ВСЕ ЗАКОНОДАТЕЛЬСТВО УЗБЕКИСТАНА

Законодательство РУз / Статистика. Отчетность / Утратившие силу документы / Бланки статистической отчетности / Бланки статистической отчетности 2010 г. / Формы государственного статистического наблюдения / Форма 1-ДА МБ (выборочное обследование), (единовременная). Анкета обследования деловой активности малых предприятий и микрофирм /

Порядок заполнения и представления формы государственного статистического наблюдения

Функция недоступна

Данная функция доступно только для клиентов (пользователей)

Полный текст документа доступен в платной версии. По вопросам звоните на короткий номер 1172

Давлат статистика кузатуви шаклини тўлдириш

ва тақдим этиш тартиби


N ДА-МБ Давлат статистика кузатуви ”Кичик корхона ва микрофирманинг фаол ишчанлиги сўров варағи” шаклини асосий фаолият тури саноат ишлаб чиқаришига асосланган кичик корхона ва микрофирмалар - юридик шахслар тақдим этишади.

Корхонанинг фаол ишчанлиги кўрсаткичлари даражасини баҳолаш билан боғлиқ бўлган шаклдаги саволлар, амалдаги натижаларни “ўртача” даража билан та??ослашга асосланади: “юқори”, “яхши”, “ўртача даражадан паст” (текширилаётган даврда хўжаликлаштириш ва баҳолаш шартларининг нуқтаи назаридан келиб чиқиб).

Корхонанинг фаол ишчанлиги кўрсаткичларини баҳолашда ўзгаришлар учун қуйидаги градациялардан фойдаланилади: “ўсиш” (яхшиланиш), “ўзгаришсиз”, “пасайиш” (ёмонлашиш).

2-9-бўлимларнинг кўрсаткичлари сифатли саналади ва ўзида корхона раҳбари (менежери)нинг профессионал фикрлари асосида аниқланадиган фаолиятнинг кўрсаткичларини эксперт баҳолашларида намоён этади.

1-бўлим 1.1-сатрида корхонада текширилаётган даврда бандликни кўрсатиб берувчи, банд бўлганлар сонининг ўзгаришлар даражаси ва тенденцияси баҳоланади. Ушбу кўрсаткичнинг даражасини баҳолашда у текширилаётган даврдаги амалда ишлаб чиқарилган ҳажм билан та??осланади. Бунда қуйидаги градациялар қўлланилади: “етарлидан ортиқ”, “етарли” ва “етарли эмас”.

2-бўлим 2.1, 2.2-сатрларда текширилаётган даврда корхона фаолиятидаги талаблар нуқтаи назаридан тўлиқлигича қандай бўлса, ташқи бозорда ҳам шундайлигича, хўжаликлаштиришнинг умумий иқтисодий вазият ва шартларидан, бозорнинг аҳволидан, самарали истеъмолчиларнинг фойдаларидан, корхонанинг рақобатбардошлигидан келиб чиқиб, корхона ишлаб чиқарадиган маҳсулотга бўлган талабнинг даражаси ва тенденцияси баҳоланади. 2.3, 2.4-сатрларда текширилаётган даврда корхона натура ҳолида ишлаб чиқарадиган асосий маҳсулот турининг ўзгариш даражаси ва тенденцияси тўлиқлигича қандай бўлса, инновацион маҳсулот ҳам шундайлигича баҳоланади. 2.5-сатрда текширилаётган даврда корхона натура ҳолида шахсий ишлаб чиқарган тайёр маҳсулотининг қолдиқларини кўрсатувчи, тайёр маҳсулот захираларида бўлган ўзгариш даражаси ва тенденцияси баҳоланади. 2.6-сатрда текширилаётган даврда ишлаб чиқаришни ривожлантиришнинг самарали имкониятларини кузатиш мумкин бўлган, натура кўринишидаги хом ашё захираларидаги ўзгариш даражаси ва тенденцияси баҳоланади.

3-бўлимда корхонанинг ижарага олинган асосий воситаларидан ва ижарага олинган ишлаб чиқариш қувватларидан фойдаланиш даражаси фоиз кўринишида баҳоланади.

4-бўлимда текширилаётган даврда корхонада асосий маҳсулот тури бўйича ишлаб чиқариш қувватларидан фойдаланиш даражаси баҳоланади (тахминан, унинг умумий ҳажмига нисбатан %).

