ошириш чора-тадбирлари тўғрисида"ги 383-сон ҳамда 2018 йил 12 январдаги "Электр энергияси ва табиий газдан фойдаланиш тартибини такомиллаштиришга доир қўшимча чора-тадбирлар тўғрисида"ги 22-сон қарорларига асосан тартибга солинади.



II боб. Субсидия учун талабномаларни расмийлаштириш


5. Ҳар бир туманда (Қувасой шаҳрида) туман (Қувасой шаҳар) ҳокимлиги (кейинги ўринларда - туман ҳокимлиги) томонидан Истеъмолчиларнинг пахта ва ғалла майдонларини суғориш учун насос агрегатлари ва суғориш қудуқлари сарфлаган электр энергия харажатларини қоплаш учун субсидия ажратишга кўмаклашувчи туман (Қувасой шаҳар) ишчи гуруҳи (кейинги ўринларда - туман ишчи гуруҳи) 1-иловага мувофиқ намунавий таркибда тузилади.

Туман қишлоқ хўжалиги бўлими туман ишчи гуруҳининг ишчи органи ҳисобланади.


6. Туман ишчи гуруҳи келгуси йил учун ҳар календарь йилнинг 1 июлига қадар (2024 йил учун 10 февралга қадар) истеъмолчиларнинг пахта ва ғалла майдонларини суғоришда сарфланадиган электр энергияси қийматини давлат бюджетидан қоплаш бўйича туман манзилли рўйхатларини экин тури, ер майдонлари ва контур рақамлари, сув манбаи, ўрнатилган насос агрегатларининг параметрлари (русуми, қуввати, сув сўриш қувурлари ва босимли қувурлар узунлиги ҳамда диаметри, сувни кўтариш баландлиги ва бошқалар), жорий қилинган ёки жорий қилиниши режалаштирилган замонавий сувни тежайдиган суғориш технологияси тури ва майдони, истеъмол қилинадиган электр энергияси миқдори бўйича туман манзилли рўйхатларини шакллантиради, ишчи гуруҳининг барча аъзолари томонидан имзоланади ва туман ишчи гуруҳининг раҳбари томонидан тасдиқланади.

Бунда, кейинги йилда суғориш ишлари учун истеъмолчининг насос агрегати ва суғориш қудуғи чиқариб берадиган сувнинг ойма-ой миқдори туман қишлоқ хўжалиги бўлими томонидан "Сув етказиб бериш хизмати" ДМ билан келишилган ҳолда тегишли гидромодулли районлаштириш ва суғориш режими бўйича ҳисоб-китоб қилинган лимитда белгиланган ҳажмда олинади.

Манзилли рўйхатлар тўғри шакллантирилганлигига туман ишчи гуруҳи раҳбарининг ўринбосари масъул ҳисобланади.


7. Тасдиқланган туман манзилли рўйхатлари Қорақалпоғистон Республикаси Вазирлар Кенгаши Раиси ва вилоятлар ҳокимларининг қишлоқ ва сув хўжалиги масалалари бўйича ўринбосарлари томонидан умумлаштирилиб, ҳар календарь йилнинг 10 июлига (2024 йил учун 1 мартга) қадар Қишлоқ хўжалиги вазирлигига юборилади.


8. Қишлоқ хўжалиги вазирлиги манзилли рўйхатларни Сув хўжалиги вазирлиги ва Энергетика вазирлиги билан келишади ҳамда зарур бўлган маблағларни келгуси йил бюджет параметрларини шакллантиришда инобатга олиш учун ҳар календарь йилнинг 20 июлига қадар Иқтисодиёт ва молия вазирлигига тақдим этади.


9. Истеъмолчиларнинг асосланган таклифлари бўйича туман манзилли рўйхатларига туман ҳокими томонидан тегишлича Қорақалпоғистон Республикаси Вазирлар Кенгаши ва вилоятлар ҳокимликлари билан келишилган ҳолда ўзгартириш ва қўшимчалар киритилиши мумкин.


10. Манзилли рўйхатни ишлаб чиқиш ва субсидия миқдорини ҳисоблашда қуйидаги формулалардан фойдаланиш мумкин:

  

Wээ= Qэд х tна/ nна

(1)

бунда:

Wээ - истеъмолчининг насос агрегати ва суғориш қудуғи истеъмол қиладиган электр энергияси миқдори, кВт;

Qэд - насос агрегати ёки суғориш қудуғи электр двигателининг қуввати, кВт /соат;

tна - насос агрегати ёки суғориш қудуғининг ишлаш давомийлиги, соат;

nна - насос агрегати ёки суғориш қудуғининг фойдали иш коэффициенти.

