Внимание!

NB! Настоящую форму необходимо вывести из ИПС "Норма" в текстовый редактор "Word", подогнать поля, заполнить ее с клавиатуры компьютера и распечатать


ВСЕ ЗАКОНОДАТЕЛЬСТВО УЗБЕКИСТАНА

ЎзР Конунчилиги / Статистика. Ҳисобот / Статистик ҳисобот. Статистик ҳисобот бланкалари / 2008 йил учун статистика ҳисоботи шакллари / Экология бўйича ҳисобот шакллари / 1-экология шакли (йиллик). Атроф-муҳитни муҳофаза қилиш бўйича давлат назорати тўғрисида ҳисобот /

Ҳисобот шаклини тўлдириш бўйича тушунтиришлар

Функция недоступна

Данная функция доступно только для клиентов (пользователей)

Полный текст документа доступен в платной версии. По вопросам звоните на короткий номер 1172

Ҳисобот шаклини тўлдириш бўйича тушунтиришлар


Ҳисобот кўрсаткичлари табиатни муҳофаза қилиш қўмитасининг (давназорат инспекцияси ва АНИТИ) ва уларга бўйсунувчи бўлинмаларининг ушбу маълумотлар текшируви натижасида, юқоридаги қўмиталарнинг алоҳида кузатуви, шунингдек бошқа назорат қилувчи органлар билан биргаликда (қўшма далолатномага ёки бошқа ҳужжатларга асосан) ва атроф-муҳит инспекцияси бошлиғи визалаштирган тезкор фаолият натижасида жорий ҳисобга олинган тартибли маълумот асосида тузилади.


1-бўлим. 1-устунда тегишли сатрлар бўйича атмосфера ҳавосига бир йўла ва аварияли қолдиқлар, табиий сув объектларига чиқиндиларни ташлаш ва чиқиндиларни жойлаштириш бўйича аниқланган миқдорлар кўрсатилади. Бундан кейин фақат қолдиқлар, чиқиндилар ва чиқиндиларни жойлаштириш, атроф-муҳитни ўта хавфли (экстремал) юқори даражада ифлосланишга олиб келадиган моддалар ҳисобга олинади.

2-устунда белгиланган амалдаги услуб бўйича зарар, бир йўла, аварияли қолдиқлар, чиқиндилар, чиқиндиларни жойлаштириш, ҳисобот даврида рўйхатга олинган атроф-муҳитни ўта хавфли (экстремал) юқори даражада ифлосланишга олиб келган сабаблар натижасида кўрсатилади.

Атмосфера ҳавосини экстремал-юқори даражада ифлосланиш мезони битта ёки бир нечта моддалар, максимал - рухсат берилган ошувчи бир марталик концентрациялар қуйидагилар:

50 ва ундан юқори;

8 соат мобайнида концентрация даражаси сақланган ҳолда, 40-49 марта;

2 кун мобайнида концентрация даражаси сақланган ҳолда, 20-29 марта;

жорий қилинмаган максимал - бир марталик концентрация, ўртача кун мобайнида тегишли даражада ошувчи энг юқори - рухсат берилган концентрация (ЭРК) моддалари учун.

Сув объектларини экстремал - юқори даражада ифлосланиш мезони қуйидагилар:

максимал - бир марталик ошувчи концентрация битта ёки бир нечта меъёрлаштирадиган моддалар 100 ва ундан ортиқ;

сувда ҳиднинг мавжуд интенсивлик даражаси 4 баллдан юқори ва аввалги сувга хос бўлмаган;

сув объектининг кўриниш майдони 6 кв.км гача бўлган устки юзасини 1/3 қисмидан кўп қисмини пленка қоплаши (нефтли, мойли ёки бошқа сабаблар);

пестицидлар миқдори, ортиб борувчи энг юқори - рухсат берилган концентрацияси санитар-токсикологик мезон бўйича 50 ва ундан ортиқ ёки фитотоксик мезон бўйича 10 ва ундан ортиқ;

ифлослантирувчи моддалар миқдорида техноген содир бўлишлик, энг юқори - рухсат берилган ошувчи концентрацияси 50 ва ундан ортиқ;

моддалар учун белгиланмаган энг юқори - рухсат берилган концентрация мезон сифати даражасида қабул қилинади, ошиб борувчи ўртача - минтақа фони 100 ва ундан ортиқ.

