ВСЕ ЗАКОНОДАТЕЛЬСТВО УЗБЕКИСТАНА

Законодательство РУз / Статистика. Отчетность / Утратившие силу документы / Бланки статистической отчетности / Бланки статистической отчетности 2014 г. / Формы отчетов по образованию / Форма 2-таълим (УУТ) (годовая). Отчет общеобразовательного учреждения на начало 2014/2015 учебного года /

Разъяснения по заполнению формы

Функция недоступна

Данная функция доступно только для клиентов (пользователей)

Полный текст документа доступен в платной версии. По вопросам звоните на короткий номер 1172

2- ta`lim (UO`T) шаклини тўлдириш бўйича тушунтиришлар


2-ta`lim (UOT) шакли бўйича тақдим этиладиган давлат статистика ҳисоботи маълумотлари Ўзбекистон Республикасининг “Таълим тўғрисида”ги Қонуни, Кадрлар тайёрлаш миллий дастури ва Ўзбекистон Республикасининг давлат таълим стандартларига мувофиқ равишда амалга оширилаётган умумдавлат дастурларини мониторинг қилиш ва қўшимча чора-тадбирлар ишлаб чиқишда асос бўлувчи статистик ахборотларни шакллантириш учун мўлжалланган.

Ҳисоботни тақдим этиш тартиби ва муддатлари ҳар йили Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамаси томонидан тасдиқланадиган Давлат статистика ишлари дастурига мувофиқ равишда белгиланади. Статистик ахборотларнинг фойдаланувчилар учун зарурлигидан келиб чиқиб (Ўзбекистон Республикаси Президенти фармонлари ва қарорлари, Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамаси қарорлари ва фармойишлари, тегишли вазирлик ва идораларнинг таклифларига мувофиқ уларга юклатилган вазифаларни амалга ошириш мақсадида) ҳисобот шаклининг таркибига, уни тақдим этиш тартибига (ёки муддатларига) ўзгартиришлар киритилиши мумкин.

Давлат статистика ҳисоботи шакли унга асосан маълум бир ўқув йили бўйича ҳисобот тақдим этиш учун ҳар йили қайтадан тасдиқланади. Ҳисобот шакли ҳар йили қайта кўриб чиқилиши ва унга ўзгартиришлар киритилиши мумкинлигини ҳисобга олган ҳолда, ушбу шакл фақат дастлабки саҳифада кўрсатилган ўқув йили учун фойдаланилиши лозим, акс ҳолда тақдим этилган ҳисобот ҳақиқий ҳисобланмайди.

2-ta`lim (UOT) шакли бўйича ҳисобот тақдим этувчи субъектларга мулкчилик шакли ва идоравий мансублигидан қатъи назар, Ўзбекистон Республикаси ҳудудида фаолият юритаётган умумтаълим муассасалари киради.

Ушбу шакл бўйича кузатиш учун умумтаълим муассасаларига Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамаси ва маҳаллий давлат бошқаруви органларининг фармойишларига асосан ташкил этилган давлат таълим муассасалари (умумтаълим мактаблари (мактаб-интернатлар), футбол бўйича ихтисослаштирилган мактаб-интернатлар, санаторий туридаги ихтисослаштирилган таълим мактаб-интернатлари, жисмоний ёки руҳий ривожланишида нуқсони бўлган болалар учун ихтисослаштирилган таълим мактаблари (мактаб-интернатлар), алоҳида шароитларда таъминлаш, тарбиялаш ва таълим беришга муҳтож болалар учун ихтисослаштирилган мактаблар, айрим фанлар чуқур ўрганиладиган ихтисослаштирилган таълим мактаблари (мактаб-интернатлар)), маҳаллий давлат бошқаруви органларида юридик шахс сифатида рўйхатдан ўтган ва давлат аккредитациясидан ўтганлигидан қатъи назар (агарда муассаса биринчи битирувчиларга эга бўлмаган ҳолларда) умумий ўрта таълим бериш фаолият турини амалга ошириш ҳуқуқини берувчи оддий лицензияга эга бўлган нодавлат таълим муассасалари, шунингдек мулкчилик шаклидан қатъи назар, ўқув-тарбия мажмуаларини мансуб деб топиш керак.

Ҳисобот шакли дастлабки саҳифада ва 14 бўлимларда келтирилган ахборотларни ўз ичига олади.

Тўлдириш ва тақдим этиш вақтидан қатъи назар ҳисобот 2014/2015 ўқув йилининг 2 сентябрь ҳолатига тузилади.

Тузилган ҳисоботнинг ишончлилиги ва белгиланган муддатларда бажарилиши учун раҳбар (раҳбар мажбуриятлари унинг ўринбосари томонидан бажараётган ҳолатлар бундан мустасно) ва ҳисобот тузиш учун масъул мансабдор шахс жавобгар ҳисобланади.

Тақдим этиладиган ҳисобот маълумотларининг ишончлилигини таъминлаш учун ҳисобот тузиш вақтида фойдаланиладиган бирламчи ҳисоб ҳужжатларини (ўқувчиларнинг шахсий ҳужжатлари, ўқувчиларни алфавит тартибида ёзиш китоби, буйруқлар китоби, ўқув ва хўжалик жиҳозларининг инвентарь китоби ва бошқа ҳужжатларни) олдиндан тартибга келтириб олиш керак.

Ҳисобот шаклининг дастлабки саҳифасидаги мос бандларни (ҳисобот тақдим этувчи субъектнинг номи, почта манзили, КТУТ, СТИР, МҲОБТ, ХХТУТ кодларини) тўлдиришда юридик шахснинг давлат рўйхатидан ўтказилганлиги тўғрисидаги гувоҳнома маълумотларига асосланиш лозим.

I бўлимнинг Б устунида таъсис ҳужжатларига асосан умумтаълим муассасасининг турига мос келувчи кодлари (101 - 124 дан фақат биттаси айлана ичига олинади) кўрсатилади. Ўз фаолиятини бир вақтнинг ўзида бир неча таълим турлари низомлари асосида (ўрта таълим билан мактабгача таълимни ёки ўрта махсус, касб-ҳунар таълими билан ўрта таълимни) амалга ошираётган ўқув-тарбия мажмуалари I бўлимни тўлдиришда 121 ёки 122 кодларидан битта мос келганини белгилайди.

Маҳаллий давлат бошқаруви органлари қарорларига мувофиқ тарбияланувчилари учун умумий ўрта таълим дастури бўйича ўқув жараёни ташкил этилган “Меҳрибонлик” уйлари, шунингдек умумий ўрта таълим дастури бўйича фаолият юритмаётган, лекин ўтган ўқув йилида битирувчилар чиқарган муассасалар 123 ва 124 кодларини белгилайди. I бўлимда 124 кодини белгилаган муассасалар мувофиқ равишда албатта II бўлим “Умумтаълим муассасаси ўқувчиларининг ҳаракати” ва XI бўлим “2014 йил 9-синф битирувчиларининг келгусидаги бандлиги бўйича тақсимланиши”ни тўлдирадилар.

Барча турдаги умумтаълим муассасалари учун I бўлим бандларидан биттаси албатта белгиланиши шарт.

II бўлимда умумтаълим муассасаси ўқувчиларининг харакати тўғрисида маълумотлар акс эттирилади.

1-устун ҳар бир кўрсатилган синф бўйича болалар сонининг йиғиндисини акс эттиради. Болалар сонига фақат 2013 йил 31 август ҳолатига тасдиқловчи ҳужжатларга асосан ўқувчилар рўйхатига киритилганлар қўшилади. Ушбу устунга 2013 йил 2 сентябрдан бошлаб таълим муассасасига келган ёки ундан кетган ўқувчилар қўшилмайди.

II бўлимнинг 1-устуни маълумотлари умумтаълим муассасасининг 2013/2014 ўқув йили бошига “2-ta`lim (UOT)” шакли (Ўзбекистон Республикаси Давлат статистика қўмитасининг 2012 йил 23 октябрдаги 4-мб-сонли қарорига 86-сон илова) бўйича тақдим этган ҳисоботининг III бўлими 2-устуни маълумотларига мос келиши керак.

2013/2014 ўқув йили давомида (2013 йил 2 сентябрдан то 2014 йилда кейинги синфга ўтганлиги ёки битирганлиги тўғрисида буйруқлар тасдиқлангунга қадар) келган ва кетган ўқувчилар 2 - 7-устунларда акс эттирилади.

Келган ва кетган ўқувчилар сони (2 - 7-устунлар) 2013/2014 ўқув йилида қайси синфга келган ёки қайси синф таълим дастурини тугатмасдан кетган бўлса, ўша синфларда кўрсатилади.

10 - 15-устунларда кейинги синфга ўтказилгандан сўнг ёзги таътил давомида келган ва кетган ўқувчилар сони акс эттирилади. Масалан, агар ўқувчи бошқа умумтаълим муассасасининг 1-синфини тамомлаб, 2-синфга ўтказилган ва ёзги таътил давомида мазкур умумтаълим муассасасига келган бўлса, у ҳолда у ҳақидаги маълумотларни 202-сатрнинг 10-устунида (у бошқа умумтаълим муассасасидан келганлиги сабабли мос равишда 11-устунда) кўрсатиш керак. Шунингдек, мазкур умумтаълим муассасасидан ёзги таътил давомида кетган ўқувчилар бўйича 12 - 15-устунларни тўлдиришда ҳамда бошқа барча синфлар ўқувчилари бўйича ҳам худди шундай тартиб қўлланилади.