Насос агрегати ёки суғориш қудуғининг ишлаш давомийлиги қуйидаги формула билан ҳисобланади:

tна = Wсув бр / Qна

(2)

бунда:

Qна - насос агрегати ёки суғориш қудуғининг сув сарфи, куб м/соат.

Wсув бр - истеъмолчининг насос агрегати ва суғориш қудуғига бириктирилган пахта ва бошоқли дон экинларини суғоришга сарфланган жами сув ҳажми (сувнинг суғориш тармоғида йўқолишларини ҳисобга олинган ҳолда), куб м.

Wсув бр = Wсув / nст

(3)

бунда:

nст - истеъмолчининг насос агрегати ва суғориш қудуғи чиқарган сувни экин майдонигача етказувчи суғориш тармоғининг фойдали иш коэффициенти;

Wсув - истеъмолчининг насос агрегати ва суғориш қудуғига бириктирилган пахта ва бошоқли дон экинларини суғоришга сарфланган сув ҳажми.

Wсув = wпахта  х qпахта + wдон х qдон

(4)

бунда:

wпахта - пахта майдони, га;

wдон - бошоқли дон экин майдони, га;

qпахта - ғўзани суғориш меъёри, куб м/га;

qдон - бошоқли дон экинларини суғориш меъёри, куб м/га.

  


III боб. Истеъмолчиларнинг насос агрегатлари

ва суғориш қудуқлари истеъмол қилган электр

энергияси қийматини қоплаш тартиби


11. Истеъмолчиларнинг пахта хом ашёси ва ғалла етиштиришда насос агрегатлари ва суғориш қудуқлари истеъмол қилган электр энергиясининг қийматини қоплаш "Agro-subsidiyа" ЯАТ орқали амалга оширилади.


12. Истеъмолчиларнинг насос агрегатлари ва суғориш қудуқлари истеъмол қилган электр энергияси қиймати туман электр тармоқлари корхонаси билан истеъмолчи ўртасида белгиланган тартибда тузилган ва рўйхатдан ўтказилган шартнома асосида ойма-ой ҳисоб-китоб қилиб борилади.


13. Туман манзилли рўйхатларига киритилган истеъмолчилар ўзларининг ҳисобида бўлган насос агрегатлари ва суғориш қудуқлари истеъмол қилган электр энергияси харажатлари Давлат бюджетидан қопланиши юзасидан туман ишчи гуруҳига "Agro-subsidiyа" ЯАТ орқали 2-иловага мувофиқ ҳар календарь йилнинг 5 декабрига қадар электрон шаклда ариза билан мурожаат қилади.

Аризага туман электр тармоқлари ташкилотлари билан тузилган шартнома ҳамда ўрнатилган электр ҳисоблагич (ёки қиёслов ва метрологик кўрик) ҳақидаги маълумотлар илова қилинади.

Истеъмолчилардан бошқа ҳужжатларни тақдим қилишни талаб қилиш тақиқланади.


14. Туман ишчи гуруҳи ариза тушган кундан эътиборан уч иш кунида:

истеъмолчиларнинг тасдиқланган туман манзилли рўйхатларида борлигини;

экин тури, умумий майдони ва суғориш турларини;

электр энергияси истеъмолини ҳисобга олиш ускунаси белгиланган талабларга мослигини ҳамда унинг кўрсаткичлари суғориш учун талаб этиладиган ва ҳақиқатда фойдаланилган сув миқдорига мослигини жойига чиққан ҳолда ўрганади.


15. Ўрганиш натижасига кўра туман ишчи гуруҳи истеъмолчиларнинг насос агрегатлари ва суғориш қудуқлари пахта ва ғалла майдонларига берган сув миқдорини ҳамда истеъмол қилинган электр энергиясини ҳисоб-китоб қилади ва "Agro-subsidiyа" ЯАТ орқали субсидия ажратилиши мақсадга мувофиқлиги юзасидан 3-иловага мувофиқ хулосага электрон имзо қўяди.

Туман ишчи гуруҳи аъзолари томонидан имзоланган хулоса туман ҳокими томонидан электрон имзо билан тасдиқланади.

