ВСЕ ЗАКОНОДАТЕЛЬСТВО УЗБЕКИСТАНА

Законодательство РУз / Статистика. Отчетность / Утратившие силу документы / Бланки статистической отчетности / Бланки статистической отчетности 2014 г. / Формы отчетов по транспорту / Форма 1-транспорт (годовая). Отчет об автомобильном транспорте и протяженности хозяйственных автодорог /

Разъяснения по заполнению формы

Функция недоступна

Данная функция доступно только для клиентов (пользователей)

Полный текст документа доступен в платной версии. По вопросам звоните на короткий номер 1172

1-transport шаклини тўлдириш бўйича тушунтиришлар


Шаклни, ташкилий-ҳуқуқий ва мулкчилик шаклидан қатъи назар, ўз балансида ёки ижарага олган бир ва ундан ортиқ автомобиллари бўлган барча юридик шахслар (нотижорат ташкилотлар, кичик корхоналар ва микрофирмалардан ташқари) ўз жойидаги статистика органига тақдим этадилар.

Автомобилларни ижарага олган ва улардан тижорат мақсадида юк ва йўловчи ташишда фойдаланадиган ташкилотлар ушбу автомобиллар бўйича тўлиқ ижара даври учун ҳисобот тўлдирадилар. Ижарага берувчи ташкилотлар тўлиқ ижара даврида ижарага берилган автомобиллар бўйича маълумотларни ҳисоботга қўшмайдилар.

Автотранспорт воситалари алоҳида таркибий бўлинмалар ёки ташкилот ишчилари томонидан меҳнат шартномаси билан боғлиқ ички хўжалик ижарасига олинганда, транспорт иши ҳажми ва молиявий натижалари, шунингдек ҳаракатдаги таркибдан фойдаланиш кўрсаткичлари ташкилот ҳисоботида ушбу таркибий бўлинмалар (ишчилар) бўйича маълумотларни қўшган ҳолда акс эттирилади.

I бўлим. Маълумотлар бирламчи ҳисоб - ҳаракатдаги таркибнинг техник паспортлари асосида тақдим этилади.

Техник ҳолатидан (соз ҳолатда, таъмирда, таъмирни кутиш ҳолатида) қатъи назар, ҳисобот топширувчи ташкилот балансида бўлган шахсий (ижарага олинганларини қўшган ҳолда) автомобиллари сони йил охири ҳолатига кўрсатилади.

5-устунда автомобилларнинг жами юк кўтариш қобилияти (юк автомобиллари, пикаплар ва енгил фургонлар, прицеплар ва ярим прицеплар) ва йўловчи сиғими (автобуслар) тўлдирилади.

Умумий юк кўтариш қобилияти - мавжуд юк автомобилларининг маркалари бўйича уларнинг юк кўтариш қобилияти (ишлаб чиқарувчи завод томонидан берилган паспорти асосида) йиғиндисига тенг.

Умумий йўловчи сиғими (ўриндиқлар сони бўйича), ҳайдовчи ўрнини ҳисобламаган ҳолда ҳар бир маркадаги автобуслар (микроавтобуслар) сонини уларнинг ўриндиқлар бўйича сиғимига кўпайтиришдан ҳосил бўлган кўпайтмани жамлаш орқали аниқланади.

128-сатрда махсус автомобиллар қаторида ҳисобга олинадиган почта ташиш, санитар ва бошқа махсус ишлар билан шуғулланадиган автомобиллар қўшилмайди.

Пикап ва енгил фургон - енгил автомобиль шассисига мослаштирилган кузовли кичик юк ва юк-йўловчи автомобиллари.

Махсус автотранспорт воситалари жумласига турли махсус ишларни, кўпроқ нотранспорт ишларини бажаришга мўлжалланган автомобиллар, тиркамалар ва ярим тиркамалар (ўт ўчириш автомобиллари, компрессор қурилмали автомобиллар, автокранлар, супуриш-сидириш ҳамда чиқинди ташиш автомобиллари ва ҳоказолар) киради.

