ВСЕ ЗАКОНОДАТЕЛЬСТВО УЗБЕКИСТАНА

Законодательство РУз / Статистика. Отчетность / Утратившие силу документы / Бланки статистической отчетности / Бланки статистической отчетности 2014 г. / Формы отчетов по образованию / Форма 1-таълим (МТ) (годовая). Отчет дошкольного образовательного учреждения /

Разъяснения по заполнению формы

Функция недоступна

Данная функция доступно только для клиентов (пользователей)

Полный текст документа доступен в платной версии. По вопросам звоните на короткий номер 1172

1-ta`lim (МТ) шаклини тўлдириш бўйича тушунтиришлар


Ҳисобот шаклини Халқ таълими вазирлиги ва бошқа идораларнинг мактабгача таълим муассасалари, мактабгача таълим соҳасида хизматлар кўрсатувчи нодавлат таълим муассасалари тўлдирадилар. Ҳисоботнинг барча кўрсаткичлари мактабгача таълим муассасасида мавжуд бўлган бирламчи ҳисоб ҳужжатлари маълумотлари - буйруқлар ва фармойишлар китоби, болалар йўлланмалари, ходимларнинг шахсий маълумотлари, болалар кундалик қатновининг ҳисоби жадвали, техник паспорт ва ҳ.к. бўйича тўлдирилади.

Тузилган ҳисоботнинг ишончлилиги ва белгиланган муддатларда бажарилиши учун мудир (мудир мажбуриятлари методист томонидан бажараётган ҳолатлар бундан мустасно) ва ҳисобот тузиш учун масъул мансабдор шахс жавобгар ҳисобланади.

I бўлимда мактабгача муассаса турларидан биттаси кўрсатилади.

А устунида мактабгача таълим муассасаси турларининг мавжуд вариантлари келтирилади, Б устунида сатр коди бўлган (101 - 109-сатрлар) ушбу мактабгача таълим муассасаларининг кодлари келтирилади.

Б устунида мактабгача таълим муассасаси турига мос келувчи фақат битта код айлана ичига олинади ва мувофиқ равишда 1-устун бўйича иш тартиби кўрсатилади, бунда иш тартиби беш кунлик (1) ёки олти кунлик (2) бўлиши мумкин.

II бўлимда 201-сатрда гуруҳлар сони, ўринлар ва мактабгача таълим муассасасига қатнаган ёки қатнамаганлигидан қатъи назар, ҳисобот йили охирига (31 декабрга) мактабгача таълим муассасаси рўйхатида турган болалар сони тўғрисидаги маълумотлар келтирилади. Қишлоқ хўжалиги фаолияти субъекти балансида бўлган ва қиш ойларида (1-2 ой) танаффус билан ишлаётган мактабгача муассаса танаффусдан олдин ишлаган охирги ойдаги рўйхат бўйича болалар сони тўғрисидаги маълумотларни келтиради. Болалар умумий сонига, шунингдек мактабгача таълим муассасасига тўлиқ иш куни бўлмаган тартибда қатновчи, яъни, тушликкача ёки фақат машғулотларга келувчи болалар сони қўшилади. 202-сатр бўйича мос равишда қизлар тўғрисидаги маълумотлар келтирилади.

201-сатр болаларнинг умумий сони ва ўринлардан алоҳида ажратилиб, 203-сатрда кун-тун (24 соат) ишлайдиган гуруҳлар тўғрисидаги маълумотлар кўрсатилади. Қоида бўйича 203-сатр маълумотлари 201-сатр маълумотларидан кичик бўлиши керак.

III бўлимда гуруҳларда иш олиб бориладиган тил (тиллар), яъни, тарбиячиларнинг болалар билан сўзлашиш тили ва ушбу гуруҳлардаги болалар сони кўрсатилади. Барча устунлар бўйича 309-сатр маълумотлари 301 - 308-сатрлар маълумотлари йиғиндисига тенг бўлиши керак. Агар тарбиячиларнинг болалар билан сўзлашиш тили ўзбек тили, яъни, агар 301-сатр 1-устуни тўлдирилган бўлса, 2-устун 301-сатри тўлдирилмайди. 1-устуннинг 309-сатри маълумотлари II бўлимнинг 3-устуни 201-сатри маълумотларига тенг бўлиши керак.