Бунда, туман ишчи гуруҳи аъзолари истеъмолчиларнинг насос агрегатлари ва суғориш қудуқлари истеъмол қилган электр энергияси харажатларини қоплаш бўйича хулосаларни расмийлаштиришда қуйидагиларга шахсан масъул ҳисобланади:

туман ҳокими - ишчи гуруҳ томонидан истеъмолчиларнинг субсидия ажратиш тўғрисидаги расмийлаштирилган ҳужжатларининг ҳаққонийлигига;

туман ҳокимининг қишлоқ ва сув хўжалиги масалалари бўйича ўринбосари - аризалар белгиланган муддатда жойида тўлиқ ўрганилишига ва расмийлаштирилишига, шунингдек келгуси йил учун манзилли рўйхатлар шакллантирилишига;

туман қишлоқ хўжалиги бўлими бошлиғи - истеъмолчиларнинг экин тури, суғорилган майдони ва суғориш турига, шунингдек замонавий сувни тежайдиган суғориш технологиялари жорий қилинган майдонларнинг ўлчамига ва ишчи орган вазифасини бажаришга;

"Сув етказиб бериш хизмати" ДМ раҳбари - насос агрегатининг сув чиқариш қобилиятига, жорий қилинган сувни тежайдиган суғориш технологияларининг турига ҳамда суғориш учун амалда сарфланган сув миқдорини аниқлашга;

туман электр тармоқлари корхонаси бошлиғи - электр энергияси истеъмолини ҳисобга олиш ускунаси ўрнатилганига, унинг кўрсаткичлари ҳаққонийлигига ҳамда ишчи гуруҳга тақдим этилган ҳужжатлар архивини шакллантиришга;

хизмат кўрсатувчи тижорат банкининг туман филиали бошқарувчиси - истеъмолчиларнинг тижорат банкидаги ҳисобварағи ва СТИР рақами тўғри киритилишига;

туман фермер, деҳқон хўжаликлари ва томорқа ер эгалари кенгаши раиси - истеъмолчиларга тегишли ҳужжатларни расмийлаштиришга ҳамда уларнинг ҳуқуқини ҳимоя қилишга шахсан масъул ҳисобланади.


16. Туман ишчи гуруҳи томонидан расмийлаштирилган хулосалар кўриб чиқиш учун "Agro-subsidiyа" ЯАТ орқали белгиланган тартибда Қишлоқ хўжалиги вазирлигига юборилади.


17. Қишлоқ хўжалиги вазирлиги:

пахта хом ашёси ва ғалла етиштиришда насос агрегатлари ва суғориш қудуқлари истеъмол қилган электр энергиясининг харажатлари қоплаб бериладиган истеъмолчиларнинг рўйхатини улар келиб тушган кундан бошлаб уч иш кунида Сув хўжалиги вазирлиги ва Энергетика вазирлиги билан келишади;

якуний келишилган рўйхатларга мувофиқ истеъмолчиларнинг насос агрегатлари ва суғориш қудуқлари истеъмол қилган электр энергиясининг қийматини истеъмолчиларнинг аризада кўрсатилган тижорат банкларидаги ҳисоб рақамларига ўтказиб беради.


18. Энергетика вазирлиги ҳузуридаги Электр энергияси, нефть маҳсулотлари ва газдан фойдаланишни назорат қилиш инспекцияси истеъмолчиларнинг электр энергиясидан тўғри ва мақсадли фойдаланиши, Сув хўжалиги вазирлиги ҳузуридаги Сув хўжалиги объектлари хавфсизлигини ва сувдан фойдаланишни назорат қилиш инспекцияси истеъмолчиларнинг сув ресурсларидан тўғри фойдаланиши юзасидан доимий мониторинг олиб боради.


19. Истеъмолчининг насос агрегатлари ва суғориш қудуғидан ўзаро келишувга кўра бошқа фермер, деҳқон хўжаликлари ва томорқа ер эгаларига тегишли қишлоқ хўжалиги экин майдонларини суғориш учун фойдаланилиши мумкин.

Бунда, қишлоқ хўжалиги экинларини суғориш учун (пахта хом ашёси ва ғалла бундан мустасно) сарфланган электр энергияси харажатлари истеъмолчиларнинг ўз маблағи ҳисобидан қопланади.



IV боб. Якуний қоидалар


20. Электр таъминоти шартномаси мажбуриятларини бажариш жараёнида юзага келадиган барча келишмовчилик ва низолар музокара ўтказиш орқали ҳал қилинади. Келишмовчиликларни музокара ўтказиш орқали ҳал қилишнинг иложи бўлмаганда, улар суд тартибида ҳал қилинади.


