Т/р
|
Имтиҳон топшириқлари ва баҳолаш объекти
|
Балл
|
I. САНЪАТШУНОСЛИК (ТАСВИРИЙ ВА АМАЛИЙ САНЪАТ)
ТАЪЛИМ ЙЎНАЛИШИ БЎЙИЧА "ТАСВИРИЙ ВА АМАЛИЙ
САНЪАТ ТАРИХИ" ФАНИНИНГ КАСБИЙ (ИЖОДИЙ) ИМТИҲОН
НАТИЖАЛАРИНИ БАҲОЛАШ МЕЗОНЛАРИ (ЖАМИ 189 БАЛЛ)
|
1.
|
Жаҳон ва ўзбек санъати ривожидаги асосий босқичларни қай даражада билишини аниқлаш
|
жами 63 балл
|
Муайян давр меъморчилиги, тасвирий санъати тараққиётига тарихий, сиёсий ва ижтимоий жараёнларнинг таъсирини англаб етиши
|
12 балл
|
Тасвирий санъатга оид тарихий саналарни аниқ белгилай олиши
|
12 балл
|
Давр бадиий услубига оид хусусиятларни англаб етиши ва муайян бадиий услубни бошқа услуб билан қиёсий тавсифлай олиши
|
12 балл
|
Замонавий бадиий жараён ҳақида маълумотга эга эканлиги
|
12 балл
|
Мустақиллик даври миллий тасвирий ва амалий санъат равнақи ҳақида фикр билдира олиши
|
15 балл
|
2.
|
Европа тасвирий санъатининг йирик намоёндалари ижодини аниқлаш
|
жами 63 балл
|
Европа тасвирий санъати йирик намоёндаларининг ижоди ва улар яшаган давр тарихини билиши
|
12 балл
|
Рассом фаолиятига оид тарихий саналарни аниқ белгилаши ва ижодий босқичини тавсифлай олиши
|
12 балл
|
Рассомнинг асарларини билиши ва бадиий таҳлил қила олиш маҳорати
|
12 балл
|
Картина сюжетини аниқлай олиши ва асар ғоясини таҳлил қила олиши
|
12 балл
|
Асарларнинг бадиийлик хусусиятларини англай олиши
|
15 балл
|
3.
|
Тасвирий ва амалий санъат усталари ижоди, ўзбек меъморий ёдгорликлари ҳақидаги билимини аниқлаш
|
жами 63 балл
|
Рассомларнинг ўзига хос бадиий услубини фарқлай олиши
|
12 балл
|
Муайян рассом ижодини бошқа рассом билан қиёсий тавсифлай олиши
|
12 балл
|
Бадиий асар композицияси ҳақида тушунчага эгалиги
|
12 балл
|
Санъатшуносликка оид атамаларни қўллай олиши
|
12 балл
|
Маълумотларни аниқ, равон баён этиши ва мантиқий фикрлай олиши
|
15 балл
|
II. РАНГТАСВИР ТУРЛАРИ БЎЙИЧА ТАЪЛИМ
ЙЎНАЛИШИНИНГ КАСБИЙ (ИЖОДИЙ) ИМТИҲОН
НАТИЖАЛАРИНИ БАҲОЛАШ МЕЗОНЛАРИ
|
|
Композиция фани бўйича амалий иш
|
жами 189 балл
|
|
Композициянинг форматга нисбатан тўғри жойлаштирилганлиги
|
10 балл
|
Композициянинг мавзу жиҳатдан оригинал топилганлиги
|
10 балл
|
Асарнинг композицион ғоявий мазмуни очиб берилганлиги
|
10 балл
|
Композициянинг ғояси, мазмуни, моҳияти ва мутахассисликка хослиги
|
10 балл
|
Бадиий ва ғоявий ифодада ранглардан тўғри фойдаланилганлиги
|
10 балл
|
Асар қаҳрамонининг образи пластик ечим орқали топилганлиги
|
10 балл
|
Тасвирнинг таълим йўналишига мослиги
|
10 балл
|