Табиий атроф-муҳитни экстремал - юқори даражада ифлосланиши ва уни ҳайвонот ва ўсимлик дунёсига негатив таъсири мезони қуйидагилар:

балиқлар ёки бошқа сув ҳайвонларини, ўсимликларнинг ялпи қирилиб кетиши ёки касалликка дучор бўлиши, аввалги ўзига хос бўлмаган бегона ҳид ва таъм, икралар, личинкалар ва ёш балиқларни нормал ривожланишининг бузилиши, миграция йўли, тўхташ жойини бузилиши;

ҳайвонлар ва паррандалар, шу жумладан ёввойи ҳайвонлар ялпи қирилиб кетиши ёки касалликка дучор бўлиши, уларни ўлими ва касалланиш даражаси ўртача статистик маълумотдан 3 марта ва ундан ортиши;

ўсимлик дунёсининг ялпи қирилиши, шу жумладан, ўрмонлар ва қишлоқ хўжалик ўсимликларини (куйиши, қуриши ва бошқа белгилар);

аҳолини жисмоний беҳоллик даражасининг, тиббиёт масканларига мурожатларининг тезда ўсиши.

Республика даражасида бу мезон 2 марта муҳимроқ.

3-устунда ҳисобот даврида жами текширилган хўжалик субъектлари (қайси мулкчилик шакли ва идорага бўйсунишидан қатъи назар) ва ўтказилган рейдлар сони кўрсатилади.

4-устунда корхона (ташкилот)лар томонидан табиатдан фойдаланиш меъёри ва қоидаларига риоя қилинишини қайта текширишлар  сони кўрсатилади, 100-сатр тўлдирилмайди.

5-устунда инструментал усулда текширилган атроф-муҳитни ифлослантирувчи манбалар (стационар, кўчувчи объектлар) сони (манбага нечта объект бириктирилишига қарамасдан бир марта ҳисобланади) кўрсатилади.

6-устунда текширилган атроф-муҳитни ифлослантирувчи манбалар (объектлар) сонидан тупроқда белгиланган меъёрдан ортиши аниқланган қолдиқлар, чиқиндилар, чиқиндиларни жойлаштириш, ГОСТ дан, ЭРК дан.

7-устунда корхона, цех, агрегат, объект, кўчма манбалар, полигон тўпловчиларини ишлатилишни тўхтовчилар сони, яъни ҳисобот даврида фаолияти қанча вақтга тўхтатилишига боғлиқ эмас.

8 ва 9-устунда ҳисобот даврида объектларни ишлаб чиқариш фаолияти ишлатилишининг тўхтатилиш ҳисобига оқовалар минг куб. м га, оқовалар, утилизация қилинган чиқиндилар, минг тоннага қисқартирилган (тугатилган) миқдор кўрсатилади.

100-сатр "Республика, област бўйича жами" 3 ва 4-устунлардан ташқари барча устунлар бўйича 101, 104, 108, 112, 113, 118-сатрлар йиғиндиси сифатида тўлдирилади.

101-сатр "Aтмосфера ҳавоси" барча устунлар бўйича 102, 103-сатрлар йиғиндиси сифатида тўлдирилади.

104-сатр "Сув ресурслари" барча устунлар бўйича 105, 106-сатрлар йиғиндиси сифатида тўлдирилади.

108-сатр "Саноат чиқиндиларининг ҳосил бўлиши ва уларнинг жойлаштирилиши" барча устунлар бўйича 109, 110, 111-сатрлар йиғиндиси сифатида тўлдирилади.

112-сатр "Маиший қаттиқ чиқиндиларнинг ҳосил бўлиши ва уларнинг жойлаштирилиши" барча устунлар бўйича тўлдирилади.

113-сатр "Ер ресурслари" барча устунлар бўйича 114, 115, 116, 117-сатрлар йиғиндиси сифатида тўлдирилади.