IV бўлимда мактабгача таълим муассасасига болаларнинг қатнови тўғрисидаги маълумотлар келтирилади. Ўтказилган ва ўтказиб юборилган кунлар сони (401, 402-сатрлар) қатновлар жавали асосида аниқланади. Барча устунлар бўйича 403, 404-сатрлар маълумотлари йиғиндиси 402-сатр маълумотларига тенг бўлиши керак.

Агар 401 - 404-сатрларнинг 2-устунида маълумотлар келтирилган бўлса, у ҳолда II бўлимнинг 201-сатри 6 - 10-устунларида маълумотлар бўлиши керак.

Икки муассасанинг биттага бирлашиши ёки мактабгача таълим муассасаси бошқа идора ихтиёрига ўтказилганда, IV бўлимга муассасанинг бутун ҳисобот йили давомида ишлаган даври учун маълумотлар йиғиндиси киритилади.

Ҳисобот йилида мактабгача таълим муассасаси ишлаган кунлари сонини (405-сатр) аниқлаш учун муассаса болалар қабул қилган барча кунлар тўғрисидаги маълумотлардан фойдаланилади. Ишлаган кунлар сонига дам олиш, байрам кунлари, ёз давридаги ишланмайдиган кунлар (агар мактабгача таълим муассасаси ушбу даврда ёпиқ бўлса), капитал таъмир, турли авария ва бошқа техник сабабларга кўра ишланмайдиган кунлар қўшилмайди. Агар мактабгача таълим муассасаси ишлашни 1 январдан эмас, балки кейинроқ бошлаган бўлса, у ҳолда ишлаган кунлар сони болаларни қабул қилган биринчи кундан бошлаб ҳисобланади.

Ўртача йиллик болалар сони (406-сатр) ҳар ойнинг 1-санасига уларнинг рўйхатдаги мавжуд сонини жамлаш ва олинган ушбу жамланмани ишланган ойлар сонига бўлиш йўли билан аниқланади, 3 ёш ва ундан катта болаларнинг ўртача йиллик сони (406-сатр 2-устуни) ҳам шу каби аниқланади.

401 ва 402-сатрлар маълумотлари йиғиндиси 405-сатр маълумотларининг 406-сатр маълумотлари кўпайтмасига тахминан тенг бўлиши керак.

V бўлимда уйда ташкил этилган мактабгача таълим муассасалари, мактабгача таълим муассасалари филиаллари ва улардаги болалар сони кўрсатилади. Уйда ташкил этилган мактабгача таълим муассасалари, мактабгача таълим муассасалари филиаллари болалари сони ёшлари бўйича бўлинган ҳолда (II бўлим) умумий болалар сонига қўшилади.

VI бўлимда қисқа муддатга келиш гуруҳлари сони, жинси, ёши ва гуруҳлар турлари бўйича улардаги тарбияланувчилар, шунингдек ушбу гуруҳлардаги болаларни тарбиялаш билан банд бўлган мактабгача таълим муассасаси ходимлари тўғрисидаги маълумотлар келтирилади. Қисқа муддатга келиш гуруҳлари Ўзбекистон Республикаси Халқ таълими вазирлиги томонидан ишлаб чиқилган ва тасдиқланган “Қисқа муддатга келиш гуруҳлари тўғрисидаги низом”га мувофиқ ташкил этилади ва фаолият юритади.

VII бўлимда болалар тарбияси билан шуғулланаётган ўриндошларни қўшган ҳолда мактабгача таълим муассасаси ходимлари тўғрисидаги маълумотлар келтирилади. Бўлимга ҳақиқатда ишлаётганлар тўғрисидаги маълумотлар киритилганлиги боис, ушбу бўлим маълумотлари фақат бутун сонларда ифодаланиши мумкин (ўнликларсиз).

Агар мактаб-болалар боғчасида мудир ўрнига директор лавозими киритилган бўлса, у тўғрисидаги маълумотлар 702-сатрга киритилмайди ва фақат умумтаълим муассасаси ҳисоботида кўрсатилади.

Агар аёл ходим бола парваришлаш бўйича таътилда бўлиб, унинг лавозимида бошқа ходим ишлаётган бўлса, у ҳолда VII бўлимда бола парваришлаш бўйича таътилда бўлган аёл ҳисобга олинмайди.

6-устун маълумотлари 5-устун маълумотларига тенг ёки бошқа (педагогик бўлмаган) ихтисосликдаги ўрта махсус ўқув юртини тамомлаган шахслар ҳисобига кичик бўлиши керак. 3, 4, 5-устунлар маълумотлари йиғиндиси 1-устун маълумотларига тенг ёки кичик бўлиши керак.