21. Ўзбекистон Республикаси қишлоқ хўжалигини ривожлантиришнинг 2020-2030 йилларга мўлжалланган стратегиясини амалга ошириш бўйича мувофиқлаштирувчи кенгаш ҳузуридаги Аграр ва озиқ-овқат соҳаларини субсидиялаш бўйича техник ишчи гуруҳ томонидан ушбу субсидиянинг самарадорлик кўрсаткичи баҳоланади. Бунда:

субсидияни ажратиш натижасида субсидия ажратилган субъектларнинг маҳсулот етиштириш ҳажми ошганда, субсидиянинг самарадорлик кўрсаткичи "ижобий";

субсидия олувчи субъект томонидан олинган субсидиядан фойдаланилмаётганлиги ёки ундан самарасиз фойдаланаётганлиги, шунингдек, субсидиялардан бошқа мақсадларда фойдаланилганлиги аниқланганда, субсидиянинг самарадорлик кўрсаткичи "салбий" деб баҳоланади.


22. Ушбу Низом талаблари бузилишида айбдор бўлган шахслар қонунчиликка мувофиқ жавоб берадилар.






Қишлоқ хўжалиги маҳсулотлари

етиштирувчиларнинг насос агрегатлари

ва суғориш қудуқлари истеъмол қиладиган

электр энергияси қийматини қоплаш учун

Ўзбекистон Республикаси Давлат

бюджетидан субсидиялар ажратиш

тартиби тўғрисида низомга

1-илова



Истеъмолчиларнинг экин майдонларини суғориш учун насос агрегатлари

истеъмол қилган электр энергияси қийматини қоплаш учун субсидия

ажратишга кўмаклашувчи туман ишчи гуруҳи


НАМУНАВИЙ ТАРКИБИ



1. Туман ҳокими, Ишчи гуруҳ раҳбари


2. Туман ҳокимининг қишлоқ ва сув хўжалиги масалалари бўйича ўринбосари, Ишчи гуруҳ раҳбарининг ўринбосари


3. "Сув етказиб бериш хизмати" ДМ раҳбари


4. Туман фермер, деҳқон хўжаликлари ва томорқа ер эгалари кенгаши раиси


5. Хизмат кўрсатувчи тижорат банки раҳбари


6. Туман электр тармоқлари корхонаси бошлиғи


7. Туман қишлоқ хўжалиги бўлими бошлиғи, Ишчи гуруҳ котиби.






Қишлоқ хўжалиги маҳсулотлари

етиштирувчиларнинг насос агрегатлари

ва суғориш қудуқлари истеъмол қиладиган

электр энергияси қийматини қоплаш учун

Ўзбекистон Республикаси Давлат

бюджетидан субсидиялар ажратиш

тартиби тўғрисида низомга

2-илова



  

Истеъмолчиларнинг экин майдонларини суғориш

учун насос агрегатлари истеъмол қилган электр

энергияси қийматини қоплаш учун субсидия

ажратишга кўмаклашувчи туман ишчи гуруҳига

"__________________" раҳбари ____________

томонидан


  

  

АРИЗА

  

  

____________ ҳудудида фаолият кўрсатаётган "____________" фермер хўжалиги (МЧЖ) томонидан 20___ йил жами ___ гектар ер участкасида, жумладан, ___ рақамли контурда ____ гектар, ___ рақамли контурда ___гектар, ___ рақамли контурда _____ гектар экин майдонида пахта/бошоқли дон етиштириш учун учун насос агрегати/суғориш қудуғи ўрнатилган.


1. Насос агрегати/суғориш қудуғи сони _____.


2. Cувни тежайдиган суғориш технологияси жорий қилинган майдон _________, жумладан, ___ рақамли контурда ____ гектар, ___ рақамли контурда ___гектар.


3. Техник ҳолати соз/носоз.


4. Ҳисобот йили.


5. Ҳисобот ойи.


6. Ҳисобот ойи бошига электр энергияси истеъмолини ҳисобга олиш ускунаси кўрсаткичи.


7. Ҳисобот ойи якунига электр энергияси истеъмолини ҳисобга олиш ускунаси кўрсаткичи.


8. Насос агрегати ва суғориш қудуғи истеъмол қиладиган электр энергияси миқдори.


Пахта хом ашёси ва бошоқли дон етиштиришда насос агрегатлари ва суғориш қудуқлари истеъмол қилган электр энергиясининг қийматини қоплаш учун субсидия ажратишга кўмаклашувчи __________ тумани ишчи гуруҳининг хулосасини беришингизни сўрайман.


Хизмат кўрсатувчи тижорат банки "______________".