5-бўлим 5.1-сатрда текширилаётган даврда, талаб ва унинг қондирилиш истиқболининг тавсифини билдирувчи, корхонанинг талабларга биноан яқин 3 ойда кутилаётган ишлаб чиқариш қувватлари билан таъминланганлик даражаси баҳоланади. Бунда қуйидаги градациялар қўлланилади: “етарлидан ортиқ”, “етарли” ва “етарли эмас”.

6-бўлимда текширилаётган даврда хом ашё ва материалларга бўлган нархларнинг ўзгариш тенденцияси ҳамда сотилаётган маҳсулот бўйича тадбиркорларнинг кутилажак инфляцияси ҳақида қўшимча маълумот олиш мақсадида баҳоланади.

7-бўлим 7.1, 7.2-сатрларда текширилаётган даврда корхонанинг молиявий стратегиясини реализация қилиш имконияти кузатиладиган молиявий воситаларнинг: шахсий, кредит ва қарз воситалари - ўзгариш тенденцияси баҳоланади. 7-бўлим 7.3-сатрда текширилаётган даврда корхона ишлаб-чиқариш - молиявий фаолиятининг сўнгги натижасини англатувчи даромаднинг ўзгариш тенденцияси баҳоланади.

8-бўлимда корхонанинг умумий иқтисодий вазияти - унинг текширилаётган даврдаги талаб шаклланишини, ишлаб чиқариш масштабини, молиявий ресурслар билан таъминланганлигини, фаолиятининг даромадлилигини, рақобат йўлларини ҳисобга олиб, барча ўзгаришлари баҳоланади.

9-бўлимда корхона ишлаб чиқариш фаолиятининг ривожланишига салбий таъсир қилувчи ички ва ташқи омиллар кўрсатилади. Ушбу бўлимни тўлдиришда корхона раҳбари (менежери) фикрига кўра мавжуд бўлган бир қанча омиллар белгилансин.

10-бўлим 10.1-сатрга агар бозорда текширилаётган даврда мазкур товар (хизмат)га мумкин бўлмаган рекламадан фойдаланиш масштаби камайса, хўжалик субъекти раҳбари (менежер) фикрига биноан белги қўйилади.

Лозим бўлмаган реклама - бу қонунчилик томонидан белгиланган унинг моҳияти, жойи, вақти, оммалашиш усули талабларининг бузилишига йўл қўйиб берадиган инсофсиз, ишончсиз, одобдан ташқари, шак-шубҳасиз ёлғон ва бошқа реклама.

10-бўлим 10.2-сатрга мазкур бозорда (бозорларда) ҳисобот даврида инсофсиз рақобат ҳолатлари камайса, сўралаётган хўжалик субъектининг фикрига кўра белги қўйилади.

Ҳа??оний бўлмаган рақобатга қуйидагилар киради:

- бошқа хўжалик субъектига зарар етказувчи ёки унинг ишдаги обрўсига зиён етказувчи ёлғон ёки нотўғри маълумотларнинг тарқалиши;

- товар ёки уни ишлаб чиқарувчисининг сифати ва сонига, характерига, тайёрлаш усули ва жойига, истеъмолчиларнинг хусусиятларига алоқадор янглиштириш;

- хўжалик субъекти томонидан ишлаб чиқарилаётган ёки сотилаётган товарларни бошқа хўжалик субъектлар товарлари билан ноаниқ та??ослаш;

- иш ва хизматларнинг бажарилиши, товарни индивидуаллаштиришга, юридик шахсни индивидуаллаштиришга ўхшаш воситалар ва интеллектуал фаолият натижаларидан ноқонуний фойдаланиш йўли билан товарни сотиш, айирбошлаш ва товар айланмасига ҳоказо қилиш;

- ноқонуний равишда маълумотни олиш, фойдаланиш, қонун билан ҳимоя қилинган тижорат, хизмат ва ҳоказо сирни ошкор қилиш.

10-бўлим 10.3-сатрга мазкур ҳудудда (районда) ҳисобот даврида ҳукумат органларининг рақобатга қарши ҳаракати камайса, сўралаётган хўжалик субъектининг фикрига кўра белги қўйилади.

Ҳукумат органларининг рақобатга қарши ҳаракати - бу ўзларининг натижалари билан рақобатга йўл қўймасликка, чеклашга, бартараф қиладиган меъёрий-ҳуқуқий ҳужжатлар ва (ёки) фаолиятга (фаолиятсизликка) эга бўлганлар.