2 ва 10-устунларда келган жойидан қатъи назар, мазкур даврларда келган жами ўқувчилар (Ўзбекистон Республикаси ҳудудида ва бошқа мамлакатларда жойлашган бошқа барча турдаги умумтаълим муассасаларидан келган ўқувчилар, илгари умумтаълим муассасаси томонидан таълим билан қамраб олинмаган ўқувчилар, илгари ўқиган, лекин айрим сабабларга кўра умумий ўрта таълим дастурини тамомламаган ўқувчилар) акс эттирилади.

Жами келганлардан 3 ва 11-устунларда фақат Ўзбекистон Республикаси ҳудудида жойлашган барча турдаги бошқа умумтаълим муассасаларидан келган ўқувчилар ажратилиб кўрсатилади.

4 ва 12-устунларда мазкур даврларда (2013/2014 ўқув йилида ёки ёзги таътилда) кетган барча ўқувчилар акс эттирилади. Жами кетган ўқувчилардан 5 - 7 ва 13 - 15-устунларда туридан қатъи назар, Ўзбекистон Республикаси ҳудудида жойлашган бошқа умумтаълим муассасаларига кетганлар, шунингдек ота-оналари ёки бошқа қариндошлари билан узоқ муддатга ёки доимий яшаш учун Ўзбекистон Республикасидан чиқиб кетганлар ва мазкур муассаса ўқувчилари орасидан вафот этган ўқувчилар сони ажратиб кўрсатилади.

Жисмоний ёки руҳий ривожланишида нуқсони бўлган болалар учун ихтисослаштирилган махсус мактабларда, мактаб-интернатларда тайёрлов гуруҳлари ташкил этилади. 201, 301, 401, 501 ва 502-сатрлар (II - V бўлимларда) фақат шундай ихтисослаштирилган муассасаларга мансуб бўлган (I бўлимдаги 107 - 117 кодларидан мос биттасини белгилаган) таълим муассасалари томонидан тўлдирилади.

Шунингдек, мазкур бўлим маълумотлари назорат қилинганда қуйидаги бандларнинг мувофиқлигига эътибор бериш керак.

Барча устунлар бўйича 201 - 212-сатрлар йиғиндиси 213-сатр маълумотларига тенг бўлиши керак.

3 ва 11-устунлар маълумотлари мос равишда 2 ва 10-устунлар маълумотларидан кичик ёки тенг бўлиши керак.

5 - 7-устунлар маълумотлари йиғиндиси 4-устун маълумотларидан кичик ёки, агар 5 - 7-устунларда кўрсатилганидан ташқари бошқа сабабларга кўра кетган ўқувчилар бўлмаган ҳолларда, тенг бўлиши керак. Мувофиқ равишда 13 - 15-устунлар маълумотлари йиғиндиси 12-устун маълумотларидан кичик ёки, агар 13 - 15-устунларда кўрсатилгандан ташқари бошқа сабабларга кўра кетган ўқувчилар бўлмаган ҳолларда тенг бўлиши керак.

1 ва 2-устунлар маълумотлари йиғиндисидан 4-устун маълумотлари айрилганда 8-устун маълумотларига тенг бўлиши ёки, агар мазкур синф бўйича иккинчи йилга қолдирилганлар бўлган ҳолларда, катта бўлиши керак. Агар 1, 2, 4 ва 8-устунлар маълумотларини текширишда номувофиқликлар аниқланса, у ҳолда қўшимча равишда мазкур синфга мос келадиган сатрлар бўйича III бўлимнинг 4-устуни маълумотларини (иккинчи йилга қолдирилганларни) текшириш керак. Масалан, 2013/2014 ўқув йили бошида иккинчи синф (203-сатр, 1-устун) ўқувчилари сони 180 киши бўлган ва иккинчи синфга яна 5 киши келиб қўшилди (203-сатр, 2-устун) ва шу синфдан 8 киши кетди (203-сатр, 4-устун). Ушбу ҳолатда 8-устун бўйича 203-сартда 177 киши кўрсатилиши ва ундан катта бўлмаслиги керак. Агар 8-устун бўйича 203-сатр маълумотлари 177 дан кичик бўлса, демак, бу фарқ III бўлимнинг мос бандида (303-сатр, 4-устун) акс эттирилиши керак.

9-устун (қизлар) маълумотлари 8-устун (жами) маълумотларидан кичик ёки тенг бўлиши керак.

Шунингдек, 8, 10 ва 12-устунлар (II бўлим) маълумотларини текширишда барча мос сатрлар бўйича II бўлимнинг 8, 10-устунлари ва III бўлимнинг 4-устуни маълумотлари йиғиндисидан II бўлимнинг 12-устуни маълумотларини айирганда III бўлимнинг 2, 8 ва 10-устунлари маълумотлари йиғиндисига тенг бўлишига эътибор бериш керак. Масалан, 3-синфни тамомлаган ва 4-синфга ўткзилган ўқувчилар сони 145 кишини ташкил этади (204-сатр, 8-устун) ва улардан турли сабабларга кўра ёзги таътил даврида 8 киши (204-сатр, 12-устун) мазкур умумталим муассасасидан кетган. Бундан ташқари, ёз даврида бошқа умумтаълим муассасасида 3-синфни тамомлаган 5 ўқувчи мазкур умумтаълим муассасасига келган. Мавжуд маълумотларни инобатга олиб 2-устун бўйича 305-сатрда 142 рақами кўрсатилиши керак. Агар ушбу банд маълумотлари 142 дан катта бўлса, у ҳолда 2014/2015 ўқув йилида 4-синфда такрорий ўқиш учун иккинчи йилга қолдирилган ўқувчилар сонини (305-сатр, 4-устун) текшириш керак.

Кетган ёки келган ўқувчилар тўғрисидаги маълумотлар ўқувчиларнинг мазкур муассасада ўқишни тўхтатиши ёки машғулотларни бошлаши сабаблари кўрсатиладиган буйруқлар ва бошқа ҳужжатларга асосан ёзилади.

214 ва 215-сатрларда барча битирувчилар сонидан (8 ва 9-устунларнинг 213-сатри) экстернат тартибида давлат аттестациясидан ўтган битирувчилар кўрсатилади. Ушбу сатрлар маълумотлари 213-сатрининг мос устунлари (II бўлимнинг 8 ва 9-устунлари) маълумотларидан кичик бўлиши керак.

III бўлимда 2014/2015 ўқув йили боши (2 сентябрь) ҳолатига синфлар сони ва иккинчи йилга қолдирилган ўқувчилар, мазкур умумтаълим муассасасида ташкил этилган махсус коррекция синфларида ҳамда жисмоний ёки руҳий ривожланишида нуқсони бўлган болалар учун синфлардагиларни қўшган ҳолда ўқувчилар сони тўғрисидаги ахборотлар акс эттирилади.

1-устунда 2014/2015 ўқув йили боши ҳолатига шакллантирилган ва тасдиқланган синфлар сони акс эттирилади.

2-устунда ва мос равишда 3-устунда (қизлар) мазкур умумтаълим муассасасидаги барча ўқувчилар сони кўрсатилади. Агар умумий турдаги (I бўлимда 101 , 102 ва 103 кодларини кўрсатган) умумтаълим муассасасида махсус коррекция синфлари ва жисмоний ёки руҳий ривожланишида нуқсони бўлган болалар учун синфлар ташкил этилган бўлса, у ҳолда мазкур синфлардаги ўқувчилар сони 2 - 7-устунларда кўрсатилган ўқувчилар сонига қўшилмайди ва алоҳида III бўлимнинг 8 - 11-устунларида акс эттирилади.

6 ва 7-устунлар фақат ўқув машғулотларига қатнайдиган ва ётоқхона, кийимлар, оёқ кийимлар ва овқатланишдан фойдаланмайдиган ўқувчилари мавжуд бўлган мактаб-интернатлар (I бўлимданинг 103 - 113, 115 - 117 ва 120 кодларидан биттасини белгилаганлар) томонидан тўлдирилади.

8 - 11-устунлар умумтаълим муассасасида ташкил этилган коррекция синфлари ва жисмоний ёки руҳий ривожланишида нуқсони бўлган болалар учун махсус синфларда ўқиётган болаларни акс эттириш учун мўлжалланган ва фақат I бўлимда 101 , 102 ва 103 кодларини бўлгилаган муассасалар томонидан тўлдирилади.

Барча сатрлар бўйича 3, 5, 7, 9 ва 11-устунлар (қизлар) маълумотлари мос равишда 2, 4, 6, 8 ва 10-устунлар (жами) маълумотларидан кичик ёки тенг бўлиши керак.

Барча устунлар бўйича 301 - 311-сатрлар йиғиндиси 312-сатр маълумотларига тенг бўлиши керак.

IV бўлимда таълим муассасасида олиб бориладиган тиллар бўйича ўқувчиларнинг тақсимланиши тўғрисидаги маълумотлар келтирилади.

