язык интерфейса

ЎзР Конунчилиги

ЎзР Конунчилиги/ Статистика. Ҳисобот/ Статистик ҳисобот. Статистик ҳисобот бланкалари/ 2010 йил учун статистика ҳисоботи шакллари/ Транспорт бўйича ҳисобот шакллари/ 1-тариф (авто) шакли (ойлик). Автомобиль транспорти корхоналарида юк ташиш тарифлари тўғрисида ҳисобот/ Ҳисобот шаклини тўлдириш бўйича тушунтиришлар

Полный текст документа доступен в платной версии. По вопросам звоните на короткий номер 1172

Ҳисобот шаклини тўлдириш бўйича тушунтиришлар


1. Автомобиль транспорти ташкилоти 3, 4-устунлар "Ҳисобот вақтидаги тариф, сўм" (маълумотлар вергулдан кейин иккита белгигача аниқлик билан келтирилади)ни ойнинг 15-куни ҳолатига кўра тўлдиради. Юкларни ташиш тарифи қўшилган қиймат солиғи (??С)сиз кўрсатилиши лозим.


2. Шакл икки бўлимдан иборат: I бўлим - "Юк автомобиллари фаолиятининг ишбай тарифи", II бўлим - "Юк автомобилларининг бир соатлик иш тарифи". Лекин ташкилот фақат бир бўлимни: ушбу ташкилотда юк автотранспорти ишига ҳақ тўлашнинг қайси шакли устунлик қилишига қараб, I ёки II бўлимни тўлдиради.


3. Ушбу шаклни тўлдиришда ҳар бир қатнов тури бўйича та??осланаётган икки тарифнинг қиёсийлигини таъминлашга эътибор бериш лозим. I бўлимда тариф деганда муайян юкнинг 1 тоннасини маълум турдаги автомобилда белгиланган масофага ташиш қиймати тушунилади. Кузатилаётган тарифларнинг қиёсийлигини таъминлаш учун улар, энг аввало, ташилаётган юкнинг номи, юкни ташиш учун фойдаланилаётган автомобилнинг тури ва юк ташилаётган масофа нуқтаи назаридан бир хил бўлиши лозим. Мазкур шартларни бажариш учун ҳар бир қатнов тури бўйича ташиш ҳажмига кўра энг оммавий юк (тонна ҳисобида) танлаб олинади ва унинг номи бўш сатрга қўлда ёзиб қўйилади. Сўнгра кейинги бўш сатрда танланган юкни ташишда энг кўп фойдаланиладиган автомобиль тури кўрсатилади. Тарифни танлаб олинган юкни ўтган йилда ташишнинг ўртача масофаси ҳисобидан кўрсатиш зарур. Юк ташишнинг ўртача масофаси экспертиза йўли билан аниқланиши мумкин. Корхона юк автомобилининг 1 соатлик иши қийматини кузатаётган бўлса (шаклнинг II бўлими), солиштирилаётган тарифларнинг қиёсийлигини таъминлаш учун юк автомобилининг русумини эътиборга олиш лозим.

Автомобиль транспортида юкни ташишнинг ишбай ва вақтбай тарифларини кузатишдан асосий мақсад тарифлар индексини ҳисоблаш, яъни фақат юк ташиш учун белгиланган тарифларнинг ўзгариш даражасини, бу даврда ташилган юклар тузилмасида, ташиш масофасида, юк ташишда фойдаланилаётган юк автомобилларининг турлари ва русумларида содир бўлган ўзгаришларни ҳисобга олмаган ҳолда, аниқлашдир.


4. 02 ва 12-сатрлар бўйича алоқа турларининг қайси бири мазкур ташкилотда юк ташиш ҳажмида устунлик қилишидан келиб чиқиб, шаҳар ичида ёки шаҳар атрофига юк ташиш тарифларини кузатиш лозим.


5. 01 ва 11-сатрлар бўйича республика доирасида юк ташиш тарифлари кузатилади.


6. Давлат статистика органи ушбу шаклнинг 3, 4-устунларини тўлиқ ва тўғри тўлдирилганлигини текширади.



Разъяснения по заполнению формы


1. Организация автомобильного транспорта заполняет графы 3, 4 “Тариф на отчетный момент, в сумах” (данные приводятся с точностью до двух знаков после запятой) по состоянию на 15 число. Тариф на перевозку грузов должен быть указан без учета налога на добавленную стоимость (НДС).


2. Форма состоит из двух разделов: Раздел I - “Сдельный тариф на работу грузовых автомобилей”, Раздел II - “Тариф за час работы грузовых автомобилей”, однако организацией заполняется только один из разделов: I или II в зависимости от того, какая форма оплаты работы грузового автотранспорта преобладает в данной организации.


3. При заполнении данной формы следует обратить внимание на обеспечение сопоставимости двух сравниваемых тарифов по каждому виду сообщения. В разделе I под тарифом понимается стоимость перевозки 1 тонны конкретного груза определенным типом автомобиля на фиксированное расстояние. Для обеспечения сопоставимости наблюдаемых тарифов необходимо, чтобы они были одинаковыми, прежде всего с точки зрения наименования перевозимого груза, типа автомобиля, используемого для перевозки груза, и расстояния перевозки груза. Для выполнения указанных требований по каждому виду сообщения отбирается наиболее массовый по объему перевозки (в тоннах) груз, его наименование следует вписать от руки в свободной строке. Затем в следующей свободной строке указать тип автомобиля, наиболее часто используемый для перевозки отобранного груза. Тариф необходимо указать в расчете на среднее расстояние перевозки отобранного груза за предыдущий год. Среднее расстояние перевозки грузов может быть определено экспертно. В том случае, когда предприятие ведет наблюдение за стоимостью 1 часа работы грузового автомобиля (Раздел II формы), для обеспечения сопоставимости сравниваемых тарифов нужно учитывать марку грузового автомобиля.

Основной целью наблюдения сдельных и повременных тарифов на перевозку грузов автомобильным транспортом является исчисление индекса тарифов, т.е. определение степени изменения только тарифов на грузовые перевозки без учета изменения за этот же период структуры перевезенных грузов, расстояния перевозки и отобранных типов и марок грузовых автомобилей, используемых для перевозки.


4. По строке 02 и 12 следует наблюдать тарифы на перевозку грузов во внутригородском или пригородном сообщении, исходя из того, какой из двух указанных видов сообщения преобладает в суммарном объеме перевозки грузов в данной организации.


5. По строкам 01 и 11 наблюдаются тарифы на перевозку грузов внутри республики.


6. Орган государственной статистики проверяет полноту и правильность заполнения граф 3, 4 данной формы.