Ҳисобрақам: ______________


Сана: ______________


Туман электр тармоқлари ташкилотлари билан тузилган шартнома илова қилинади

  

"______________" фермер хўжалиги раҳбари

  




(имзо)

  

  




Қишлоқ хўжалиги маҳсулотлари

етиштирувчиларнинг насос агрегатлари

ва суғориш қудуқлари истеъмол қиладиган

электр энергияси қийматини қоплаш учун

Ўзбекистон Республикаси Давлат

бюджетидан субсидиялар ажратиш

тартиби тўғрисида низомга

3-илова



Пахта хом ашёси ва бошоқли дон етиштирувчиларининг насос агрегатлари ва суғориш қудуқлари истеъмол қиладиган электр энергияси қийматини қоплашга субсидия ажратиш юзасидан

ХУЛОСА


Ушбу хулоса ________________________ _______________ тумани ишчи гуруҳи аъзолари томонидан Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг 2018 йил 3 майдаги 320-сон қарори талабларига мувофиқ "_______________" ___________ мурожаатини жойида ўрганиб чиқиш якуни бўйича расмийлаштирилди.


1. Хулоса расмийлаштирилган сана

Ҳисобот йили

Ҳисобот ойи


2. Қишлоқ хўжалиги маҳсулотини етиштирувчи тўғрисида умумий маълумотлар

Номи

Ҳудуд/ туман номи

СТИР

Банк ҳисобрақами

Хизмат кўрсатувчи банк номи/МФО рақами


3. Жами экин майдони

шундан пахта хом ашёси (контур рақами ва гектар) ва бошоқли дон (контур рақами ва гектар) экилган майдон

жами пахта хомашёси экилган майдон

шундан сувни тежайдиган суғориш тизимларидан фойдаланилган майдон

жами бошоқли дон экилган майдон

шундан сувни тежайдиган суғориш тизимларидан фойдаланилган майдон.


4. Насос агрегатлари ва суғориш қудуқлари сони


5. Насос агрегатлари ва суғориш қудуқларининг техник параметрлари

Русуми, номи

Қуввати, кВт

сув сўриш қувури узунлиги, метр

сув сўриш қувури диаметри, мм

босимли қувур узунлиги, метр

босимли қувур диаметри, мм

сувни кўтариш баландлиги, метр


6. Насос агрегати ёки суғориш қудуғининг ишлаш давомийлиги, соат

Насос агрегати ёки суғориш қудуғининг сув сарфи, куб м/соат

Экинларини суғоришга сарфланган жами сув ҳажми, куб метр

шундан пахта хомашёси ва бошоқли дон учун, куб метр

шундан пахта хомашёси учун, куб метр

сувни тежайдиган суғориш тизимлари ишлатилган ҳолда, куб метр

сувни тежайдиган суғориш тизимлари ишлатилмаган ҳолда, куб метр

шундан бошоқли дон учун, куб метр

сувни тежайдиган суғориш тизимлари ишлатилган ҳолда, куб метр

сувни тежайдиган суғориш тизимлари ишлатилмаган ҳолда, куб метр

Ҳисобот ойи бошига электр энергияси истеъмолини ҳисобга олиш ускунаси кўрсаткичи, кВт

Ҳисобот ойи якунига электр энергияси истеъмолини ҳисобга олиш ускунаси кўрсаткичи, кВт

Насос агрегати ва суғориш қудуғи истеъмол қиладиган электр энергияси миқдори, кВт

шундан пахта хомашёси ва бошоқли дон учун, кВт

шундан пахта хомашёси учун, кВт

сувни тежайдиган суғориш тизимлари ишлатилган ҳолда, кВт

сувни тежайдиган суғориш тизимлари ишлатилмаган ҳолда, кВт

шундан бошоқли дон учун, кВт

сувни тежайдиган суғориш тизимлари ишлатилган ҳолда, кВт

сувни тежайдиган суғориш тизимлари ишлатилмаган ҳолда, кВт


7. Субсидияланадиган электр энергия миқдори, кВт


8. Ажратилиши лозим бўлган субсидия миқдори, млн сўм".


6. В пункте 10 Положения о порядке осуществления государственной поддержки механизации сельского хозяйства, утвержденного постановлением Кабинета Министров от 26 ноября 2019 года N 952:

абзац третий исключить;

абзацы четвертый и пятый считать абзацами третьим и четвертым соответственно.