Маълумот учун:

Автомобилларнинг ташкилот ихтиёрида бўлиши (автомобиль-кун) ҳар бир автомобилнинг дам олиш ва байрам кунларини қўшган ҳолда ҳисобот йили давомида ташкилотда бўлган барча календарь кунларини жамлаш орқали ҳисобланади.

Юк автомобилларидан фойдаланиш кўрсаткичларига автоприцеплар бўйича маълумотлар қўшилмайди.

Автомобилларнинг ишда бўлиши (ишда автомобиль-кун) бир кеча-кундузда қанча смена ишлаганлигидан қатъи назар, ҳисобот йилининг ҳар кунида линияга чиқарилган автомобиллар сонини жамлаш орқали ҳисобланади.

Автомобиль бир кеча-кундузда бир мартадан ортиқ йўналишга чиқарилганда, ишдаги автомобиль-кун ҳисобланаётганда бундай автомобиль фақат бир марта ҳисобга олинади.

Агар линияга чиқиб кетган юк автомобили юк бўлмаганлиги сабабли ҳеч қанақа иш бажармаган бўлса ва белгиланган топшириқ муддатидан олдин линиядан қайтиб келган автомобиль, қайтиш сабабидан қатъи назар, бир кун ишда бўлган деб ҳисобланади.

1.1 бўлим. Агарда корхона йўловчи ёки юк ташиш мақсадида қисқа муддатли ижара шартномаси тузса, шартномаларни бажарган автомашиналар ижарага олинган ёки берилган автомашиналар сонида кўрсатилмайди

II бўлим. Фойдаланишда бўлган вақт - тайёрловчи завод томонидан чиқарилган муддатдан бошлаб автомобилнинг паспортида ва ҳисобот йили охирига бухгалтерия ҳисоб маълумотлари кўрсаткичлари асосида аниқланади.

III бўлим. 301 ва 303-сатрларда ишлари N 4-с, N 4-м, N 4-п "Юк автомобили йўл варақаси" бирламчи ҳисоб шаклларида ҳисобга олинган автомобилларда ташилган юк тоннада ва юк айланмаси тонна-километрда акс эттирилади.

Ташилган юк (юк ташиш ҳажми) - пикап, енгил фургонлар ва автоприцепларда ташилган юкларни қўшган ҳолда юк автомобилларида тоннада ташилган юк.

Юк айланмаси ташилган юкни ташиш масофасини километрларда ҳисобга олган ҳолда характерлайди ва ҳар бир қатнов бўйича юк массаси (оғирлиги)ни ушбу қатнов бўйича ташиш масофаси (юк билан босиб ўтилган масофа)га кўпайтмасини жамлаш орқали аниқланади.

Юк автомобиллари ташувчилари учун йўл варақалари, товар-транспорт юкхатларини ҳисобга олиш, тўлдириш ва қайта ишлаш тартибини Ўзбекистон автомобиль ва дарё транспорти агентлигининг 2004 йил 3 июндаги 83-сон буйруғи билан тасдиқланган "Ташувчиларнинг юк автомобиллари учун йўл варақалари, товар-транспорт юкхатларини тайёрлаш, ҳисобга олиш, тўлдириш ва қайта ишлаш бўйича Йўриқнома" (рўйхат рақами 1382, 2004 йил 2 июль) белгилаб беради.

Автомобилларда умумий босиб ўтилган йўл ҳисобот йилида барча фойдаланилган автомобилларнинг ҳар кунлик босиб ўтган йўлини (юк автомобиллари учун - юк билан, юксиз ва нолдан иборат юриш; йўловчи автомобиллари учун - йўналишда ва нолдан иборат юриш) жамлаш орқали аниқланади.

310-сатрдан 311 - 315-сатрларда турли ёқилғидан фойдаланувчи юк автомобиллари босиб ўтган йўл кўрсатилади.

Юк билан босиб ўтилган масофа (316-сатр) ҳисобот топширувчи ташкилот транспорт ҳужжатларида акс эттириладиган, ҳар бир юк ташувчи автотранспорт воситаси бўйича юк билан босиб ўтилган масофани жамлаш орқали аниқланади.