Бўлимни текширишда барча сатрлар бўйича 1-устун маълумотлари III бўлимнинг 2, 8 ва 10-устунлари маълумотлари йиғиндисига тенг бўлишини назарда тутиш керак. Барча сатрлар бўйича 2 - 9-устунлар маълумотлари йиғиндиси 1-устун малумотларига тенг бўлиши керак. Барча сатрлар бўйича 401 - 411-сатрлар маълумотлари йиғиндиси 412-сатр маълумотларига тенг бўлиши керак.

V бўлимда синфлар бўйича ўқувчиларнинг ёш таркиби тўғрисидаги маълумотлар келтирилади. Ўқувчиларнинг ёшини ифодаловчи 1 - 14-устунлар маълумотлари 2015 йил 1 январь ҳолатиги туғилганлик ҳақидаги ҳужжатларга асосан келтирилади.

Барча сатрлар бўйича 1-устун маълумотлари 2 - 14-устунлар маълумотлари йиғиндисига тенг бўлиши керак. Барча устунлар бўйича маълумотлар 523-сатр маълумотлари 501, 503, 505, 507, 509, 511, 513, 515, 517, 519, 521-сатрлар маълумотлари йиғиндисига тенг бўлиши керак. Барча устунлар бўйича маълумотлар 524-сатр маълумотлари 502, 504, 506, 508, 510, 512, 514, 516, 518, 520, 522-сатрлар маълумотлари йиғиндисига тенг бўлиши керак.

525 (жами) ва 526 (қизлар) сатрларда 2014 йил 2-сентябрь ҳолатига мос равишда 6 ёки 7 ёшга тўлган 1-синф ўқувчилари сони акс эттирилади.

1-устуннинг 501, 503, 505, 507, 509, 511, 513, 515, 517, 519, 521-сатрлари маълумотлари III бўлимнинг барча мос сатрлари (301 - 312) бўйича 2, 8 ва 10-устунлар маълумотлари йиғиндисига тенг бўлиши керак. 1-устуннинг 502, 504, 506, 508, 510, 512, 514, 516, 518, 520, 522-сатрлари маълумотлари III бўлимнинг барча мос сатрлари (301 - 312) бўйича 3, 9 ва 11-устунлар маълумотлари йиғиндисига тенг бўлиши керак.

VI бўлимда чет тилларни ўзлаштираётган ўқувчилар сони тўғрисида маълумотлар келтирилади. Бўлим жисмоний ёки руҳий ривожланишида нуқсони бўлган болалар учун ихтисослаштирилган мактаб-интернатлардан (I бўлимдаги 106 - 116 кодларидан бирини белгилаганлардан) ташқари барча таълим муассасалари томонидан тўлдирилади.

Барча сатрлар бўйича 2 - 12-устунлар маълумотлари йиғиндиси 1-устун маълумотларига тенг бўлиши керак.

Барча устунлар бўйича 601 - 609-сатрлар маълумотлари йиғиндиси 610-сатр маълумотларига тенг бўлиши керак.

Шунингдек, маълумотларни текширишда 601 - 610-сатрларнинг 1-устуни маълумотлари мос равишда III бўлимнинг 302 - 310 ва 312-сатрлари 2-устуни маълумотларидан (бир вақтнинг ўзида бир ўқувчининг ўзи икки ва ундан ортиқ чет тилларини ўзлаштириши ҳолатларидан ташқари) кичик ёки тенг бўлишини назарда тутиш керак.

VII бўлимда ижтимоий ёрдамга муҳтож аҳоли тоифасига мансуб болалар сони (ногирон болалар, етим ва ота-она қарамоғисиз қолган болалар, жисмоний ва руҳий ривожланишида нуқсони бўлган болалар ва кам таъминланган оилалар болалари сони) тўғрисидаги маълумотлар келтирилади. Ўқувчиларнинг ёш контингенти 2015 йилнинг 1 январь ҳолатига туғилганлиги ҳақидаги ҳужжатларга асосан аниқланади.

Ўқувчилари таркибида ижтимоий ёрдамга муҳтож болалари бўлган тақдирда ихтисослаштирилган таълим муассасалари (I бўлимда 107 - 117 кодларини белгилаганлар) 701 - 706-сатрларни, қолган муассасалар эса (I бўлимда мос равишда 101 - 106 ва 118 - 124 кодларини белгилаганлар) - 703 - 712-сатрларни тўлдирадилар.

Барча сатрлар бўйича 1-устун маълумотлари 2 - 14-устунлар маълумотлари йиғиндисига тенг бўлиши керак.

Барча сатрлар бўйича 702, 704, 706, 708, 710 ва 712-сатрлар маълумотлари мос равишда 701, 703, 705, 707, 709 ва 711-сатрлар маълумотларидан кичик ёки тенг бўлиши керак.

VIII бўлимни айрим фанлар чуқур ўрганиладиган таълим муассасалари, айрим фанлар чуқур ўрганиладиган синфлари мавжуд бўлган таълим муассасалари тўлдиради.

Агар айрим фанлар чуқур ўрганиладиган таълим муассасасида барча синфларда фанлар чуқур ўрганилмаса, у ҳолда бўлимда фақат айрим фанлар чуқур ўрганиладиган синфлар ва улардаги ўқувчилар тўғрисида маълумотлар акс эттирилади.

1 - 9-устунларда айрим фанлар чуқур ўрганиладиган синфларда ўқувчилар сони тўғрисида ахборотлар акс эттирилади.

801-сатрда мос равишда 1 - 9-устунлар бўйича турли фанлар чуқур ўргатиладиган синфлар сони кўрсатилади.

802-сатрда 1 - 9-устунлар бўйича турли фанлар чуқур ўргатиладиган синфларда (бир ўқувчининг ўзи бир вақтнинг ўзида икки ва ундан ортиқ фанларни ўрганаётган бўлишидан қатъи назар) ўқувчилар сони кўрсатилади. Мос равишда 803-сатрда қизлар сони кўрсатилади. 804 - 822-сатрларнинг мос устунларида чуқур ўргатиладиган ҳар бир фан бўйича алоҳида синфлардаги ўқувчилар сони кўрсатилади.

10 - 17-устунларда фан олимпиадаларида иштирок этган ва ғолиб бўлган ўқувчилар тўғрисида ахборотлар акс эттирилади.

Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг Ўрта махсус, касб-ҳунар таълими маркази, Халқ таълими вазирлиги, Вазирлар Маҳкамаси ҳузуридаги Давлат тест марказининг 2009 йил 1 майдаги 18 Қ/Қ-сон, 20-сон, 13/??-сон қарори билан тасдиқланган Академик лицейлар, касб-ҳунар коллежлари ва умумтаълим мактаблари ўқувчиларининг умумтаълим фанлари бўйича Республика олимпиадаларини ўтказиш ва халқаро фан олимпиадалари иштирокчиларини танлаш тўғрисида низомга мувофиқ фан олимпиадалари 4 босқичда ўтказилади: 1-босқич - таълум муассасаси даражасида (ўқиш жойи бўйича); 2-босқич - туманлар, шаҳарлар (ҳудуди туманларга бўлинмаган шаҳарлар) даражасида; 3-босқич - вилоят даражасида, шу жумладан, Қорақалпоғистон Республикаси ва Тошкент шаҳри; 4-босқич - республика даражасида.

802 - 822-сатрларда 10 - 13-устунлар бўйича таълим муассасаси ўқувчилари сонидан фан олимпиадалари иштирокчилари кўрсатилади. 14 - 17-устунларда ўтказилган олимпиадаларнинг ҳар бир босқичида ғолиблар сони тўғрисида маълумотлар келтирилади.

Барча устунлар бўйича 804 - 822-сатрлар маълумотлари йиғиндиси 802-сатр маълумотларидан катта бўлиши мумкин.

Барча устунлар бўйича 803-сатр маълумотлари 802-сатр маълумотларидан кичик ёки тенг бўлиши керак.

IX бўлимда раҳбарларни қўшган ҳолда асосий иши умумтаълим муассасасида бўлган барча ўқитувчилар, тарбиячилар ва катта етакчилар сони акс эттирилади. Ҳомиладорлик ва туғиш бўйича таътилда бўлганлиги ва фарзанди 3 ёшга етгунгача бола парвариши бўйича таътилда бўлганлиги сабабли вақтинча мавжуд бўлмаган педагог ходимлар бўлимга қўшилмайди.

901-сатрда ўриндошларни қўшмаган ҳолда педагог ходимлар таркиби тўғрисидаги маълумотлар келтирилади.

902 ва 903-сатрларда маълум бир фан бўйича дарс бермайдиган мактаб раҳбарлари ва бошланғич синф ўқитувчилари сони тўғрисида маълумотлар келтирилади.

904 - 922-сатрларда мактаб раҳбарларини қўшган ҳолда фанлар бўйича дарс берувчи ўқитувчилар сони тўғрисида ахборотлар акс эттирилади. Икки ва ундан ортиқ фанлар бўйича дарс берадиган ўқитувчилар тўғрисидаги маълумотларни, улар қайси фан бўйича энг кўп дарс соатларига эга бўлса, ўша фан бўйича кўрсатиш лозим. Агар ўқув юкламаси бир хил бўлса, у ҳолда таълим қайси мутахассислик бўйича олинган бўлса, ўша фан бўйича кўрсатиш лозим.