7. В тексте на государственном языке Положения о порядке возмещения части расходов на внедрение водосберегающих технологий орошения сельскохозяйственных производителей и возврата предоставленной субсидии, утвержденного постановлением Кабинета Министров от 23 февраля 2021 года N 95:


а) в пункте 14 цифру "3" заменить цифрой "4";


б) из пункта 15 слова "(ушбу Низомга 4-илова)" исключить;


в) в пункте 17:

в абзаце первом слово "беш" заменить словом "ўн";

из абзаца второго слова "ҳамда қурувчи - пудрат ташкилотини "Tomchi-reestr" ЯЭРдан ўтганлигини" исключить;

из абзаца четвертого слова "50 фоизини" исключить;


г) в пункте 20:

в абзаце пятом слова "туман ирригация бўлими бошлиғи" заменить словами "Сув етказиб бериш хизмати" ДМ раҳбари";

абзац шестой исключить;

абзацы седьмой - девятый считать абзацами шестым - восьмым соответственно;


д) в абзаце втором пункта 23 перед словами "пахта етиштириш" дополнить словами "ҳар календарь йилининг 1 декабрига қадар";


е) пункт 23-1 изложить в следующей редакции:

"23-1. Сувни тежайдиган суғориш технологияларини 2023 йилда жорий қилган ва белгиланган субсидия маблағларининг 50 фоизини олган талабгорларга 2024 йилда тизимларнинг ишлатилишига қараб субсидиянинг қолган 50 фоизи туман ишчи гуруҳларининг "Agro-subsidiyа" ЯАТ орқали юборган хулосасига асосан тегишлича Қишлоқ хўжалиги вазирлиги ҳамда Сув хўжалиги вазирлиги томонидан ажратиб берилади";


ж) дополнить главой 3-1 следующего содержания:


"3-1-боб. Тижорат банклари томонидан сувни тежайдиган

суғориш технологияларини жорий этиш бўйича лойиҳаларни амалга

ошириш учун ажратилган кредит маблағлари фоиз ставкасининг

бир қисмини қоплаш тартиби


23-3. Қорақалпоғистон Республикаси ва Хоразм вилоятида сувни тежайдиган суғориш технологияларини жорий этиш мақсадида талабгорларга (кейинги ўринларда - қарз олувчи) миллий валютада ажратилган кредитлар бўйича фоиз ставкасининг 10 фоиздан ошадиган, лекин 14 фоиздан кўп бўлмаган қисмини қоплаш учун компенсация (кейинги ўринларда - компенсация) 2024 йилдан бошлаб Иқтисодиёт ва молия вазирлиги ҳисобидан қопланади.

Бунда, компенсация харажатлари Ўзбекистон Республикасининг республика бюджетидан ажратилган маблағлар ҳисобидан амалга оширилади.

23-4. Компенсация қарз олувчига хизмат кўрсатувчи тижорат банкининг мурожаатига асосан Иқтисодиёт ва молия вазирлиги билан тузиладиган битимга мувофиқ тижорат банкининг ҳисобварағига ўтказиб берилади.

Бунда, кредит шартномасининг тўлов жадвалига мувофиқ тижорат банки томонидан тасдиқланган компенсация ажратиш учун буюртма Иқтисодиёт ва молия вазирлигига тақдим этилади.

Кредит шартномасининг шартлари ўзгарган ҳолларда илгари тасдиқланган ва ҳисобланган компенсация миқдори оширилмайди ҳамда компенсация муддати узайтирилмайди.

23-5. Компенсация ажратиш бўйича буюртмалар қуйидаги ҳолларда тақдим этилмайди:

кредит фоиз ставкаси 14 фоиздан кўп бўлганда;

кредитни қайтариш муддати беш йилдан кўп бўлганда;

кредит хорижий валютада ажратилганда;

кредит аввалги йилларда жорий этилган сувни тежайдиган суғориш технологиялари учун ажратилганда.

Тақдим этилган ҳужжатларнинг тўлиқлиги ва ҳаққонийлиги юзасидан масъулият тижорат банки раҳбарлари зиммасига юкланади.

23-6. Сувни тежайдиган суғориш технологияларини жорий қилиш бўйича лойиҳаларни кредит маблағлари ҳисобига амалга ошираётган, бироқ тижорат банклари томонидан реестрга киритилмай қолган талабгорларда юзага келган қарздорлик тижорат банкларининг ўз маблағлари ҳисобидан қопланади.

Агар талабгорларнинг кредит тўловларини қайтариш графикларидаги ўзгаришлар инобатга олинмаслиги натижасида ортиқча компенсация тўловлари юзага келса, ушбу маблағлар тижорат банкининг ўз маблағлари ҳисобидан Иқтисодиёт ва молия вазирлигига қайтариб тўлаб берилади.