118-сатр "Биологик бойликлар" барча устунлар бўйича 119, 120, 121-сатрлар йиғиндиси сифатида тўлдирилади.


2-бўлим. Бўлимда табиатни муҳофаза қилиш ҳуқуқбузарлиги аниқланган ҳолатлари ва табиатни муҳофаза қилиш қонунчилигини бузганларга нисбатан ўтказилган таъсир чоралари табиатни муҳофаза қилиш қўмитаси жорий ҳисобдаги тезкор фаолиятининг мувофиқ тизимлашган маълумотлари кўрсатилади.

В устунда жавобгарликка тортилган ҳуқуқбузарнинг маъмурий жавобгарлик кодекс моддалари рақами, қавс ичида содир этилган қоида бузарлик бўйича табиатни муҳофаза қилиш қонунининг моддалари (атмосфера ҳавоси, ер, сув...) ёзилади. Бундан кейин қавс ичида табиатни муҳофаза қилиш қонунининг моддалари, кейин назорат қилиш йўлланмаси бўйича тегишли Қонун моддалари кўрсатилади.

Қоида бузиш далили ва штраф қарори бўйича тузилган далолатнома асосида тўлдирилган бирламчи ҳисобга олинган журналдан Қонун ва Кодекс моддалари рақами ёзиб олинади.

1-6-устунда Ўзбекистон Республикасининг табиатни муҳофаза қилиш қонунчилигини бузганлиги учун фақат маъмурий жавобгарлик бўйича маълумотлар кўрсатилади.

1-устунда маъмурий жавобгарликка тортилган жами шахслар сони (мансабдор ва фуқаро) кўрсатилади.

2-устунда жами маъмурий жавобгарликка тортилганлардан мансабдор шахслар сони кўрсатилади.

3 ва 5-устунда маъмурий жавобгарликка тортилган мансабдор шахслар ва фуқароларга қўлланилган ва ундирилган жарималар қиймати кўрсатилади.

4 ва 6-устунда жами маъмурий жавобгарликка тортилганлардан мансабдор шахсларга қўлланилган ва ундирилган жарималар қиймати кўрсатилади.

3-устунда маъмурий жавобгарликка тортилган мансабдор шахслар ва фуқароларга қўлланилган жарималар қиймати кўрсатилади.

4-устунда жами қўлланилган штрафлар суммасидан мансабдор шахсларга нисбатан қўлланилган жарималар қиймати кўрсатилади.

5-устунда табиатни муҳофаза қилиш қонунчилигини бузган мансабдор шахслар ва фуқаролардан жами ундирилган жарима қиймати кўрсатилади, табиатни муҳофаза қилиш фонди ҳисобига аввалги қўлланилган жарималар ҳисобидан келиб тушган жарималар қиймати (тасдиқлайдиган ҳужжатлар бўйича бухгалтерияда солиштирилгандан сўнг).

6-устунда жами ундирилган жарималар қийматидан мансабдор шахслардан ундирилган жарималар қиймати кўрсатилади.

7-устунда Ўзбекистон Республикаси Жиноий Кодексини тегишли моддасига биноан қонунни ҳимоя қилувчи органларга берилган ишлар сони кўрсатилади (қабул қилинган иш юритишга кўра).

8-устунда қонунни ҳимоя қилувчи органларга жиноий жавобгарликка тортилиш учун берилган (қабул қилинган иш юритишга кўра) кишилар сони кўрсатилади.

9-устунда мавжуд тасдиқловчи ҳужжатларга кўра жиноий жавобгарликка тортилган кишилар сони кўрсатилади.

10-13-устунларда Ўзбекистон Республикаси табиатни муҳофаза қилиш қонунчилигини бузганлиги натижасида атроф-муҳитга зарар келтириши сабабли ҳуқуқий-фуқaролик (моддий) жавобгарлик маълумотлари кўрсатилади.

10-устунда табиатни муҳофаза қилиш органларига ёки корхонага тақдим этилган даъволар сони кўрсатилади (агар даъво қабул қилиниб ва ихтиёрий равишда корхона раҳбарияти зарарни қоплаб беради ёки хўжалик суди ундириш бўйича қарор чиқаради).