923-сатрда 902 - 922-сатрларда санаб ўтилмаган бошқа ўқитувчилар сони кўрсатилади.

924 - 928-сатрларда жами педагоглардан (901-сатрдан) раҳбарлар (директор, ўринбосарлар), фан докторлари ва номзодлари ажратиб кўрсатилади.

Бундан ташқари, 929-сатрда дефектологлар сони, улардан 930-сатрда ажратган ҳолда логопедлар ва 931-сатрда психологлар сони тўғрисида маълумотлар келтирилади.

932-сатрга ўқитувчилар ва муассасада таълим бериш билан шуғулланаётган тарбиячилар, ушбу мактабда ўқитувчилик билан бирга меҳнат дафтарчасига эга бўлган бошқа ташкилотда ишлаётган шахслар қўшилади. Масалан, агар муҳандис ёки бошқа қандайдир мутахассис, ўзининг ташкилот ёки ташкилотдаги асосий иши билан бир қаторда мактабда ҳам физика фанидан дарс беради.

Она тили ва адабиёт ўқитувчилари сони тўғрисидаги маълумотлар 904-сатрда кўрсатилади. Мазкур умумтаълим муассасасида таълим қайси тилда олиб борилишидан қатъи назар, ўзбек ёки рус тили ва адабиёти ўқитувчилари сони тўғрисидаги ахборотлар 905 ва 906-сатрларда кўрсатилади.

Барча устунлар бўйича 902 - 923-сатрлар йиғиндиси 901-сатр маълумотларига тенг бўлиши керак.

Барча сартлар бўйича 1-устунда мазкур муассасанинг педагог ходимлари умумий сони кўрсатилади. 2-устунда жамидан педагог аёллар сони ажратилиб кўрсатилади.

Жами педаголардан алоҳида барча сатрлар бўйича 3 - 11-устунларда маълумот даражаси ва малакавий тоифаси бўйича педагоглар сони кўрсатилади. 3, 5 ва 6-устунларга мос равишда олий, тугалланмаган олий ва ўрта махсус маълумотли педагоглар сони ёзилади. Улардан олий ёки ўрта махсус педагогик маълумотга эга бўлган педагоглар сони 4 ва 7-устунларда ажратиб кўрсатилади. Мос равишда 4 ва 7-устунлар маълумотлари 3 ва 6-устунлар маъулмотларидан кичик бўлиши керак. Барча сатрлар бўйича 3, 5 ва 6-устунлар маълумотлари йиғиндиси 1-устун маълумотларидан кичик ёки тенг бўлиши керак. 8 - 11-устунларда мос равишда аттестациядан ўтган ва маълум малакавий тоифага (олий, биринчи, иккинчи ва мутахассис тоифасига) эга бўлган педагоглар сони кўрсатилади. Барча сатрлар бўйича 8 - 11-устунлар йиғиндиси 1-устун маълумотларига тенг бўлиши керак.

12 - 19-устунларда педагог ходимлар умумий сони умумтаълим муассасасининг таълим олиб бориладиган тиллари бўйича тақсимланади.

X бўлимда машғулотлар сменаси бўйича тақсимланган ҳолда синфлар ва ўқувчилар сони акс эттирилади.

Назорат қилишда 1001-сатр бўйича 1 - 3-устунлар йиғиндиси III бўлимнинг 312-сатри 1-устуни маълумотларига тенг бўлиши кераклигини назарда тутиш лозим. Мос равишда 1002-сатр бўйича 1 - 3-устунлар йиғиндиси III бўлимнинг 312-сатри 2, 8 ва 10-устунлари маълумотлари йиғиндисига тенг бўлиши керак. Агар 2-устун маълумотлари нолдан катта бўлса, у ҳолда 1-устун маълумотлари ҳам нолдан катта бўлиши керак. Мос равишда агар 3-устун маълумотлари нолдан катта бўлса, у ҳолда 2-устун маълумотлари ҳам нолдан катта бўлиши керак.

XI бўлимда 2014 йилида умумтаълим муассасасини якунлаган тў??изинчи синфлар битирувчиларининг келгусидаги бандлик турлари бўйича тақсимланиши тўғрисидаги ахборотлар келтирилади.

Мазкур бўлимни тўлдириш учун 2014 йилда 9-синфни тамомлаб ўрта таълим тўғрисидаги аттестат олганлар ва курсни тинглаган лекин ўрта таълим тўғрисида аттестат олмаган шахсларнинг рўйхатини тузиш тавсия этилади. Ўсмирлар ва қизлар рўйхати алоҳида тузилсин.

Рўйхат тузилгандан сўнг, рўйхатга киритилган ҳар бир битирувчининг келгусидаги ўқиши, ишга жойлашиши масаласини аниқлаш мақсадга мувофиқ бўлади.

1-устуннинг 1101-сатридаги битирувчиларнинг умумий сони келганлар, кетганлар ва иккинчи йилга қолдирилганларни ҳисобга олган ҳолда битирган ўқувчилар сонига мос келиши керак. 1-устуннинг 1101-сатри маълумотларини назорат қилишда II ва III бўлимларнинг алоҳида маълумотларининг арифметик текширувини амалга ошириш керак. 1-устуннинг 1101-сатридаги битирувчилар сони қуйидагиларга мос келиши керак: 213-сатрнинг 8-устуни + 213-сатрнинг 10-устуни - 213-сатрнинг 12-устуни - 312-сатрнинг 4-устуни.

1102-сатрда мос равишда қизлар сони кўрсатилади ва барча устунлар бўйича 1102-сатр маълумотлари 1101-сатр маълумотларидан кичик ёки тенг бўлиши керак.

Барча сатрлар бўйича 1-устун маълумотлари 2 - 11-устунлар маълумотлари йиғиндисига тенг бўлиши керак.

Маълумотларни 5-устунга киритганда, 9-синфлар битирувчиларини ишга жойлаш фақат вояга етмаганлар билан ишлаш комиссиясининг қарорига асосан амалга оширилиши мумкинлигини назарда тутиш керак.

10-устун фақат алоҳида ҳолларда, қачонки мактаб битирувчиларининг ўқишга ёки ишга жойлашганлиги тўғрисида ҳеч қандай маълумотлар бўлмаган тақдирда, ёзиш учун мўлжалланган. Шунингдек, ушбу сатрга ҳисобот йилида мактабни тамомлаган ва ҳисобга олиш вақтида терговда ёки жазони ижро этиш жойларида бўлган шахслар ҳам киритилади.

XII бўлим кутубхонаси (китоб жамғармаси) ёки куни узайтирилган гуруҳлари ёки филиаллари бўлган таълим муассасалари тўлдиради. Мазкур таълим муассасаси биноларида жойлашган, лекин маданият идоралари ихтиёрида бўлган ва нафақат ушбу таълим муассасасининг ўқувчиларини, балки туманнинг ёки бир қанча аҳоли пунктларининг яшовчиларига хизмат кўрсатувчи кутубхоналар тўғрисидаги маълумотлар ушбу ҳисоботга киритилмайди.

1201-сатрда китоб жамғармаси - китоблар, рисолалар, журналлар, дарсликлар сони тўғрисида маълумотлар нусхаларда (босма бирликларда) келтирилади.

1202-сатрда дарсликлар сони кўрсатилади. 1202-сатр маълумотлари 1201-сатр маълумотларидан кичик ёки тенг бўлиши керак. 1203 - 1204-сатрлар маълумотлари йиғиндиси 1202-сатр маълумотларидан кичик ёки тенг бўлиши керак.

1205 - 1206-сатрларда куни узайтирилган гуруҳлар ва улардаги ўқувчилар сони тўғрисида маълумотлар келтирилади. Агар 1205-сатр нолдан катта бўлса, у ҳолда 1206-сатр ҳам нолдан катта бўлиши керак. 1207-сатрни - гуруҳлар сони мактаб-интернатлар тўлдиради.

1208 - 1209-сатрларда мактаб филиаллари ва уларда ўқувчилар сони тўғрисида маълумотлар келтирилади. Мазкур мактаб филиалларига тааллуқли бўлган маълумотлар ҳам (ўқувчилар, битирувчилар, педагоглар сони ва бошқалар) ушбу ҳисоботнинг барча бўлимларида акс эттирилади.

XIII бўлимда ўқув-тарбия жараёнида фойдаланиладиган ва таълим муассасаси балансида бўлган ахборот-коммуникация технологиялари тўғрисида маълумотлар келтирилади.

1301-сатрда барча шахсий компьютерлар сони кўрсатилади. Ўқув жараёнида фойдаланиладиган компьютерлар сони (таълим муассасаси маъмурияти фойдаланувида бўлган ва ўқув жараёнида бевосита фойдаланилмайдиган бошқа кабинетлардаги компьютерлардан ташқари) 1301-сатрдан ажратилиб, алоҳида 1302-сатрда кўрсатилади.

1302-сатрдан 1303 , 1304 ва 1305-сатрларда интернетга, ZiyoNetга ва локал тармо??а уланишга имконияти бўлган компьютерлар сони кўрсатилади. Ўқув жараёнида фойдаланадиган телевизорлар сони 1306-сатрда, видеопроекторлар сони 1307-сатрда ва электрон доскалар сони 1308-сатрда кўрсатилади. Таълим муассасасининг расмий веб-сайти ва стационар телефони мавжудлиги тўғрисида ахборотлар 1309 ва 1310-сатрларда акс эттирилади, бунда 1 (мавжуд) ёки 2 (мавжуд эмас) кўрсатилади.