Ташилган йўловчи - ҳисобот даврида автобус ва микроавтобусларда (йўналишли таксомоторларни қўшган ҳолда) ташилган йўловчилар сони.

Йўловчи айланмаси - ташилган йўловчини ушбу йўловчиларни ташиш масофасини ҳисобга олган ҳолда характерлайди ва ташилган йўловчилар сонини ҳар бир қатнов бўйича ташиш масофасига кўпайтмасини жамлаш орқали аниқланади.

Йўловчи ва йўловчи-километрлардаги ишбай ташишлар ҳажми Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг 2012 йил 17 сентябрдаги 273-сонли қарорига 1-илова “Ўзбекистон Республикасида йўловчилар айланмасини ва  умумий фойдаланиладиган автомобиль ва электр транспортида шаҳарда, шаҳар атрофида, шаҳарлараро, халқаро йўналишларда ҳамда соатлар бўйича ташилган йўловчилар сонини аниқлаш тартиби тўғрисида Низом”га асосан аниқланади.

Йўналишсиз таксилар пуллик босиб ўтган йўли (361-сатр) транспорт ҳужжатларида акс эттирилган, таксометр кўрсаткичи маълумотлари бўйича аниқланади.

Ички қатновларга шаҳар ҳудуди чегарасида амалга ошириладиган ташишлар киради.

Шаҳар атрофида қатновларга шаҳар ҳудуди чегарасидан 50 километр масофагача амалга ошириладиган ташишлар киради.

Шаҳарлараро қатновларга шаҳар ҳудуди чегарасидан 50 километр масофагача, шунингдек йўналиш масофасидан қатъи назар, Ўзбекистон Республикаси икки ёки ундан ортиқ вилояти ҳудудида амалга ошириладиган ташишлар киради.

Халқаро қатновларга йўналиш масофасидан қатъи назар, Ўзбекистон Республикасида рўйхатга олинган автотранспорт воситаларида давлат чегарасидан ташқарида амалга оширилган ташишлар киради.

IV бўлим. Хўжалик автомобиль йўллари (3-устун) давлат ёки юридик ва жисмоний шахслар мулкига тегишли бўлади. Хўжалик автомобиль йўлларига технологик мақсадларга хизмат қилувчи, шохобча, хизмат, патруль ва бошқа шу каби йўллар киради, “Ўзавтойўл” ДАК балансидаги йўллар бундан мустасно. Автомобиль йўллари Ўзбекистон Республикасининг 2007 йил 2 октябрдаги ЎРҚ-117-сон "Автомобиль йўллари тўғрисида"ги Қонунига асосан тавсифланади.

Қаттиқ қопламали автомобиль йўлларига (4-устун) такомиллаштирилган қопламали, чақиқтошли, шағал, боғловчи материаллар билан ишланмаган ва кўприк қопламалари киради.

Такомиллаштирилган қопламали автомобиль йўлларига (5-устун) цемент-бетон, асфальт-бетон ва органик боғловчи материаллар билан чақиқтош ва шағалга ишлов берилган асфальт-бетон типлари киради.

401, 402, 404 ва 406-сатрларда йил бошига автомобиль йўллари узунлиги, ҳисобот даврида қўшилган ва чиқиб кетган, йил охирига мавжуд автомобиль йўллари узунлиги кўрсатилади.



Разъяснения по заполнению формы 1-transport


Форму представляют все юридические лица (кроме некоммерческих организаций, малых предприятий и микрофирм), имеющие на своем балансе или арендующие один и более автомобилей, независимо от их формы собственности статистическому органу по месту нахождения.

Организации, арендующие автомобили и использующие их для осуществления грузовых и пассажирских перевозок на коммерческой основе, составляют отчет по этим автомобилям за весь период аренды. Организация - арендодатели не включают в отчет данные по автомобилям, сданным в аренду за весь период аренды, кроме внутрихозяйственной аренды.