11-устунда тақдим этилган даъвонинг суммаси кўрсатилади.

12-устунда қонунни ҳимоя қилувчи органлар ёки корхона қарорига мувофиқ ундирилган даъво миқдори кўрсатилади (тасдиқлайдиган ҳужжатлар бўйича бухгалтерияда солиштирилгандан сўнг).

13-устунда табиатни муҳофаза қилиш фонди ҳисобига аввалги тақдим этилган даъволар ҳисобидан ундирилган даъволар қиймати кўрсатилади.

200-сатри "Республика (вилоят) бўйича жами" барча устунлари 201, 202, 203, 204, 205 ва 206-сатрлари кўрсаткичлари йиғиндиси сифатида, шунингдек барча соҳалар бўйича назорат қилиниб тўлдирилади.

Ҳар бир 201, 202, 203, 204, 205 ва 206-сатрлари барча устунлар бўйича ўзининг соҳалари доирасида йиғинди ҳисобланади (масалан: 201-сатр, 201.1, 201.2 ва ҳ.к.ларнинг йиғиндиси сифатида).



Разъяснения по заполнению формы отчетности


Показатели отчетов составляются на основании систематизированных данных текущего учета оперативной деятельности комитетов по охране природы (инспекций госконтроля и ГосСИАК) и подчиненных им подразделений по данным проверок, проводимых силами этих комитетов, а также совместно с другими контролирующими органами (на основании имеющихся совместных актов или другой документации).


Раздел 1. В графе 1 проставляется по соответствующим строкам учтенное количество залповых и аварийных выбросов в атмосферный воздух, сбросов в природные водные объекты и размещений отходов. При этом учитываются только выбросы, сбросы и размещение отходов, приводящие к экстремально-высоким уровням загрязнения окружающей среды. 

В графе 2 указывается установленный по действующим  методикам ущерб, причиненный  в результате залповых, аварийных выбросов, сбросов, размещений отходов, зарегистрированных в отчетном периоде, приведших к экстремально-высоким уровням загрязнения окружающей среды.

Критериями экстремально-высокого уровня загрязнения атмосферного воздуха является содержание одного или нескольких веществ, превышающие максимально-допустимую разовую концентрацию (ПДК м.р.):

в 50 и более раз;

в  40-49 раз, при сохранении этого уровня концентрации в течение 8    часов;                    

в 20-29 раз, при сохранении этого уровня концентрации в течение 2-х суток;

для веществ, по которым не установлены максимально-разовые концентрации, соответствующие уровни превышения среднесуточных предельно-допустимых концентраций (ПДК с.с.).

Критериями экстремально-высокого уровня загрязнения водных объектов являются

превышение максимально-разовой концентрации (ПДК м.р.) одного или нескольких нормируемых веществ в 100 и более раз;

появление запаха воды интенсивностью более 4-х баллов и не свойственного воде ранее;

покрытие пленкой (нефтяной, масляной или другого происхождения) более 1/3 поверхности водного объекта при его обозримой площади до 6 кв. км;   

содержание пестицидов, превышающие предельно-допустимую концентрацию (ПДК) в 50 и более раз по санитарно-токсикологическим критериям или в 10 и более раз по фитотоксическим критериям;

содержание загрязняющих веществ техногенного происхождения, превышающие предельно-допустимую концентрацию в 50 и более раз

для веществ по которым не установлены предельно-допустимые концентрации, в качестве критерия принимаются уровни, превышающие средне региональный фон в 100 и более раз.

Критериями экстремально-высокого уровня загрязнения природной среды и его негативного воздействия на животный и растительный мир являются:

массовая гибель или заболевание рыб или других водных животных, растений, приобретение ими не свойственных ранее посторонних запахов и привкуса, отклонение от нормального развития икры, личинок и молоди рыб, нарушение путей миграции, мест нагула, нереста;

массовая гибель или заболевание животных и птиц, в том числе диких, когда уровень их смертности и заболеваемости превышает среднестатистический в 3 и более раз;

массовая гибель растительности, в том числе лесов и сельскохозяйственных растений (ожог, усыхание и другие признаки);

резкое увеличение случаев физического недомогания населения, обращение в медицинские учреждения.