Композиция маркази тўғри топилганлиги
|
10 балл
|
Композицияда ёруғлик ва соянинг ишлашдаги маҳорати
|
10 балл
|
Композициянинг перспектив (фазовий) ҳолати
|
10 балл
|
Композицияда ранглар билан ишлаш жараёнида ёруғлик ва сояларнинг бир-бирига мутаносиблиги
|
10 балл
|
Композицияда тўқ ва оч рангларнинг тўғри топилганлик даражаси
|
10 балл
|
Композицияда иссиқ ва совуқ рангларнинг уйғунлашув даражаси
|
10 балл
|
Композицияда ранглар орқали атроф муҳит билан узвий боғланилганлиги
|
10 балл
|
Композицияда рангларнинг ўзаро мутаносиблик ва яхлитлик даражаси
|
10 балл
|
Композицияда рангларни перспективадан ўзгариш ҳолати
|
10 балл
|
Композицияда ракурс ва фазовий ҳолатнинг ишланиш даражаси
|
10 балл
|
Мавзунинг мазмуни, маъноси очиб берилганлиги ҳамда ранглар уйғунлиги
|
10 балл
|
Ишлаш маҳорати ва унинг тугалланганлик даражаси
|
9 балл
|
III. ДИЗАЙН ТУРЛАРИ БЎЙИЧА ТАЪЛИМ ЙЎНАЛИШИНИНГ
КАСБИЙ (ИЖОДИЙ) ИМТИҲОН НАТИЖАЛАРИНИ
БАҲОЛАШ МЕЗОНЛАРИ
|
Дизайн: компьютер графикаси ва бадиий фото
таълим йўналиши сиртқи таълим шакли
|
|
Композиция фани бўйича амалий иш
|
жами 189 балл
|
|
Kомпьютер дастурларида танланган мавзуга мос композицияда ишлаш
|
18,9 балл
|
Kомпозицион характерини очиб бериш
|
18,9 балл
|
Фотосуратни "Adobe Photoshop" дастурида ишлаш
|
18,9 балл
|
Фото асарнинг композицион ғоявий мазмуни
|
18,9 балл
|
Композициянинг мавзу жиҳатдан оригинал топилганлиги
|
18,9 балл
|
Композицияни перспективада тўғри топилганлиги
|
18,9 балл
|
Тасвирнинг дизайн мутахассислигига мослиги
|
18,9 балл
|
Композиция маркази тўғри топилганлиги
|
18,9 балл
|
Мавзунинг мазмуни, маъноси ҳамда ранглар уйғунлиги
|
18,9 балл
|
Ишлаш маҳорати ва унинг тугалланганлик даражаси
|
18,9 балл
|
Дизайн реклама ва амалий графика таълим
йўналиши кундузги таълим шакли
|
|
Композиция фани бўйича амалий иш
|
жами 189 балл
|
|
Берилган мавзу композициясини қоғоз текислигига тўғри жойлаштирилганлиги
|
18,9 балл
|
Композициянинг мавзу жиҳатидан оригинал топилганлиги
|
18,9 балл
|
Композициянинг ғояси, мазмуни, моҳияти ва мутахассисликка хослиги
|
18,9 балл
|
Асарнинг композицион ғоявий мазмуни
|
18,9 балл
|
Бадиий ва ғоявий ифодада ранглардан тўғри фойдаланилганлиги
|
18,9 балл
|
Композицияниннг перспективада тўғри топилганлиги
|
18,9 балл
|
Тасвир дизайн мутахассислигига мослиги
|
18,9 балл
|
Композиция маркази тўғри топилганлиги
|
18,9 балл
|
Мавзунинг мазмуни, маъноси ҳамда ранглар уйғунлиги
|
18,9 балл
|
Ишлаш маҳорати ва унинг тугалланганлик даражаси
|
18,9 балл
|