23-7. Тижорат банклари туман ишчи гуруҳлари билан биргаликда ажратилган кредитлардан мақсадли фойдаланилишини ва уларнинг самарадорлигини мониторинг қилиб боради ҳамда кредитларнинг ўз вақтида қайтарилиши бўйича тегишли чораларни кўради.

23-8. Тижорат банкларига ажратилган компенсациядан мақсадли фойдаланишни, тўловларнинг ва ҳисоб-китобларнинг ўз вақтида амалга оширилишини назорат қилиш белгиланган тартибда Ўзбекистон Республикаси Иқтисодиёт ва молия вазирлиги ҳузуридаги Давлат молиявий назорати инспекцияси томонидан амалга оширилади";


з) в пункте 24:

в абзаце первом перед словами "Tomchi-reestr ЯЭРга" дополнить словами "2024 йил 10 январдан бошлаб";

абзац пятый изложить в следующей редакции:

"лойиҳани амалга ошириш учун соҳа бўйича олий маълумотли мутахассислар, жумладан, лойиҳачи, муҳандис ва агроном билан таъминланганлик даражаси (лойиҳа амалга ошириладиган ҳар бир ҳудуд учун 2 нафар лойиҳачи, 2 нафар агроном ва 6 нафар муҳандис)";

в абзаце шестом после слов "соҳага алоқадор олий" дополнить словами "таълим муассасалари";

в абзаце восьмом после слов "ҳужжатларнинг тўғрилигига" дополнить словами "қурувчи-пудрат";


и) в пункте 27:

из абзаца третьего слова "ва уларнинг сифат кўрсаткичлари коэффициенти" исключить;

в абзаце четвертом после слов "амалга оширилган ҳудудларда" дополнить словами "савдо шохобчаси ташкил этилганлиги ва";

абзац пятый изложить в следующей редакции:

"лойиҳани амалга ошириш учун олий маълумотли, жумладан, лойиҳачи, муҳандис ва агроном билан таъминланганлик даражаси";


к) пункт 29 изложить в следующей редакции:

"Қурувчи-пудрат ташкилотлари рейтинги натижалари қуйидаги тоифаларга бўлинади:

  

Т/р

  

Ишончлилик даражаси

  

Умумий баллар

1.

Маҳаллий ишлаб чиқариш йўлга қўйилганлиги*

  

15

2.

Ишлаб чиқариш корхонаси махсус лаборатория билан жиҳозланганлиги

  

15

3.

Олий таълим муассасалари ва илмий-тадқиқот институтлари билан ўзаро ҳамкорлик йўлга қўйилганлиги

  

5

4.

Соҳа бўйича фаолият олиб бораётган олим ва илмий ходимларнинг лойиҳа-смета ҳужжатларини ишлаб чиқишда иштироки мавжудлиги**

  

10

5.

Ҳудудларда савдо шохобчаси ташкил этилганлиги

  

10

6.

Ҳудудларда сервис-хизмат кўрсатиш марказининг амалда фаолият олиб бораётганлиги***

  

15

7.

Олий маълумотли лойиҳачи, муҳандис, агроном ходимлар билан таъминланганлиги ҳамда уларнинг "Сувчилар мактаби"да малака оширганлиги

  

15

8.

Технологиядан фойдаланиш бўйича буюртмачилар томонидан эътирозлар мавжуд эмаслиги

  

15

  

  

*) Сув хўжалиги вазирлиги томонидан ишчи гуруҳ ташкил этиш орқали маҳаллий ишлаб чиқариш корхоналари мониторинг қилиб борилади, ишлаб чиқарилаётган маҳсулотларда корхона номи, техник кўрсаткичлари ва ишлаб чиқариш санаси кўрсатилганлиги ўрганилади.


**) Олий таълим муассасалари ва илмий-тадқиқот институтлари ходимлари лойиҳа ҳужжатларининг ҳудудни тупроқ ва иқлим шароитига ҳамда экин турига мослиги, шунингдек жорий қилиниши режалаштирилган технологиянинг амалда ишлаш жараёни ва унинг натижадорлиги юзасидан Сув хўжалиги вазирлигига асосланган хулосалар тақдим этиб боради ҳамда хулосаларнинг тўғрилигига шахсан масъул ҳисобланади.