На республиканском уровне критерии ужесточены в 2 раза.

В графе 3 указывается общее количество проверенных в отчётном периоде  хозяйствующих субъектов (независимо от формы собственности и ведомственной подчинённости) и проведённых рейдов.

В графе 4 указывается количество повторных проверок (в качестве надзора за выданными предписаниями) соблюдения только хозяйствующими субъектами норм и правил  природопользования в отчётном периоде, строка 01 не заполняется.

В графе 5 указывается количество источников загрязнения окружающей среды (стационарных, передвижных) обследованных инструментальным методом (источник считается один, независимо от количества замеров на нем).

В графе 6 указывается количество выявленных источников загрязнения природной среды, где обнаружены превышения установленных норм выбросов, сбросов, размещений отходов, ГОСТов, ПДК в почве.

В графе 7 указывается количество остановок эксплуатации предприятий, цехов, агрегатов, объектов, передвижных источников, накопителей, полигонов, деятельность которых была приостановлена в отчетном периоде независимо от продолжительности остановки.

В графах 8 и 9 указывается количество сбросов в тыс. куб. м, выбросов и утилизованных отходов в тыс. тонн, которые были сокращены (прекращены) за счет остановок производственной деятельности источников загрязнения на объектах за отчетный период.

Строка 01 “Всего по Республике, области” заполняется по всем графам за исключением граф 3 и 4, как сумма показателей строк 02, 05, 09, 13, 14, 19.

Строка 02 “Атмосферный воздух” заполняется по всем графам, как сумма показателей строк 03 и 04.

Строка 05 “Водные ресурсы” заполняется по всем графам, как сумма показателей строк 06 и 07.

Строка 08 “Образование и размещение промышленных отходов” заполняется по всем графам, как сумма показателей строк 10, 11 ,12.

Строка 13 “Образование и размещение твердых бытовых отходов” заполняется по всем графам.

Строка 14 “Земельные ресурсы” заполняется по всем графам, как сумма показателей строк 15, 16, 17 и 18.

Строка 19 "Биологические ресурсы" заполняется по всем графам, как сумма показателей строк 20, 21 и 22.


Раздел 2.  Графы заполняются в соответствии систематизированных данных текущего учета оперативной деятельности комитетов по охране природы по выявленным природоохранным правонарушениям и мерам воздействия к нарушителям природоохранного законодательства.

В графе В записывается номер статьи кодекса об административной ответственности, по которой привлекается нарушитель к ответственности, а в скобках - статья Закона об охране природы (атмосферного воздуха, воде, земле…), по которой совершено нарушение. При этом в скобках сначала указывается статья Закона об охране природы, затем статья соответствующего Закона по контролируемому направлению.

Номера статей Закона и Кодекса выписываются из журнала первичного учета, который заполняется на основании оформленных актов по факту нарушения и постановлений на штраф.

В графах 1-6 указываются данные только об административной ответственности за нарушение природоохранного законодательства Республики Узбекистан.

В графе 1 указывается общее количество лиц (должностных и граждан), привлеченных к административной ответственности.

В графе 2 указывается количество должностных лиц из общего числа привлеченных к административной ответственности.

В графах 3 и 5 указывается сумма наложенных и взысканных штрафов на должностных лиц и граждан, привлеченных к административной ответственности.

В графах 4 и 6 указывается сумма наложенных и взысканных штрафов на должностных лиц, привлеченных к административной ответственности.

В графе 3 указывается общая сумма наложенных штрафов на должностные лица и граждан.

В графе 4 указывается сумма штрафа, наложенных на должностные лица, соответственно из общей суммы наложенных штрафов.

В графе 5 указывается общая сумма взысканных штрафов с должностных лиц и граждан за нарушения природоохранного законодательства, поступивших на счета фондов охраны природы в отчетном периоде с учетом предыдущих наложений (после сверки о наличии подтверждающих документов в бухгалтерии).