При внутрихозяйственной аренде автотранспортных средств отдельными подразделениями или работниками организации, связанными с ней трудовыми соглашениями, объем транспортной работы и полученные от нее финансовые результаты, а также показатели использования подвижного состава отражаются в отчетах организации, включая данные по этим подразделениям (работникам).

Раздел I. Данные представляются на основании первичного учета - технических паспортов подвижного состава.

Количество собственных (включая сданных в аренду) автомобилей всех типов, находящихся на балансе отчитывающейся организации независимо от технического состояния (в исправном состоянии, в ремонте, в ожидании ремонта и т.п.) заполняется по состоянию на конец года.

По графе 5 заполняется общая грузоподъемность (грузовых автомобилей, пикапов и легковых фургонов, прицепов и полуприцепов) и пассажировместимость (автобусов) автомобилей.

Общая грузоподъемность равна сумме произведений списочного числа грузовых автомобилей каждой марки (прицепов, полуприцепов) на их номинальную грузоподъемность по паспорту завода-изготовителя.

Общая пассажировместимость определяется суммированием произведений, полученных от умножения списочного числа автобусов (микроавтобусов) каждой марки на их вместимость по числу мест для сидения, не считая места водителя.

По строке 128 не включаются легковые автомобили специального назначения для перевозки почты, санитарные и прочие, учитываемые в числе специальных автомобилей.

Пикап и легковой фургон - малотоннажные грузовые и грузопассажирские автомобили с кузовами, сконструированными на шасси легковых автомобилей.

К специальным автотранспортным средствам относятся автомобили, прицепы и полуприцепы, предназначенные для выполнения различных специальных, преимущественно нетранспортных работ (пожарные автомобили, автомобили с компрессорными установками, автокраны, уборочные автомобили и т.п.).

Справочно:

Пребывание автомобилей в распоряжении организация (автомобиле-дни) определяется суммированием всех календарных дней пребывания в организации, включая выходные и праздничные дни, каждого отдельного автомобиля в течение отчетного года.

В показатели использования грузового эксплуатационного автомобильного транспорта данные по автоприцепам не включаются.

Пребывание автомобилей в работе (автомобиле-дни в работе) определяется суммированием количества автомобилей, выпущенных на линию, за каждый день отчетного года, независимо от количества отработанных смен в течение суток.

При выпуске автомобиля на линию в календарные сутки более одного раза при подсчете автомобиле-дней в работе такой автомобиль должен учитываться только один раз.

Если грузовой автомобиль, выехавший на линию, не выполнил никакой работы по причине отсутствия груза, также возвративший с линии ранее установленного заданием времени, независимо от причин возврата, то этот день учитывается как автомобиле-день в работе.

В разделе 1.1. организации, заключающие договоры (заявки) на краткосрочные перевозки, не включают в число арендованных автомобилей, автомобили которые выполняют эти договоры.

Раздел II. Время пребывания в эксплуатации определяется по записям в паспорте автомобиля и данным бухгалтерского учета по состоянию на конец отчетного года с момента выпуска автомобиля заводом-изготовителем.

Раздел III. По строкам 301 и 303 отражаются перевозки грузов в тоннах и грузооборот в тонно-километрах, выполненных автомобилями,  работа которых учтена формами первичного учета N 4-с (сдельная), N 4-м (международная), N 4-п (повременная) "Путевой лист грузового автомобиля".

Перевезено грузов (объем перевозок грузов) - количество грузов в тоннах, перевезенных грузовыми автомобилями, включая груз, перевезенный пикапами и легковыми фургонами, автоприцепами.

Грузооборот характеризует перевозку груза с учетом расстояния перевозки в километрах и определяется как сумма произведений массы (веса) груза по каждой поездке (заезду) на расстояние перевозки (пробега с грузом) также по каждой поездке.

Порядок учета, заполнения и обработки путевых листов и товарно-транспортных накладных для грузовых автомобилей перевозчиков определяет "Инструкция по изготовлению, учету, заполнению и обработке путевых листов, товарно-транспортных накладных для грузовых автомобилей перевозчиков" утвержденная Приказом Узбекского агентства автомобильного и речного транспорта  от 03.06.2004 г. N 83, регистрация N 1382 от 02.07.2004 г.