10-бўлим 10.4-сатрга сўралаётган хўжалик субъектининг фикрига кўра мазкур бозорда (бозорларда) ҳисобот даврида рақобат муҳити аҳволи яхшиланган бўлса, белги қўйилади.

Рақобат деб, хўжалик субъектларининг курашувчанлиги уларнинг мустақил фаолияти, мазкур товар бозорида уларнинг хар бири умумий товар муносабатлари шартларига бир томонлама таъсир кўрсатиш имкониятларини самарали чеклаши тушунилади.

10-бўлим 10.5-сатрга ҳисобот даврида табиий монополия субъектлари хизмати имконияти ўсса, сўралаётган хўжалик субъектининг фикрига кўра белги қўйилади.

Табиий монополия хизмати истеъмолчилари - бу электр ва иссиқлик энергиясини, газ, нефть қувурлари орқали нефтни истеъмол қилувчилар, қайд қилинган телефон ва почта алоқаси хизматларидан фойдаланувчилар, темир йўл транспорти хизматидан, тайёрагоҳлар (аэропортлар), порт ва транспорт терминалларидан фойдаланучи хўжалик субъектлари. Амалда барча хўжалик субъектлари, табиий монополия субъектлари томонидан ишлаб чиқарилаётган (товар) хизматлар истеъмолчиси ҳисобланади. Унинг очиқ-ойдинлигига эса, табиий монополия инфраструктурасига уланиш пайтида ҳеч қандай та??ирлашлар бўлмаса, алоҳида истеъмолчилар билан шартномалар тузишда истеъмолчиларнинг рад этиш ҳодисалари учрамаса, табиий монополия субъекти томонидан товар (хизмат)нинг сотилишида рад этиш йўқ бўлган шароит тушунилади.



Порядок заполнения и представления формы

государственного статистического наблюдения


Форму государственного статистического наблюдения № ДА-МБ "Обследование деловой активности малых предприятий и микрофирм" представляют малые предприятия и микрофирмы - юридические лица, основным видом деятельности которых является промышленное производство.

Вопросы в форме, связанные с оценкой уровня показателей деловой активности предприятия, основываются на сопоставлении фактических результатов с "нормальным" уровнем (с точки зрения сложившихся условий хозяйствования и ценообразования в обследуемом периоде): "выше", "соответствует", "ниже нормального уровня".

При оценке изменения показателей деловой активности предприятия во времени используется следующая градация: "увеличение" (улучшение), "без изменений", "уменьшение" (ухудшение).

Показатели разделов 2-9 являются качественными и представляют собой экспертные оценки соответствующих показателей деятельности, определяемые на основе профессионального мнения руководителя (менеджера) предприятия.

В разделе 1 в строке 1.1 оценивается уровень и тенденции изменения численности занятых на  предприятии, характеризующих стратегию занятости в обследуемом периоде. При оценке уровня данного показателя его значение сопоставляется с фактическим объемом производства в обследуемом периоде. При этом используются следующие градации: "более чем достаточно", "достаточно" и "недостаточно".

В разделе 2 в строках 2.1,2.2 оценивается уровень и тенденции спроса на продукцию, производимую предприятием в обследуемом периоде, с точки зрения востребованности деятельности предприятия как в целом, так и на внешнем рынке, исходя из общей экономической ситуации и условий хозяйствования, конъюнктуры рынка, доходов потенциальных потребителей, конкурентоспособности предприятия, в строках 2.3, 2.4 оценивается уровень и тенденции изменения выпуска предприятием основного вида продукции в натуральном выражении в обследуемом периоде,  как в целом, так и инновационной продукции, в строке 2.5 оценивается уровень и тенденции изменения на предприятии запасов готовой продукции в обследуемом периоде, что характеризует остатки готовой продукции собственного производства в натуральном выражении,  в строке 2.6 оценивается уровень и тенденции изменения на предприятии запасов сырья и материалов в натуральном выражении в обследуемом периоде, что может свидетельствовать о потенциальных возможностях развития производства.

В разделе 3 оценивается уровень использования предприятием арендуемых основных средств и арендуемых производственных мощностей в процентах.

В разделе 4  оценивается уровень использования на предприятии производственных мощностей по основному виду продукции в обследуемом периоде (примерно, в % от их общего объема)

В разделе 5 в строке 5.1 оценивается уровень обеспеченности предприятия в обследуемом периоде производственными мощностями относительно ожидаемого спроса на ближайшие 3 месяца,  что характеризует как перспективы спроса,  так и возможности его удовлетворения. При этом используются следующие градации: "более чем достаточно", "достаточно" и "недостаточно".