В графе 6 указывается сумма штрафа, взысканная с должностных лиц, соответственно из общей суммы взысканных штрафов.

В графе 7 указывается количество дел, переданных в правоохранительные органы под соответствующую статью Уголовного Кодекса Республики Узбекистан (принятых к делопроизводству).

В графе 8 указывается количество лиц, на которых переданы (приняты к делопроизводству) материалы в правоохранительные органы для привлечения к уголовной ответственности.

В графе 9  указывается количество лиц, привлеченных к уголовной ответственности, при наличии подтверждающих документов.

В графах  10-13 указываются данные по гражданско-правовой (материальной) ответственности за причинение ущерба окружающей среде в результате нарушения природоохранного законодательства Республики Узбекистан.

В графе 10 указывается количество предъявленных исков в правоохранительные органы или предприятию (если иск принимается  и будет возмещен в добровольном порядке решением руководства предприятия или вынесено решение  хозяйственного суда о взыскании).

В графе 11 указывается сумма предъявленных исков.

В графе 12 указывается количество взысканных исков по решениям правоохранительных органов или предприятия (после сверки о наличии подтверждающих документов в бухгалтерии).

В  графе 13 указывается сумма взысканных исков, поступившая на счета фондов охраны природы в отчетном периоде с учетом предыдущих предъявлений.

В строке 01 "Всего по республике (области)"  заполняются все графы по суммам показателей строк 2, 3 4, 5, 6 и 7 по всем сферам контроля.

Каждая из строк 2, 3, 4, 5, 6 и 7 заполняется по всем графам, как сумма показателей по каждой сфере контроля (например: строка 2, как сумма строк 2.1, 2.2 и т.д.).

В справке приводятся данные о:

- количествах  материалов (дел) внесённых в судебные органы для  представления в банковские учреждения о приостановлении финансирования строительства объектов, не прошедших экологическую экспертизу;

- количествах изъятых у браконьеров ружей и сетематериалов за отчётный период. В пояснительной записке указывается: конфискация ружей и сетематериалов подтверждается решениями  судебных органов (копии). В случае, когда изъятые сетематериалы не соответствуют установленным требованиям, их уничтожение подтверждается актом комиссии по ликвидации сетематериала. Уничтожение сетематериалов, возврат ружей и сетематериалов подтверждается соответствующими протоколами и актами (копии);

-суммах невзысканных штрафов и исков с учётом предыдущих наложе

Общее количество проверенных в отчётном периоде  хозяйствующих субъектов  по всем средам без учёта повторных проверок; общее количество повторных проверок, которые в основном проводятся в порядке надзора за ранее выданными предписаниями. Эти данные выписываются из журнала первичного учёта регистрации актов по инспекционным проверкам подконтрольных объектов и проведение рейдов.

Наименования объектов и их ведомственной подчиненности; причин аварийной ситуации; принятых мерах по устранению последствий аварий и к ответственным должностным лицам, допустившим аварию; случаев сверхлимитного использования природных ресурсов с указанием объекта, виновного в этих случаях и принятых мерах;

Данные должностного лица или гражданина, на которого направлены материалы для привлечения к уголовной ответственности, за какие нарушения природоохранного законодательства, результаты по рассмотренному делу, а в случае привлечения к уголовной ответственности, на какой срок и по какой статье УК Республики Узбекистан;

Причин по прекращению финансирования строительства объектов с указанием наименования и ведомственной подчиненности, причин не оплаты штрафных и исковых санкций;

Общее количество проверенных в отчетном периоде предприятий (организаций) по всем средам без учета повторных проверок; общее количество повторных проверок, которые в основном проводятся в порядке надзора за ранее выданными предписаниями. Эти данные выписываются из журнала первичного учета регистрации актов по инспекционным проверкам подконтрольных объектов.





Время: 0.0193
по регистрации МЮ строгое соответствие
  • Все
  • действующие
  • утратившие силу
  • Русский
  • Ўзбекча
  • Оба языка
  • любая дата
  • точная дата
  • период
  • -

Свернуть поиск