Общий пробег автомобилей определяется суммированием ежедневных пробегов (для грузовых - с грузом, без груза и нулевых пробегов; для пассажирских - на линии и нулевых пробегов) всех эксплуатационных автомобилей в течение отчетного периода.

Из строки 310 по строкам 311-315 указывается пробег грузовых автомобилей по видам топливо.

Пробег с грузом (стр. 316) определяется как суммарный пробег с грузом по каждому грузоперевозящему автотранспортному средству, отражаемым в транспортной документации отчитывающейся организации.

Перевезено пассажиров - число пассажиров, перевезенных автобусами и микроавтобусами (включая маршрутными таксомоторами) за отчетный период.

Пассажирооборот характеризует перевозку пассажиров с учетом расстояния, на которое перевезены пассажиры, и определяется суммированием произведений количества перевезенных пассажиров на расстояние поездки в километрах.

Порядок заполнения билетно-учетных и путевых листов для  перевозчиков, осуществляющих регулярные городские, пригородные, междугородные, международные перевозки пассажиров автомобильным транспортом определяет "Инструкция по заполнению билетно-учетных и путевых листов" утвержденная Приказом Узбекского агентства автомобильного и речного транспорта от 01.08.2003 г. N 108, регистрация N 1282 от 09.10.2003 г.

Платный пробег линейных такси (строка 361) определяется по данным таксометра, отраженным в транспортной документации.

Расчет объемов почасовых перевозок в пассажирах и пассажиро-километрах определяется согласно "Положению о порядке определения пассажирооборота и количества пассажиров, перевезенных автомобильным и электрическим транспортом общего пользования на городских, пригородных, междугородных, международных маршрутах и почасовых перевозках в Республике Узбекистан", Приложение N 1 к Постановлению КМ РУз от 17.09.2012 г. N 273.

К внутригородскому  сообщению относятся перевозки, осуществляемые в пределах границы территории городского поселения.

К пригородному сообщению относятся перевозки, осуществляемые  за пределами  границ  территории городского  поселения  на расстояние до 50 километров включительно.

К междугородному сообщению относятся  перевозки, осуществляемые за пределы границ территории городского поселения на расстояние более 50 километров, а также перевозки, осуществляемые на территории двух и более областей Республики Узбекистан независимо от  протяженности маршрута.

К международному сообщению относятся перевозки, осуществляемые за пределы государственной границы или из-за государственной границы Республики Узбекистан независимо от протяженности маршрута, автотранспортом, зарегистрированным на территории Республики Узбекистан.

Раздел IV. Хозяйственные автомобильные дороги (графа 3) находятся в собственности государства или юридических и физических лиц. К хозяйственным автомобильным дорогам относятся дороги, служащие технологическим целям, подъездные, служебные, патрульные и иные подобные автомобильные дороги, кроме находящихся на балансе ГАК "Узавтойул". Классификация автомобильных дорог осуществляется в соответствии с Законом Республики Узбекистан "Об автомобильных дорогах" от  02.10.2007 г. N ЗРУ-117.

Автомобильные дороги с твердым покрытием (графа 4) - имеют усовершенствованное покрытие, а также щебеночное, гравийное, без обработки вяжущими материалами и мостовое покрытие.

Автомобильные дороги с усовершенствованным покрытием (графа 5) - цементо-бетонное, асфальто-бетонное и типа асфальтобетона, из щебня и гравия, обработанных органическими вяжущими материалами.

По строкам 401, 402, 404 и 406 отражается наличие автомобильных дорог на начало отчетного года, прибытие и выбытие за отчетный период, наличие на конец отчетного года.
















Время: 0.0053
по регистрации МЮ строгое соответствие
  • Все
  • действующие
  • утратившие силу
  • Русский
  • Ўзбекча
  • Оба языка
  • любая дата
  • точная дата
  • период
  • -

Свернуть поиск