Барча устунлар бўйтча 701-сатр маълумотлари 702, 703, 705 - 708-сатрлар маълумотлари йиғиндисига тенг бўлиши керак 704-сатр маълумотлари 703-сатр маълумотларидан кичик ёки тенг бўлиши керак.

VIII бўлимда мактабгача таълим муассасасида болаларнинг бўлиши учун тушган маблағлар (ота-оналар тўлови) (801-сатр) ва йил давомида мактабгача таълим муассасасида кўрсатилган қўшимча пуллик хизматлар (802-сатр) тўғрисидаги маълумотлар келтирилади.

IX бўлимда барча иморатларнинг (мактабгача таълим муассасаларининг филиалларини қўшган ҳолда) умумий майдони квадрат метрларда, ўнликларсиз ва биноларнинг техник ҳолати, мактабгача таълим муассасасида қулайликларнинг барча турлари мавжудлиги тўғрисидаги маълумотлар келтирилади.

Умумий майдонга болаларни жойлаштириш учун банд ва бўш хоналарнинг майдони, мудирнинг ва врачнинг кабинетлари майдони, ёрдамчи иморатлар, ошхона, коридорлар, вестибюллар, шунингдек ертўла ва ярим ертўлаларнинг мактабгача таълим муассасасининг эҳтиёжи учун фойдаланилаётган қисми майдони қўшилади. Умумий майдонга ертўла ва ярим ертўлаларнинг бўш майдони, омборхона мақсадида банд бўлган майдонлар, шунингдек зинапоя, ҳожатхона ва ҳовлидаги қурилишлар (омбор, гараж ва ш.к.) қўшилмайди.

902-сатрда қабулхона, ўйинхона, ётоқхона, ҳожатхона ва буфет хоналарини ўз ичига олган гуруҳ хоналари майдони кўрсатилади. 902-сатр маълумотлари 901-сатр маълумотларидан анча кичик бўлиши керак.

903-сатрда изолятордаги ўринлар сони тўғрисидаги маълумотлар келтирилади. Изолятор деб бемор болалар шифохонага ёки мактабгача таълим муассасасидан уйига олиб кетгунга қадар жойлаштирилган алоҳида хона тушунилади. Майдон тўғрисидаги маълумотларни тўлдириш учун мактабгача таълим муассасаси техник паспортидан фойдаланилади.

Мактабгача таълим муассасаси 904 - 912-сатрларда келтирилган “ҳа” - 1 ёки “йўқ” - 2 жавоб вариантларидан биттасини албатта кўрсатиши керак.

Агар муассаса хўжалик-нажас сувлари кўча сув-оқова тармоғига ёки сингиб кетадиган қудуқларга уланган сув-оқава қурилмаларига эга бўлса, у ҳолда муассаса сув-оқава тизими билан жиҳозланган ҳисобланади ва 904-сатрда “1” рақами айланага олиниши керак.

Марказий сув таъминоти тармоғидан ёки артезиан қудуғидан сув келадиган сув қувурларининг ички тақсимланувчи тармоғига эга муассаса сув тармоғи билан жиҳозланган ҳисобланади. Бундай муассаса 905-сатрда “1” рақамини айланага олиши керак.

Агар мактабгача таълим муассасаси биноси ИЭСдан иссиқлик узатиш орқали марказий иситиш тизими билан таъминланган бўлса, у ҳолда 907-сатрда “1” кўрсатилади. Агар бино якка тартибдаги иситиш тизими - ўз қозонхонаси, гуруҳ қозонхоналари ва ш.к. билан иситилса, 908-сатрда “1” кўрсатилади.

909 - 912-сатрларда мактабгача таълим муассасаси бинолар техник ҳолатини кўрсатади, у авария ҳолатида ёки капитал таъмирга муҳтож ёки вақтинча ишламаётган бўлиши мумкин.

913-сатрда мактабгача таълим муассасаси фойдаланаётган биноларнинг тури кўрсатилади. Агар муассаса биноси мактабгача таълим муассасаси учун намунавий лойиҳа бўйича махсус қурилган бўлса - 1 рақами, агар мослаштирилган бўлса - 2 рақами кўрсатилади. Мактабгача таълим муассасасига тегишли бўлган мослаштирилган ва ўқув жараёнида фойдаланилаётган алоҳида ёрдамчи бинолар 913-сатрда кўрсатиладиган мазкур муассаса бинолари турини белгиламайди.