В разделе 6 оцениваются тенденции изменения в обследуемом периоде цен на сырье и материалы, а также на реализуемую продукцию с целью получения дополнительной информации об инфляционных ожиданиях предпринимателей.

В разделе 7 в строке 7.1, 7.2, оцениваются тенденции изменения в обследуемом периоде финансовых средств: собственных,  кредитных и заемных, что свидетельствует о возможностях реализации финансовой стратегии предприятия, в строке 7.3 оценивается тенденции изменения в обследуемом периоде прибыли предприятия, характеризующей конечный результат производственно-финансовой деятельности.

В разделе 8  оценивается общая экономическая ситуация на предприятии, ее изменения в обследуемом периоде, учитывая сформировавшийся спрос, масштабы производства, обеспеченность финансовыми ресурсами, прибыльность деятельности, конкурентную позицию.

В разделе 9 указываются внутренние и внешние факторы, отрицательно влияющие на развитие производственной деятельности предприятия. При заполнении данного раздела отметить несколько наиболее существенных, по мнению руководителя (менеджера) предприятия, факторов.

В разделе 10 по строке 10.1 ставится отметка,  если по мнению опрашиваемого респондента (руководителя (менеджера) хозяйствующего субъекта) за отчетный период на рынке соответствующего товара (услуги) масштаб использования ненадлежащей рекламы уменьшился.

Ненадлежащая реклама - это недобросовестная, недостоверная, неэтичная, заведомо ложная и иная реклама, в которой допущены нарушения требований к ее содержанию, времени, месту и способу распространения, установленных законодательством.

В разделе 10 по строке 10.2 ставится отметка, если по мнению опрашиваемого хозяйствующего субъекта за отчетный период на соответствующем рынке (рынках) случаев недобросовестной конкуренции стало меньше.

Недобросовестная конкуренция включает в себя:

- распространение ложных или искаженных сведений, способных причинить убытки другому хозяйствующему субъекту либо нанести ущерб его деловой репутации;

- введение в заблуждение относительно характера, способа и места изготовления, потребительских свойств, качества и количества товара или его изготовителей;

- некорректное сравнение хозяйствующим субъектом производимых или реализуемых им товаров с товарами других хозяйствующих субъектов;

- продажу, обмен или иное введение в оборот товара с незаконным использованием результатов интеллектуальной деятельности и приравненных к ним средств индивидуализации юридического лица, индивидуализации товара, выполнения работ, услуг;

- незаконное получение, использование, разглашение информации, составляющей коммерческую, служебную или иную охраняемую законом тайну.

В разделе 10 по строке 10.3 ставится отметка, если по мнению хозяйствующего субъекта в соответствующем регионе (районе) за отчетный период стало меньше антиконкурентных действий органов власти.

Антиконкурентные действия органов власти  - это нормативно-правовые акты и (или) действия (бездействие), которые имеют (либо могут иметь) своим результатом недопущение, ограничение, устранение конкуренции.

В разделе 10 по строке 10.4 ставится отметка, если по мнению опрашиваемого хозяйствующего субъекта на соответствующем рынке (рынках) за отчетный период состояние конкурентной среды улучшилось.

Под конкуренцией понимается состязательность хозяйствующих субъектов, когда их самостоятельные действия эффективно ограничивают возможность каждого из них односторонне воздействовать на общие условия обращения товаров на соответствующем товарном рынке.

В разделе 10 по строке10.5 ставится отметка, если по мнению хозяйствующего субъекта за отчетный период возросла доступность услуг субъектов естественных монополий.

Потребители услуг естественных монополий - хозяйствующие субъекты, потребляющие электро- и теплоэнергию, газ, нефть по нефтепроводам, пользующиеся услугами фиксированной телефонной и почтовой связи, услугами железнодорожного транспорта, аэропортов, портов и транспортных терминалов. Практически любой хозяйствующий субъект является потребителем (товаров) услуг, производимых субъектами естественных монополий. Под доступностью понимается отсутствие дискриминации при подключении к инфраструктуре естественных монополий, отсутствии случаев отказа от заключения договора с отдельными потребителями, отказа в поставке товара (услуги) субъектом естественной монополии.



























Время: 0.0091
по регистрации МЮ строгое соответствие
  • Все
  • действующие
  • утратившие силу
  • Русский
  • Ўзбекча
  • Оба языка
  • любая дата
  • точная дата
  • период
  • -

Свернуть поиск