XIV бўлимда таълим муассасасининг моддий базаси ва мавжуд қулайликлар тўғрисида ахборотлар келтирилади.

1402 - 1405 ва 1426-сатрларда майдонларнинг ўлчами, ўринлар сони, синф хоналари ва бошқа кўрсаткичлар тўғрисидаги ахборотлар келтириладиган миқдорий маълумотлар кўрсатилади. Бошқа сатрларда (1406 - 1425, 1427 - 1431) фан синфлари, алоҳида кабинетлар, ёрдамчи бинолар, қулайликлар ва бошқаларнинг мавжудлиги тўғрисидаги ахборотлар акс эттирилади. Ушбу сатрларни тўлдиришда 1 (мавжуд бўлган тақдирда) ёки 2 (мавжуд бўлмаган тақдирда) рақамини ёзиш керак.

1401-сатрда таълим муассасаси томонидан фойдаланилаётган биноларнинг тури кўрсатилади. Агар муассасанинг биноси намунавий лойиҳа бўйича таълим муассасаси учун махсус қурилган бўлса - 1 рақами, агар мослаштирилган бўлса - 2 рақами кўрсатилади. 1401-сатр бўйича кўрсатиладиган ушбу муассаса биноси турини таълим муассасасига тегишли мослаштирилган ва ўқув жараёнида фойдаланилаётган алоҳида ёрдамчи бинолар белгиламайди. 1402-сатрда мазкур таълим муассасаси барча биноларининг майдони тўғрисидаги маълумотлар келтирилади. Бинолар майдонлари квадрат метрларда бутун сонгача яхлитланган рақамларда ўнлик сонларсиз кўрсатилади.

Биноларнинг умумий майдонига таълим муассасасига тегишли бўлган барча бино ва иншоотларнинг (банд ва бўш синф хоналари, ўқув кабинетлари, лабораториялар, устахоналар, спорт зали ва унинг ёрдамчи хоналари, таълим муассасасининг маъмурияти кабинетлари ва тиббиёт пункти, ўқитувчилар хонаси, буфет, ошхона, кухня, вестибюль, омборхоналар, коридорлар, ечиниш хоналари, ювиниш хоналари, ўқув ва ўқув-ишлаб чиқариш устахоналари ва бошқа ўқув мақсадларида фойдаланиладиган ертўла ва ярим ертўлалар) майдони киради. Умумий майдонга бошқа таълим муассасасига ижарага берилган майдон ҳам қўшилади (аммо бошқа таълим муассасаларидан ижара олингани киритилмайди).

Шунингдек, умумий майдонга умумтаълим муассасаси ходимларининг мазкур муассасага тегишли биноларда жойлаштирилган уйлари (квартира) ва таълим муассасаси қошидаги интернатлар эгаллаган бинолар майдони, шунингдек бошқа ташкилотлар ва шахслар эгаллаган майдонлар киритилади. Таълим муассасасининг бинолари умумий майдонига ҳовлидаги бинолар (гараж, отхона ва ш.к.) майдони кирмайди.

Умумтаълим муассасаси эгаллаган бинолар ва иншоотларнинг майдони чизмаси бўйича, чизмаси бўлмаган тақдирда, ҳар бир бино ва иншоотларни ўлчаш орқали аниқланади.

1403 ва 1404-сатрларда мазкур умумтаълим муассасаси лойиҳавий қуввати ва мавжуд бўлса, интернат қуввати кўрсатилади. Қуввати мазкур муассаса паспортига мувофиқ ўқув ўринлари ва интернатдаги ўринлар бирликларида кўрсатилади.

1405-сатрда ўқувчилар билан машғулот ўтказиладиган синф хоналари, ўқув кабинетлари ва лабораториялари сони акс эттирилади.

1406 - 1419-сатрларда таълим муассасасида ушбу фан бўйича машғулот ўтказиладиган ўқув кабинетлари мавжудлиги акс эттирилади. Агар бир хона икки ва ундан ортиқ кабинет учун жиҳозланган бўлса (масалан, биология ва кимё), у ҳолда мазкур таълим муассасасида биология кабинети (1408-сатрда) ва кимё кабинети (1409-сатрда) мавжудлигини кўрсатиш лозим.

1414, 1416 ва 1418-сатрларда лингафон қурилмаси билан жиҳозланган тиллар синфлари мавжудлиги кўрсатилади. Агар 1414, 1416 ва 1418-сатрларда мос қурилмалар билан жиҳозланган синфларга эга бўлган муассаса сифатида 1 рақами кўрсатилган бўлса, у ҳолда шунингдек, 1413, 1415 ва 1417-сатрларда ўзбек, рус тиллари ва адабиёти, чет тиллари синфларини кўрсатиш лозим.

1420 - 1425 ва 1427-сатрларда устахоналар, спорт зали, спорт майдончаси, сузиш ҳавзаси, ошхона (буфет), қишлоқ хўжалиги ер майдонлари мавжудлиги тўғрисидаги ахборотлар кўрсатилади. Агар шундайлар мавжуд бўлса, мос сатрларга 1 рақамини (мавжуд) қўйиш керак.

Агар 1426-сатрда ўринлар сони кўрсатилган бўлса, у ҳолда 1425-сатрга 1 рақамини қўйиб, ошхона ёки буфет мавжудигини кўрсатиш керак.

Агар муассасада хўжалик-нажас сувларининг кўча сув-оқова тизимига оқиб кетиши ёки қудуқларга сингиб кетиши учун сув-оқова қурилмаси мавжуд бўлса, у ҳолда мазкур муассаса сув-оқова тизими билан жиҳозланган деб ҳисобланади ва 1428-сатрда 1 рақами кўрсатилади.

Марказий сув таъминоти тизими ёки артезиан қудуғидан сув келиб қуйиладиган ички тақсимловчи сув тармоғи қувурига эга бўлганда муассаса сув тармоғи билан жиҳозланган ҳисобланади. Бундай муассаса сув тармоғи мавжуд муассаса сифатида 1429-сатрда “1” рақамини кўрсатади.

Агар таълим муассасасининг биноси ИЭС иссиқлик узатиши билан таъминланадиган марказий иситиш тизими билан жиҳозланган бўлса, у ҳолда 1430-сатрда “1” кўрсатилади. Агар бино якка тартибдаги иситиш тизими - ўз қозонхонаси, гуруҳ қозонхоналари ва шунга ўхшашлардан иситиладиган бўлса, у ҳолда 1431-сатрда “1” кўрсатилади.

1432 ва 1433-сатрларда умумтаълим муассасаси биноларининг техник ҳолати тўғрисида ахборотлар кўрсатилади ва агар муассаса бинолари капитал таъмирга муҳтож бўлса - 1432-сатрда, шунингдек агар муассаса бинолари авария ҳолатида бўлса - 1433-сатрда “ҳа” жавобини англатувчи 1 рақамини кўрсатиш керак бўлади.

Агар таълим муассасасининг иншооти капитал тамирланаётган бўлса - 1434-сатрда ёки таълим муассасаси вақтинча ишламаётган бўлса - 1435-сатрда “ҳа” жавобини англатувчи 1 рақамини кўрсатиш керак.



Разъяснения по заполнению формы 2-ta`lim (UO`T)


Представляемые данные по форме государственной статистической отчетности 2-ta`lim (UO'T), предназначены для формирования статистической информации, на основе которых будут разработаны дополнительные мероприятия и осуществлен мониторинг общегосударственных программ, реализуемых в соответствии с Законом Республики Узбекистан "Об образовании", Национальной программы по подготовке кадров и Государственных образовательных стандартов Республики Узбекистан.

Порядок и сроки представления отчетности устанавливаются в соответствии с Программой государственных статистических работ, утверждаемой ежегодно Кабинетом Министров Республики Узбекистан. В содержание формы отчетности, в порядок (срок) ее представления могут быть внесены изменения в соответствии с необходимостью статистической информации для пользователей (в соответствии с Указами и Постановлениями Президента Республики Узбекистан, Постановлениями и Распоряжениями Кабинета Министров Республики Узбекистан, предложениями соответствующих министерств и ведомств в целях осуществления поставленных перед ним задач).

Форма государственной статистической отчетности ежегодно утверждается для представления по ней отчета за определенный учебный год.  Учитывая, что форма отчетности ежегодно пересматривается и вносятся соответствующие изменения, данная форма  подлежит использованию только за конкретный учебный год указанный на титульном листе, противном случае отчет считается не действительным.

Субъекты, представляющие отчет по форме 2-ta`lim (UO'T) являются общеобразовательными учреждениями, осуществляющими свою деятельность на территории Республики Узбекистан, независимо от их ведомственной подчиненности и форм собственности.