Дизайн: интерьерни лойиҳалаш;
Дизайн: саноат дизайни;
Профессионал таълим: дизайн (интерьерни лойиҳалаш)
йўналишлари кундузги таълим шакли
|
|
Композиция фани бўйича амалий иш
|
жами 189 балл
|
|
Бажарилган ишнинг мавзуга мослиги
|
15,8 балл
|
Композиция мавзу жиҳатидан оригинал топилганлиги
|
18,9 балл
|
Композициянинг ғояси, мазмуни, моҳияти, мутахассисликка хослиги
|
22,0 балл
|
Бажарилган ишнинг бадиий образи шакллантирилганлиги
|
22,0 балл
|
Бажарилган ишда композицион қоидаларига амал қилинганлиги
|
18,9 балл
|
Композиция перспективада тўғри топилганлиги
|
18,9 балл
|
Бадиий ва ғоявий ифодада ранг ечимларининг тўғри топилганлиги
|
15,8 балл
|
Композиция маркази тўғри топилганлиги
|
15,8 балл
|
Композицияни тасвирлаш маҳорати (графикаси)
|
22,0 балл
|
Ишлаш маҳорати ва унинг тугалланиш даражаси
|
18,9 балл
|
Дизайн: либос ва газламалар;
Профессионал таълим: дизайн (либос ва газламалар)
таълим йўналишлари кундузги ва сиртқи таълим шакли
|
|
Композиция фани бўйича амалий иш
|
жами 189 балл
|
|
Бажарилган ишнинг мавзуга мослиги
|
21,0 балл
|
Композиция мавзу жиҳатидан оригинал топилганлиги
|
21,0 балл
|
Композициянинг ғояси, мазмуни, моҳияти, мутахассисликка хослиги
|
21,0 балл
|
Бажарилган ишнинг бадиий образи шакллантирилганлиги
|
21,0 балл
|
Бажарилган ишда композицион қоидаларга амал қилинганлиги
|
21,0 балл
|
Одам қомати тасвирида пропорцияга риоя қилинганлиги
|
21,0 балл
|
Бадиий ва ғоявий ифодада ранг ечимларининг тўғри топилганлиги
|
21,0 балл
|
Композицияни тасвирлаш маҳорати (графикаси)
|
21,0 балл
|
Ишлаш маҳорати ва унинг тугалланганлик даражаси
|
21,0 балл
|
IV. ГРАФИКА ТУРЛАРИ БЎЙИЧА ТАЪЛИМ ЙЎНАЛИШИНИНГ
КАСБИЙ (ИЖОДИЙ) ИМТИҲОН НАТИЖАЛАРИНИ
БАҲОЛАШ МЕЗОНЛАРИ
|
|
Композиция фани бўйича амалий иш
|
жами 189 балл
|
|
Композиция мавзу жиҳатдан оригинал топилганлиги
|
13 балл
|
Асарнинг композицион ғоявий мазмуни
|
13 балл
|
Композициянинг яхлитлиги
|
13 балл
|
Бадиий ва ғоявий ифодада ранглардан тўғри фойдаланилганлиги
|
12 балл
|
Композицион элементларнинг уйғунлиги
|
12 балл
|
Асар қаҳрамонларининг образлари пластик ечим орқали топилганлиги
|
12 балл
|
Рангларда тусларни ажратиш маҳорати
|
12 балл
|
Иссиқ ва совуқ ранглардан тўғри фойдаланилганлиги
|
12 балл
|
Пропорцияларни тўғри топилиши
|
12 балл
|
Катта ва кичик шаклларнинг тўғри жойлашганлиги
|
12 балл
|
Композициянинг ечими таълим йўналишига мослиги
|
11 балл
|
Композиция маркази тўғри топилганлиги
|
11 балл
|
Композицияда кетма-кетликнинг тўғри бажарилиши