Разъяснения по заполнению формы 1-ta`lim (МТ)


Форму отчетности составляют дошкольные образовательные учреждения Министерства народного образования и других ведомств, негосударственные образовательные учреждения, оказывающие услуги в сфере дошкольного образования. Все показатели отчета заполняются по данным первичной учетной документации, имеющейся в дошкольном учреждении - книга приказов и распоряжений, путевки на детей, личные дела работников, табель учета ежедневной посещаемости детьми, технический паспорт и т. д.

За своевременность и достоверность составленного отчета несет ответственность заведующий (за исключением случаев, когда обязанность заведующего исполняется методистом) и должностное лицо, ответственное за составление отчета.

В разделе I указывается один из типов дошкольного учреждения.

В графе А приводятся возможные варианты типов дошкольных учреждений, в графе Б приводится код этих дошкольных учреждений, являющийся кодом строки (строки 101-109).

В графе Б обводится только один код соответствующий типу дошкольного учреждения и соответственно указывается  режим работы по графе 1, при этом режим работы может быть пяти дневным (1) или шести дневным (2).

В разделе II  в строке 201 приводятся данные о количестве групп, мест и численности детей, состоящих в списках дошкольного учреждения на конец отчетного года (31 декабря), независимо от того, посетили дети в этот день дошкольное учреждение или нет. Дошкольное учреждение, находящееся на балансе субъекта сельскохозяйственной деятельности и работающее с перерывом 1-2 зимних месяца, приводит данные о численности детей по списку за последний месяц работы перед перерывом. В общее число детей включаются также и дети, посещающие дошкольное учреждение в режиме не полного дня, то есть до обеда или приходящие только на занятия. По строке 202 соответственно приводятся данные о девочках.

По строке 203  из строки 201  об общей численности детей и мест  выделяются сведения о круглосуточных группах  (с 24 часовым пребыванием). Данные строки 203 должны быть, как правило, меньше данных строки 201.

В разделе III  указывается язык (языки), на котором ведется работа в группах, т. е. язык общения воспитателей с детьми и численность детей в этих группах. Данные строки 309 должны быть равны сумме строк 301-308  по всем графам. Строка  301  графа 2 не заполняется, если языком общения воспитателей с детьми является узбекский язык, то есть если заполнена графа 1 строка 301. Данные строки 309 графы 1 должна быть равна данным строки 201 графы 3 раздела II.

В разделе IV приводятся данные о посещаемости  детьми дошкольных учреждений. Число проведенных и пропущенных дней (строка 401, 402) определяется на основе табелей посещаемости. Сумма данных  строк 403, 404  должна быть равна данным строки 402 по всем графам.

Если приведены данные в  графе 2 строк 401-404, то  должны быть данные в графах 6-10 строки 201 раздела II.

При объединении двух учреждений в одно или при передаче дошкольного учреждения другому ведомству в раздел IV включаются суммарные данные за весь период работы учреждения в течение отчетного года.

Для определения числа дней работы дошкольного учреждения в отчетном году (строка 405) используются данные о всех днях, в которые учреждение принимало детей. В число дней работы не включают выходные, праздничные дни, нерабочие дни в летний период (если дошкольное учреждение закрыто на этот период), нерабочие дни из-за капитального ремонта, различных аварий и других технических причин. Если дошкольное учреждение начало работать не с первого января, а позднее, то число дней работы в таком учреждении определяют со дня первого приема детей.

Среднегодовое число детей (строка 406) определяют путем суммирования списочного их наличия на 1-е число каждого месяца и деления полученной суммы на число проработанных месяцев, также определяется среднегодовая численность детей в возрасте 3 года и старше (строка 406 графа 2).

Сумма данных строк 401 и 402 приблизительно должна быть равна данным строки 405 умноженным на данные строки 406.

В разделе V указывается число  надомных дошкольных учреждений, филиалов дошкольных учреждений и  численность детей в них.  Численность детей  надомных дошкольных учреждений, филиалов дошкольных учреждений включатся в общую  численность детей в разбивке по возрасту (раздел II).