К общеобразовательным учреждениям для наблюдения по данной форме следует относить государственные образовательные учреждения, организованные решениями Кабинета Министров Республики Узбекистан и местных органов государственной власти (общеобразовательные школы (школы-интернаты), специализированные школы-интернаты по футболу, специализированные образовательные школы-интернаты санаторного типа, специализированные образовательные школы (школы-интернаты) для детей с отклонениями в физическом или психическом развитии, специализированные школы для детей, нуждающихся в особых условиях содержания, воспитания и образования, специализированные общеобразовательные школы (школы-интернаты) с углубленным изучением отдельных предметов), негосударственные образовательные учреждения, зарегистрированные в качестве юридического лица в местных органах государственной власти и имеющие типовую лицензию на право осуществления вида деятельности общего среднего образования независимо от прохождения государственной аккредитации (в случае если учреждение не имеет первого выпуска учащихся), также учебно-воспитательные комплексы независимо от форм собственности.

Форма отчетности включает в себе информацию, приведенную на титульном листе  и 14 разделах.

Отчет составляется по состоянию на 2 сентября 2014/2015 учебного года, не зависимо от времени заполнения и представления.

За своевременность и достоверность составленного отчета несет ответственность директор (за исключением случаев, когда обязанность директора исполняется его заместителем) и должностное лицо, ответственное за составление отчета.

Для обеспечения достоверности данных представляемого отчета, необходимо заранее привести в порядок первичные учетные документы, которые используются во время составления данного отчета (личные дела учащихся, алфавитную книгу записи учащихся, книгу приказов, инвентарную книгу учебного и хозяйственного оборудования и другие документы).

При заполнении соответствующих пунктов на титульном листе формы (наименование отчитывающегося субъекта, почтовый адрес, соответствующие коды ОКПО, ИНН, СОАТО, ОКОНХ) следует руководствоваться данными свидетельства о государственной регистрации юридического лица.

В разделе I по графе Б указывается (обводиться, только один) код (из 101-124), соответствующий типу (виду) общеобразовательного учреждения на основании учредительных документов. Учебно-воспитательные комплексы, которые осуществляют свою деятельность одновременно на основании положений нескольких видов образования (дошкольное вместе с общим средним образованием или общее среднее вместе со средним специальным, профессиональным образованием) при заполнении раздела I указывают один из соответствующих кодов 121 или 122.

Дома "Мехрибонлик", в которых в соответствии с решением местных органов государственной власти организован учебный процесс по программе общего среднего образование для воспитанников этого учреждения, а также учреждения, не осуществляющие деятельность по программе общего среднего образования, но выпустивших учащихся в предыдущем учебном году указывают соответствующие коды 123 и 124. Учреждения, указавшие код 124 в разделе I последующем в обязательном порядке заполняют только разделы II "Движение учащихся общеобразовательного учреждения" и XI "Распределение выпускников 9-го класса 2013 года по видам дальнейшей занятости".

Заполнение одного из пунктов раздела I является обязательным для всех типов (видов) общеобразовательных учреждений.

В разделе II отражаются данные о движении учащихся общеобразовательного учреждения.

Графа 1 отражает суммарное число детей по каждому указанному классу. В число детей включаются только те, которые внесены в соответствии с утвердительными документами в список учащихся по состоянию на 31 августа 2013 года. В эту графу не включаются учащиеся, прибывшие в образовательное учреждение или выбывшие из него начиная со 2 сентября 2013 года.

Данные графы 1 раздела II должны соответствовать данным графы 2 раздела III  отчета общеобразовательного учреждения на начало 2013/2014 учебного года, представленной по форме “2-ta`lim (UOT)” (приложение N 86 к Постановлению Государственного комитета Республики Узбекистан по статистике от 23.10.2012 г. N 4-мб).

Прибытие и выбытие учащихся в течение 2013/2014 учебного года (со 2 сентября 2013 года до утверждения соответствующих приказов о переводе в последующие классы или выпуске учащихся в 2014 году) отражается в графах 2-7.

Число прибывших и выбывших учащихся (графы 2-7) указывается в тех классах которые они прибыли или с которого выбыли в течение 2013/2014 учебного года, не окончив программу образования данного класса.

В графах 10-15 отражается число учащихся прибывших и выбывших в течение летних каникул после перевода их на следующий класс. Например, если учащийся, который окончил в другом общеобразовательном учреждении 1-й класс, переведен во 2-й и прибыл в летний период в данное общеобразовательное учреждение, то сведение о нем указывается в строке 202 графы 10 (соответственно графы 11, так как он прибыл из другого общеобразовательного учреждения). Также, при заполнении граф 12-15 по учащимся, выбывшим в летний период из этого общеобразовательного учреждения, и учащимся всех остальных классов применяется такой же принцип.

В графах 2 и 10 отражается всего учащихся прибывших в течение указанных периодов, не зависимо от места прибытия (учащихся прибывших из других общеобразовательных учреждений всех типов, расположенных на территории Республики Узбекистан и других стран, учащихся ранее неохваченных обучением в общеобразовательном учреждении, учащихся ранее обучавшихся, но не доучивших по определенным причинам программу общего среднего образования и т.д.).

Из всего прибывших в графах 3 и 11 выделяются те учащиеся, которые прибыли из других общеобразовательных учреждений всех типов, расположенных только на территории Республики Узбекистан.

В графах 4 и 12 отражаются все учащиеся выбывшие в течение указанного (2013/2014 учебного года или летних каникул) периода. Из всего выбывших учащихся в графах 5-7 и 13-15 выделяются, выбывшие в другие общеобразовательные учреждения не зависимо от типа общеобразовательного учреждения, расположенного на территории Республики Узбекистан, также выбывшие за пределы Республики Узбекистан вместе с родителями или другими родственниками на длительный период или на постоянное место жительство и число умерших детей из числа учащихся данного учреждения.

В специализированных образовательных школах, школах-интернатах для детей с отклонениями в физическом или психическом развитии организуются подготовительные группы. Строки 201, 301, 401, 501 и 502 (в разделах II-V) заполняются только образовательными учреждениями, которые относятся к таким специализированным учреждениям (для которых в разделе I указан один из соответствующих кодов 107-117).

При контроле данных этого раздела также необходимо обратить внимание на соответствие следующих пунктов.

По всем графам сумма строк 201-212 должна быть равна данным строки 213.

Данные граф 3 и 11 должны быть меньше либо равны соответственно данным граф 2 и 10.

Сумма данных граф 5-7 должна быть меньше графы 4 либо равна, в случае если нет учащихся выбывших по другим причинам, чем указанных в графах 5-7. Соответственно сумма данных граф 13-15 должна быть меньше графы 12 либо равна, в случае если нет учащихся выбывших по другим причинам, чем указанных в графах 13-15.

Сумма данных граф 1 и 2 за минусом данных графы 4 должна быть равна данным графы 8 либо больше, в случае если по данному классу есть учащиеся, оставленные на повторный год обучения. Если при контроле данных граф 1, 2, 4 и 8 выявляются несоответствия, в таком случае необходимо дополнительно проверить данные графы 4 раздела III (второгодники) по строкам соответствующему классу. Например, на начало 2013/2014 учебного года во втором классе (строка 203, графа 1) число учащихся составляло 180 человек и в течение того учебного года во второй класс прибыло еще 5 человек (строка 203, графа 2) и выбыло из этого класса 8 человек (строка 203, графа 4). В данном случае в строке 203 по графе 8 должно быть указано число 177 и не должно быть больше. В случае если данные строки 203 по графе 8 меньше чем 177, то эта разница должна отражаться в соответствующем пункте раздела III (строка 303, графа 4).

Данные графы 9 (девочек) должны быть меньше либо равны данным графы 8 (всего).

Также, при контроле данных граф 8, 10 и 12 (раздел II) необходимо обратить внимание, что сумма данных граф 8, 10 раздела II и графы 4 раздела III за минусом данных графы 12 раздела II должна быть равна сумме данных граф 2, 8 и 10 раздела III по соответствующим строкам. Например, число учащихся окончивших 3-класс и переведенных в 4-й составляет 145 человек (строка 204, графа 8) и из них по различным причинам в летний период из данного общеобразовательного учреждения выбыло 8 человек (строка 204, графа 12). Кроме того, в летний период прибыло 5 учащихся, из числа окончивших 3-класс в других общеобразовательных учреждениях. С учетом имеющихся данных в строке 305 по графе 2 должна быть указана цифра 142. Если данные этого пункта больше 142, тогда необходимо проверит число второгодников, которые остались на повторный год обучение в 4-классе в 2014/2015 учебном году (строка 305, графа 4).

Сведения о выбывших или прибывших учащихся записываются на основании приказов и других документов, в которых указываются причины прекращения или начала занятий учащихся в данном учреждении.

В строках 214 и 215 из числа всех выпускников (строка 213, графы 8 и 9) указываются выпускники прошедшие государственную аттестацию в порядке экстерната. Данные этих строк должны быть меньше данных строки 213 соответствующих граф (графы 8 и 9 раздела II).

В разделе III отражается информация по состоянию на начало (2 сентября) 2014/2015 учебного года о числе классов и учащихся, включая второгодников и обучающихся в специальных коррекционных классах и классах для детей с отклонениями в физическом или психическом развитии, организованных в данном общеобразовательном учреждении.

В графе 1 отражается число классов, сформированных и утвержденных по состоянию на начало 2014/2015 учебного года.

В графе 2 и соответственно в графе 3 (девочки) указывается число всех учащихся в данном общеобразовательном учреждении. Если в общеобразовательном учреждении общего типа (которые в разделе I указали соответствующий код 101, 102 и 103) организованы специальные коррекционные классы и классы для детей с отклонениями в физическом или психическом развитии, в таком случае, число учащихся в этих классах не включается в число учащихся, отраженных в графах 2-7 и указывается отдельно в графах 8-11 раздела III.