|
11 балл
|
Композицияда мавзунинг мазмуни, маъноси, ҳамда ранглар уйғунлиги тўғри топилганлиги
|
11 балл
|
Композицияни ишлаш маҳорати
|
11 балл
|
Композициянинг тугалланганлик даражаси
|
11 балл
|
V. АМАЛИЙ САНЪАТ ТУРЛАРИ БЎЙИЧА ТАЪЛИМ
ЙЎНАЛИШИНИНГ КАСБИЙ (ИЖОДИЙ) ИМТИҲОН БАҲОЛАШ
МЕЗОНЛАРИ НАТИЖАЛАРИНИ БАҲОЛАШ МЕЗОНЛАРИ
|
|
Композиция фани бўйича амалий иш
|
жами 189 балл
|
|
Тузилган композицияни қоғозга тўғри жойлаштириш
|
9 балл
|
Композиция ғояси
|
10 балл
|
Композиция мазмун ва моҳияти
|
10 балл
|
Композициянинг соҳага оидлиги
|
10 балл
|
Композициянинг қонуниятларидан фойдаланиш
|
10 балл
|
Асарнинг композицион ечими
|
10 балл
|
Композицияда безаклардан тўғри фойдаланганлиги
|
10 балл
|
Асарнинг композицион аҳамияти
|
10 балл
|
Бадиий ва ғоявий ифодаси
|
10 балл
|
Ранглардан тўғри фойдаланиш
|
10 балл
|
Композицияни тўғри топиш
|
10 балл
|
Ранглардан фойдаланиш маҳорати
|
10 балл
|
Композиция маркази тўғри топилганлиги
|
10 балл
|
Композицияни мураккаблик даражаси
|
10 балл
|
Ранглар уйғунлиги
|
10 балл
|
Композицияни ишланиш маҳорати
|
10 балл
|
Композициядаги элементларнинг бир-бирига мутаносиблиги
|
10 балл
|
Композицияни пардозлаш (аниқроқ ёзиш керак)
|
10 балл
|
Композицияни тугалланиш даражаси
|
10 балл
|
VI. ҲАЙКАЛТАРОШЛИК (ТУРЛАРИ БЎЙИЧА) ТАЪЛИМ
ЙЎНАЛИШИНИНГ КАСБИЙ (ИЖОДИЙ) ИМТИҲОН
НАТИЖАЛАРИНИ БАҲОЛАШ МЕЗОНЛАРИ
|
|
Композиция фани бўйича амалий иш
|
жами 189 балл
|
|
Композициянинг мавзу жиҳатидан оригинал топилганлиги
|
10 балл
|
Композиция жойлашуви
|
10 балл
|
Композицияда пропорцияларни тўғри топилиши
|
10 балл
|
Композицияда ракурс ва фазовий ҳолатнинг ишланиш даражаси
|
10 балл
|
Характерни аниқлаш маҳорати
|
10 балл
|
Композицияда пластик ечими
|
10 балл
|
Композиция ғояси, мазмуни, моҳияти ва мутахассисликка хослиги
|
10 балл
|
Асарнинг композицион ғоявий мазмуни
|
10 балл
|
Композиция бадиий ва ғоявий ифодали формада тўғри топилганлиги
|
10 балл
|
Асар қаҳрамони образини пластик ечим орқали топиш
|
10 балл
|
Тасвирнинг ҳайкалтарошликка мослиги
|
10 балл
|
Композиция кўринишини тўғри топиш
|
10 балл
|
Композициянинг перспектив ҳолати
|
10 балл
|
Композицияда ранглар орқали атроф муҳит билан узвий боғланилганлиги
|
10 балл
|
Композицияда ҳолатнинг топилиш даражаси
|
10 балл
|
Мавзунинг мазмуни, маъноси ҳамда қомат уйғунлиги
|
10 балл
|
Лепкада шаклнинг топилиш даражаси
|
10 балл
|
Материал сезиш қобилияти
|
10 балл
|
Ишланиш маҳорати ва унинг тугалланиш даражаси
|
9 балл
|