В разделе VI приводятся данные о числе групп кратковременного пребывания, численности воспитанников в них с разбивкой по полу, возрасту и видам групп, а также о персонале дошкольного учреждения, занятого воспитанием  детей в этих группах. Группы кратковременного пребывания создаются и функционируют в соответствии с разработанным и утвержденным Министерством народного образования Республики Узбекистан "Положением о группах кратковременного пребывания". 

В разделе VII приводятся сведения о персонале дошкольного учреждения, включая совместителей, занимающихся воспитанием детей. Поскольку в раздел включают данные о фактически работающих, то данные этого раздела  могут быть выражены только целыми числами (без десятых).

Если в школе - детском саду вместо заведующего введена должность директора, сведения о нем по строке 702 не включаются,  а  показывают  только в отчетах  для общеобразовательных учреждений.

Если женщина находится в отпуске по уходу за ребенком, а на ее должности работает другая, то в разделе VII женщина, находящаяся  в отпуске по уходу за ребенком не учитывается.

Данные графы 6 должны быть равны или меньше данных графы 5 за счет лиц, окончивших средние специальные учебные заведения другого (непедагогического) профиля. Сумма данных граф 3,4,5  должны быть равны или меньше данным графы 1.

Данные строки 701  равны сумме строк 702,703, 705-708  по всем графам. Данные строки 704 должны быть равны или меньше данных строки 703.

В разделе VIII приводятся данные о  поступивших средствах за содержание детей в дошкольном учреждении (родительская плата) (строка 801) и  оказание дополнительных платных услуг в  дошкольном учреждение (строка 802) за год.

В разделе IX приводятся данные об общей площади всех помещений (включая филиалы дошкольных учреждений)  в квадратных метрах без десятичных знаков и о техническом состоянии здания, наличии всех видов благоустройства в дошкольном учреждении.

В общую площадь включают,  площадь занятых и свободных комнат для размещения детей,  площадь кабинетов заведующего и врача, площадь подсобных помещений, кухни,  коридоров, вестибюлей, а также площадь той части  подвалов и полуподвалов, которая используется для нужд дошкольного учреждения. Не включают в общую площадь свободную площадь подвалов и полуподвалов,  площадь, занятую под склады, а также площадь лестничных клеток, санузлов и надворных построек (сараев, гаражей и т. п.).

По строке 902 указывается площадь групповых ячеек, которые включают помещения приёмной, игральной, спальни, туалетной и буфетной комнат. Данные строки 902  должны быть значительно меньше данных строки 901.

По строке 903 приводятся сведения о числе мест в изоляторе.  Под изолятором понимается отдельное помещение,  в котором находятся больные дети до помещения их в стационар или до взятия ребенка из дошкольного учреждения домой. Для  заполнения данных о площади используют технический паспорт дошкольного учреждения.

По строкам 904-912 дошкольное учреждение в обязательном порядке должен указать один из вариантов ответов "да"-1 или  "нет"-2.

Если  в учреждении имеется канализационное устройство для стока хозяйственно-фекальных вод в уличную канализационную сеть или поглощающие колодцы, то такое учреждение оборудовано канализацией и  по строе 904 должно обвести цифру "1".

Учреждение, оборудованное водопроводом, имеет внутри распределительную сеть водопроводных труб, в которые вода поступает из сети центрального водоснабжения или артезианской скважины. Такое учреждение по строке 905 обводит цифру "1".

Если здание дошкольного учреждения благоустроено централизованной отопительной системой, которое обеспечивается теплоподачей ТЭС, то указывается "1" в строке 907. Если здание отапливается индивидуальной отопительной системой - от своей котельной, групповой котельной и т.п., указывается "1" в строке 908.

По строкам 909-912 дошкольное учреждение указывает техническое состояние зданий оно может находится в аварийном состояние или требующего капитального ремонта или находящимся на капитальном ремонте или временно не работающим.

По строке 913 указывается  тип зданий, используемых дошкольным учреждением. Если здание учреждения построено по типовому проекту специально для дошкольного учреждения указывается цифра 1, если приспособленное то цифра 2. Отдельные вспомогательные здания, принадлежащие дошкольному учреждению, приспособленные и используемые в процессе обучения не определяют тип зданий данного учреждения указываемого по строке 913.














Время: 0.0182
по регистрации МЮ строгое соответствие
  • Все
  • действующие
  • утратившие силу
  • Русский
  • Ўзбекча
  • Оба языка
  • любая дата
  • точная дата
  • период
  • -

Свернуть поиск