Графы 6 и 7 заполняется только школами-интернатами (которые в разделе I указывают один из соответствующих кодов 103-113, 115-117 и 120) при наличии учащихся посещающих только учебные занятия и не пользующихся общежитием, одеждой, обувью и питанием.

Графы 8-11 предназначены для отражения детей, обучающихся в специальных коррекционных классах и классах для детей с отклонениями в физическом или психическом развитии, организованных в общеобразовательных учреждениях и заполняются только учреждениями, которые в разделе I указывают соответствующий код 101,102 и 103.

Данные граф 3, 5, 7, 9 и 11 (девочек) по всем строкам должны быть меньше либо равны данным соответственно граф 2, 4, 6, 8 и 10 (всего).

По всем графам сумма строк 301-311 должна быть равна данным строки 312.

В разделе IV приводятся данные о распределении учащихся по языкам, на которых ведется преподавание в образовательном учреждении.

При контроле раздела следует иметь в виду, что по всем строкам данные графы 1 должны быть равны сумме данных граф 2, 8 и 10 раздела III. По всем строкам сумма граф 2-9 должна быть равна данным графы 1. По всем графам сумма строк 401-411 должна быть равна данным строки 412.

В разделе V приводятся данные о возрастном составе учащихся по классам. Данные граф 1-14, характеризующие возраст учащихся приводятся на основании документов о рождении по состоянию на 1 января 2015 года.

По всем строкам данные графы 1 должны быть равны сумме данных граф 2-14. По всем графам данные строки 523 должны быть равны сумме данных строк 501, 503, 505, 507, 509, 511, 513, 515, 517, 519, 521. По всем графам данные строки 524 должны быть равны сумме данных строк 502, 504, 506, 508, 510, 512, 514, 516, 518, 520, 522.

В строках 525 (всего) и 526 (девочек) отражается число учащихся 1-го класса, которым исполнилось соответственно 6 или 7 лет по состоянию на 2 сентября 2014 года.

Данные строк 501, 503, 505, 507, 509, 511, 513, 515, 517, 519, 521, 523 графы 1 должны быть равны сумме данных граф 2, 8 и 10 по всем соответствующим строкам (301-312) раздела III. Данные строк 502, 504, 506, 508, 510, 512, 514, 516, 518, 520, 522, 524 графы 1 должны быть равны сумме данных граф 3, 9 и 11 по всем соответствующим строкам (301-312) раздела III.

В разделе VI приводятся данные о числе учащихся обучающихся иностранным языкам. Раздел заполняется всеми образовательными учреждениями, кроме специализированных школ-интернатов для детей с отклонениями в физическом или психическом развитии (которые в разделе I указывают один из соответствующих кодов 106-116).

По всем строкам сумма данных граф 2-12 должна быть равна данным графы 1.

По всем графам сумма данных строк 601-609 должна быть равна данным строки 610.

Также, при контроле следует иметь в виду, что данные графы 1 строк 601-610 должны быть меньше или равны соответственно данным графы 2 строк 302-310 и 312 раздела III (за исключением случаев, когда одни и те же учащиеся изучают два и более иностранного языка одновременно).

В разделе VII приводятся данные о численности детей, относящихся к социально-уязвимым категориям населения (число детей-инвалидов, детей сирот и оставшихся без попечения родителей, детей с отклонениями в физическом или психическом развитии и детей из малообеспеченных семей). Возрастной контингент учащихся определяется на основании документов о рождении по состоянию на 1 января 2015 года.

При наличии в составе учащихся детей, относящихся к социально-уязвимым категориям специализированные образовательные учреждения (указавшие код 107-117 в разделе I) заполняют строки 701-706, а остальные учреждения (соответственно указавшие код 101-106 и 118-124 в разделе I) заполняют строки 703-712.

Данные графы 1 по всем строкам должны быть равны сумме данных граф 2-14.

По всем графам данные строк 702, 704, 706, 708, 710 и 712 должны быть меньше либо равны соответственно данных строк 701, 703, 705, 707, 709 и 711.

Раздел VIII заполняют образовательные учреждения с углубленным изучением различных предметов, образовательные учреждения, имеющие классы с углубленным изучением предметов.

Если в образовательном учреждении с углубленным изучением различных предметов не во всех классах проводится углубленное изучение предметов, то в разделе отражаются данные только о классах с углубленным изучением различных предметов и учащихся в них.

В графах 1-9 отражается информация о числе учащихся в классах с углубленным изучением различных предметов.

В строке 801 соответственно по графам 1-9 указывается число классов, в которых проводится углубленное изучение различных предметов.

В строке 802 по графам 1-9 указывается число учащихся в классах с углубленным изучением различных предметов (не зависимо от того, когда одни и те же учащиеся изучают два и более предмета одновременно). Соответственно в строке 803 указывается число девочек. В строках 804-822 в соответствующих графах указываются число учащихся в классах с углубленным изучением отдельно по каждому предмету.

В графах 10-17 отражается информация об учащихся, участвовавших и победивших в предметных олимпиадах.

Согласно Положению о проведении Республиканских олимпиад учащихся академических лицеев, профессиональных колледжей и общеобразовательных школ по общеобразовательным предметам и отборе участников на международные предметные олимпиады, утвержденному совместным Постановлением Центра среднего специального, профессионального образования министерства высшего и среднего специального образования Республики Узбекистан, Министерства народного образования Республики Узбекистан, Государственного центра тестирования при Кабинете Министров Республики Узбекистан от 01.05.2009 г. N 18 К/К, N 20, N1 3/КК предметные олимпиады проводятся в 4-х этапах: 1-этап - на уровне образовательных учреждений (по месту нахождения образовательного учреждения); 2-этап - на районном, городском (города территория, которых не распределяется на районы) уровне; 3-этап - на областном уровне, в том числе Республика Каракалпакстан и г.Ташкент; 4-этап - на республиканском уровне.

В строках 802-822 по графам 10-13 из числа учащихся образовательного учреждения указываются участники предметных олимпиад. В графах 14-17 приводятся данные о числе победителей в каждом этапе проведенных предметных олимпиад.

По всем графам сумма данных строк 804-822 может быть больше данных строки 802.

По всем графам данные строки 803 должны быть меньше либо равны данным строки 802.

В разделе IX отражается число всех учителей, воспитателей и старших вожатых, имеющих основную работу в общеобразовательных учреждениях, включая руководителей. В раздел не включаются педагогические работники, временно отсутствующие в связи с их уходом в отпуск по беременности и родам, и в отпуск по уходу за ребенком до достижения им возраста 3-х лет.

В строке 901 приводятся данные о составе педагогических работников без совместителей.

В строках 902 и 903 приводятся данные о числе руководителей школ, не преподающие определенные предметы и числе учителей начальных классов.

В строках 904-922 отражается информация о числе учителей, преподающих предметы, включая руководителей школ. Сведения об учителях, ведущих два и более предмета, следует показать по тому предмету, по которому они имеют наибольшее количество часов. Если учебная нагрузка одинакова, то их следует показать по тому из предметов, по которому получено специальное образование.

В строке 923 указывается число прочих преподавателей, не перечисленных в строках 902-922.

В строках 924-928 из всего педагогов (строки 901) выделяются руководители (директор, заместители), доктора и кандидаты наук.

Кроме того, в строке 929 приводятся данные о числе дефектологов с выделением из них логопедов по строке 930 и психологов по строке 931.

В строку 932 включаются учителя и воспитатели, ведущие преподавательскую работу в учреждении, а также лица, которые наряду с преподаванием в данной школе работают в других организациях, где они имеют трудовую книжку. Например, если инженер, или другой какой-либо специалист, наряду с его основной работой на организации или в организации, преподает физику в школе.

Сведения о числе преподавателей родного языка и литературы указываются в строке 904. Информация о числе преподавателей узбекского или русского языка и литературы указывается в строках 905 и 906, независимо от того на каком языке ведется обучение в данном общеобразовательном учреждении.

По всем графам сумма строк 902-923 должна быть равна данным строки 901.

В графе 1 по всем строкам указывается общее число педагогических работников данного учреждения. В графе 2 из всего выделяется число педагогов-женщин.

В графах 3-11 из всего педагогов по всем строкам отдельно указывается число педагогов по уровню образования и квалификационным категориям. В графу 3, 5 и 6 соответственно записывается число педагогов с высшим, незаконченным высшим  и средним специальным образованием. В графах 4 и 7 из них выделяется число педагогов с высшим или средним специальным педагогическим образованием. Соответственно данные граф 4 и 7 должны быть меньше либо равны данным граф 3 и 6. По всем строкам сумма данных граф 3, 5 и 6 должна быть меньше либо равна данным графы 1. В графах 8-11 указывается число педагогов, прошедших соответствующую аттестацию и имеющих определенные квалификационные категории (высшую, первую, вторую категорию и категорию специалиста). По всем строкам сумма граф 8-11 должна быть равна данным графы 1.

В графах 12-19 общее число педагогических работников распределяется по общеобразовательным учреждениям с определенным языком обучения.

В разделе X отражается число классов и учащихся с распределением по сменам занятий.