***) Сув хўжалиги вазирлиги томонидан жойларда ташкил этилган сервис-хизмат кўрсатиш марказларининг амалда фаолият олиб бораётганлиги мавсум давомида ўрганиб борилади";


л) в пункте 30:

абзац четвертый изложить в следующей редакции:

"лойиҳа амалга оширилган ҳудудда буюртмачилар томонидан "Tomchi-reestr" ЯЭР орқали технологиядан фойдаланиш бўйича шикоятлар ва аризалар юборилиб, ушбу камчиликлар беш кун муддатда бартараф этилмаганда (камчиликлар ўз вақтидан кечикиб бартараф этилса корхона 3 ой муддатга реестрдан четлатилади)";

абзац пятый изложить в следующей редакции:

"тақдим этилган ҳужжатларда хато ва камчиликлар борлиги, шунингдек ҳужжатларнинг қалбакилиги аниқланганда";


м) текст приложения N 1 изложить в следующей редакции:


"Сувни тежайдиган суғориш технологияларини жорий этишга сарфланган

харажатларнинг бир қисмини қоплаш учун субсидия ажратишга

кўмаклашувчи туман ишчи гуруҳининг

НАМУНАВИЙ ТАРКИБИ



1. Туман ҳокими, Ишчи гуруҳ раҳбари


2. Туман ҳокимининг қишлоқ ва сув хўжалиги масалалари бўйича ўринбосари, Ишчи гуруҳ раҳбарининг ўринбосари


3. Туман қишлоқ хўжалиги бўлими бошлиғи


4. "Сув етказиб бериш хизмати" ДМ раҳбари


5. Хизмат кўрсатувчи тижорат банкининг туман филиали бошқарувчиси

6. Туман фермер, деҳқон хўжаликлари ва томорқа ер эгалари кенгаши раиси".


8. В тексте на государственном языке приложения N 1 к постановлению Кабинета Министров от 4 июня 2021 года N 352 "Об утверждении перечня технологического оборудования, аналоги которого не производятся в республике, освобождаемого при импорте на территорию Республики Узбекистан от уплаты таможенной пошлины и налога на добавленную стоимость":

в позиции 142-1 слова "Халқаро молия институтлари ва хорижий ҳукуматлар молия ташкилотларидан Ўзбекистон Республикаси кафолати остида жалб этилган маблағлар ҳисобидан олиб кириладиган қишлоқ хўжалиги ёки боғдорчилик учун ёмғирлатиб суғориш қурилмалари (стационар пирали ёмғирлатиб суғориш тизимлари)" заменить словами "Қишлоқ хўжалиги ёки боғдорчилик учун ёмғирлатиб суғориш технологиясининг Center Pivot ва мобиль суғориш тизимлари (стационар пирали ёки кўчма ёмғирлатиб суғориш тизимлари)";

в позиции 143-1 слова "Халқаро молия институтлари ва хорижий ҳукуматлар молия ташкилотларидан Ўзбекистон Республикаси кафолати остида жалб этилган маблағлар ҳисобидан олиб кириладиган қишлоқ хўжалиги ёки боғдорчилик учун суғориш қурилмалари (стационар пирали ёмғирлатиб суғориш тизимлари) бутловчи ва эҳтиёт қисмлари" заменить словами "Қишлоқ хўжалиги ёки боғдорчилик учун ёмғирлатиб суғориш технологиясининг Center Pivot ва мобиль суғориш тизимлари (стационар пирали ёки кўчма ёмғирлатиб суғориш тизимлари) бутловчи ва эҳтиёт қисмлари".


9. В тексте на государственном языке постановления Кабинета Министров от 14 августа 2023 года N 371 "О мерах по цифровизации системы водоучета в сельском хозяйстве Касбинского района Кашкадарьинской области":


а) в пункте 1 цифру "2024" заменить цифрой "2028";


б) в пункте 3:

в абзаце первом подпункта "б" слова "бир ой муддатда" заменить словами "2026 йил 1 июлга қадар";

в подпункте "в" цифру "2023" заменить цифрой "2026";


в) в абзаце третьем пункта 6 цифру "2024" заменить цифрой "2028";


г) в пункте 7:

в подпункте "а" слова "икки ой муддатда" заменить словами "2026 йил 1 августга қадар";

в подпункте "б" цифру "2024" заменить цифрой "2028";

в подпункте "в" цифру "2024" заменить цифрой "2028".



Национальная база данных законодательства (www.lex.uz), 8 января 2024 г.








































Время: 0.1768
по регистрации МЮ строгое соответствие
  • Все
  • действующие
  • утратившие силу
  • Русский
  • Ўзбекча
  • Оба языка
  • любая дата
  • точная дата
  • период
  • -

Свернуть поиск