При контроле следует иметь в виду, что сумма граф 1-3 по строке 1001 должна быть равна данным графы 1 строки 312 раздела III. Соответственно сумма граф 1-3 по строке 1002 должна быть равна сумме граф 2, 8 и 10 строки 312 раздела III. Данные графы 1 должны быть больше нуля, если данные графы 2 больше нуля. Соответственно данные графы 2 должны быть больше нуля, если данные графы 3 больше нуля.

В разделе XI приводится информация о выпускниках девятых классов, окончивших общеобразовательное учреждение в 2014 году с распределением их по видам дальнейшей занятости.

Для заполнения данного раздела, рекомендуется составить список  всех лиц, окончивших в 2014 году 9-класс, как с аттестатом о среднем образовании, так и прослушавших курс, но не получивших аттестат о среднем образовании. Составить список юношей и девушек отдельно.

После составления списка, целесообразно выяснить вопрос относительно дальнейшего обучения, устройства на работу каждого выпускника, включенного в список.

Общее число выпускников в строке 1101 графы 1 должно соответствовать числу окончивших учащихся, с учетом прибывших, выбывших и оставленных на повторный год обучения. При контроле данных строки 1101 графы 1 необходимо произвести арифметический контроль отдельных данных разделов II и III. Число выпускников в строке 1101 графы 1 должны соответствовать следующим: данные строки 213 графы 8 + данные строки 213 графы 10 - данные строки 213 графы 12  - данные строки 312 графы 4.

В строке 1102 соответственно указывается число девочек и по всем графам данные строки 1102 должны быть меньше либо равны данным строки 1101.

По всем строкам данные графы 1 должны быть равны сумме данных граф 2-11.

При включении данных в графу 5 следует иметь в виду, что трудоустройство выпускников 9-классов возможно только по решению комиссии по делам несовершеннолетних.

Графа 10 предназначена только для записи исключительных (единичных) случаев, когда нет возможности получить какие-либо сведения об обучении или устройстве на работу выпускников школ. В данную строку также включаются лица, окончившие школу в отчетном году и на момент учета находящиеся под следствием и в местах заключения.

Раздел XII заполняют образовательные учреждения, имеющие библиотеку (книжный фонд) или группы продленного дня или филиалы. Сведения о библиотеках, расположенных в зданиях данного образовательного учреждения, но находящихся в ведении органов культуры и обслуживающих не только обучающихся этого образовательного учреждения, но и всех жителей района или нескольких населенных пунктов, в этот отчет не включаются.

В строке 1201 приводятся данные о книжном фонде - числе книг, брошюр, журналов, учебников в экземплярах (печатных единицах).

В строке 1202 указывается число учебников. Данные строки 1202 должны быть меньше или равны данным строки 1201. Сумма данных строк 1203-1204 должна быть меньше либо равна данным строки 1202.

В строках 1205-1206 приводятся данные о числе групп продленного дня и обучающихся в них. Строка 1206 должна быть больше нуля, если строка 1205 больше нуля. Строка 1207 - число групп - заполняют школы-интернаты.

В стр. 1208-1209 приводятся данные о числе филиалов школ и учащихся в них. Информация, касающаяся филиалов данной школы (число учащихся, выпускников, педагогов и другие) тоже отражается во всех разделах этого отчета.

В разделе XIII приводятся данные об информационно-коммуникационных технологиях, используемых в учебно-воспитательном процессе и находящихся на балансе образовательного учреждения.

В строке 1301 указывается число всех персональных компьютеров. Из строки 1301 в строке 1302 отдельно указывается число компьютеров используемых в процессе обучения (кроме, компьютеров находящихся в пользовании администрации образовательного учреждения и в других кабинетах, которые непосредственно не используются в процессе обучения).

Из строки 1302 по строкам 1303, 1304 и 1305 приводятся данные о количестве компьютеров имеющих доступ к сети интернет, ZiyoNet и локальной сети. Также указывается количество телевизоров (строка 1306), видеопроекторов (строка 1307) и электронных досок (строка 1308)  используемых в процессе обучения. Наличие официально зарегистрированного веб-сайта  образовательного учреждения и наличие телефонов указывается  в строках 1309-1310, в этом случае указывается 1 (имеется) или 2 (не имеется).

В разделе XIV приводится информация о материальной базе и наличие благоустройств в образовательном учреждении.

В строках 1402-1405 и 1426 указываются количественные данные, в которых приводится информация о размере площадей, количестве мест, классных комнат и других показателей. В остальных строках (1406-1425, 1427-1431) отражается информация о наличие предметных классов, отдельных кабинетов, вспомогательных помещений, благоустройства и других. При заполнении этих строк необходимо  проставить цифру 1 (при наличии) или 2 (при отсутствии).

В строке 1401 указывается  тип зданий, используемых образовательным учреждением. Если здание учреждения построено по типовому проекту специально для образовательного учреждения указывается цифра 1, если приспособленное то цифра 2. Отдельные вспомогательные здания, принадлежащие образовательному учреждению, приспособленные и используемые в процессе обучения не определяют тип зданий данного учреждения указываемого по строке 1401.  В строке 1402 приводятся данные о площади всех зданий данного образовательного учреждения. Площадь зданий указывается в квадратных метрах округленных до целого числа без десятичных знаков.

В общую площадь зданий включается площадь всех зданий и строений, принадлежащих образовательному учреждению (занятые и свободные классные комнаты, учебные кабинеты, лаборатории, мастерские, спортивный зал и его подсобные помещения, кабинеты администрации образовательного учреждения и медицинский пункт, учительский, буфет, столовая, кухня, вестибюль, кладовые, коридоры, раздевалки, умывальные комнаты, подвалы и полуподвалы, занятые под учебные и учебно-производственные мастерские и другие цели и т. д.).

В общую площадь также включается площадь квартир персонала общеобразовательного учреждения, размещенных в зданиях, принадлежащих данному учреждению, и помещений, занятых интернатами при образовательном учреждении, а также площадь, занятая посторонними организациями и лицами. В общую площадь зданий образовательного учреждения не включается площадь надворных построек (гаражей, конюшен и т. д.).

В общую площадь также включаются сданная в аренду другому аналогичному образовательному учреждению (кроме - арендованной у других образовательных учреждений).

Площадь занимаемых общеобразовательным учреждением зданий и строений определяется по плану, а при отсутствии плана - по специальному обмеру каждого здания и строения.

В строке 1403 и 1404 указывается проектная мощность данного общеобразовательного учреждения и при наличии мощность интерната. Мощность указывается в единицах ученических мест и мест в интернате согласно паспорту данного учреждения.

В строке 1405 отражается число классных комнат, учебных кабинетов и лабораторий, в которых проводятся занятия с учащимися.

В строках 1406-1419 отражается наличие в образовательном учреждении учебных кабинетов, в которых проводятся учебные занятия по данному предмету. Если в одной комнате оборудованы два учебных кабинета (например, биологии и химии), в таком случае следует указать наличие в данном образовательном учреждении,  кабинета биологии (в строке 1408) и кабинета химии (в строке 1409).

В строках 1414, 1416 и 1418 указывается наличие языковых классов, оборудованных лингафонным устройством. Если в строках 1414, 1416 и 1418 проставлено число 1 как учреждение, имеющее классы оборудованные соответствующим устройством, то следует также указать наличие классов узбекского, русского языка и литературы,  иностранного языка в строках 1413, 1415 и 1417.

В строках 1420-1425 и 1427 указывается информация о наличие учебных мастерских, спортивного зала, спортивной площадки, плавательного бассейна, столовой (буфета), сельскохозяйственных земельных участков. Если таковые имеются необходимо проставить в соответствующих строках цифру 1 (имеется).

Если в строке 1426 указано число посадочных мест, то в строке 1425 также необходимо указать наличие столовой или буфета, проставив цифру 1.

Если в учреждении имеется канализационное устройство для стока хозяйственно-фекальных вод в уличную канализационную сеть или поглощающие колодцы, то данное учреждение считается оборудованным канализацией, и в строке 1428 указывается цифра 1.

Учреждение, оборудованное водопроводом, имеет внутри распределительную сеть водопроводных труб, в которые вода поступает из сети центрального водоснабжения или артезианской скважины. Такое учреждение в строке 1429 указывает "1" как имеющий в наличие водопровод.

Если здание образовательного учреждения благоустроено централизованной отопительной системой, которое обеспечивается теплоподачей ТЭС, то указывается "1" в строке 1430. Если здание отапливается индивидуальной отопительной системой - от своей котельной, групповой котельной и т.п., указывается "1" в строке 1431.

В строках 1432 и 1433 указывается информация о техническом состоянии зданий общеобразовательного учреждения и необходимо проставить цифру 1 в строке 1432, как ответ "да" если здания учреждения требуют капитального ремонта, также в строке 1433, если здания учреждения находится в аварийном состоянии.

Если образовательное учреждение находится на капитальном ремонте по строке 1434 или временно не работает  по строке 1435 указывается цифра 1, которая обозначает ответ “да”.



































Время: 0.0280
по регистрации МЮ строгое соответствие
  • Все
  • действующие
  • утратившие силу
  • Русский
  • Ўзбекча
  • Оба языка
  • любая дата
  • точная дата
  • период
  • -

Свернуть поиск