ВСЕ ЗАКОНОДАТЕЛЬСТВО УЗБЕКИСТАНА

Законодательство РУз / Статистика. Отчетность / Утратившие силу документы / Бланки статистической отчетности / Бланки статистической отчетности 2008 г. / Формы отчетов по транспорту / Форма 1-тариф (желдор), месячная. Отчет о тарифах на перевозку грузов железнодорожным транспортом /

Разъяснения по заполнению формы 1-тариф (желдор)

Функция недоступна

Данная функция доступно только для клиентов (пользователей)

Полный текст документа доступен в платной версии. По вопросам звоните на короткий номер 1172

ҲИСОБОТ ШАКЛИНИ ТЎЛДИРИШ БЎЙИЧА

ТУШУНТИРИШЛАР


1. "Ўзбекистон темир йўллари" ДАТК 3, 4-устунлар "Ҳисобот вақтидаги тариф, сўм" (маълумотлар вергулдан кейин иккита белгигача аниқлик билан келтирилади)ни ойнинг 15-куни ҳолатига кўра тўлдиради. Юкларни ташиш тарифи қўшилган қиймат солиғи (??С)сиз кўрсатилиши лозим.

2. Ушбу шаклни тўлдиришда ҳар бир алоқа тури бўйича та??осланаётган икки тарифнинг қиёсийлигини ташилувчи юк номи, уни ташиш масофаси, жўнатиш миқдори, ҳаракатланувчи таркибнинг тури ва мансублиги нуқтаи назаридан таъминлашга эътибор бериш лозим. Мазкур шартларни бажариш учун ҳар бир алоқа тури бўйича темир йўлда ташиш ҳажмига кўра энг оммавий вакил юк (тонна ҳисобида) танлаб олинади ва  унинг номи бўш сатрга қўлда ёзиб қўйилади. Тарифни танлаб олинган юкни ўтган йилда ташишнинг ўртача масофаси ҳисобидан кўрсатиш зарур.

Юк ташишнинг ўртача масофаси экспертиза йўли билан аниқланиши мумкин. Бу масофа кузатиш учун танланган юк ўтган йили энг кўп ташилган масофага яқин бўлиши лозим.

Сўнгра танлаб олинган юк учун уни ташишда қўлланилган ҳаракатланувчи таркибнинг тури ва мансублигини (масалан, ДАТК умумий паркининг универсал вагонлари; корхоналарга тегишли махсус вагонлар; цистерналар; ташкилотлар томонидан ижарага олинган ҳаракатланувчи таркиблар ва ҳ.к.) ҳамда вагонлаб жўнатишнинг (тонна ҳисобида) энг кўп тарқалган бир марталик миқдорини (масалан, 55 тонна, 65 тонна ёки бошқа тонна миқдори) кўрсатиш, бир тонна юкни ташиш қиймати  шундан келиб чиқиб белгиланиши лозим.

Бир тонна юкни темир йўл транспортида ташиш тарифларини кузатишдан асосий мақсад тарифлар индексини ҳисоблаш, яъни юк ташиш учун белгиланган (тасдиқланган, келишилган ва б.) тарифларнинг ўзгариш даражасини (бу даврда ташилган юклар тузилмасида содир бўлган ўзгаришларни ҳисобга олмаган ҳолда) аниқлашдир. Тарифлар индексини ҳисоблашда, юқорида зикр этилган белгилар (юк тури, юкни ташиш масофаси, танлаб олинган юкни жўнатиш миқдори, ҳаракатланувчи таркибнинг тури ва мансублиги)дан ташқари, имкониятга қараб, тарифларнинг қуйидаги белгилар бўйича ўзгармаслигини ҳам таъминлаш зарур: етказиб бериш тезлиги, белгиланган манзил, ҳаракатланувчи таркибнинг юк кўтариш қобилиятидан фойдаланиш даражаси ва б.

3. Давлат статистика органи ушбу шаклнинг 3, 4-устунларини тўлиқ ва тўғри тўлдирилганлигини текширади.



РАЗЪЯСНЕНИЯ ПО ЗАПОЛНЕНИЮ ФОРМЫ


1. ГАЖК “Ўзбекистон темир йўллари” заполняет графы 3, 4 “Тариф на отчетный момент, в сумах” (данные приводятся с точностью до двух знаков после запятой) по состоянию на 15 число. Тариф на перевозку грузов должен быть указан без учета налога на добавленную стоимость (НДС).

2. При заполнении формы следует обратить внимание на обеспечение сопоставимости двух сравниваемых тарифов по каждому виду сообщения с точки зрения наименования перевозимого груза, расстояния его перевозки, размера отправки, типа и принадлежности подвижного состава. Для выполнения указанных требований по каждому виду сообщения отбирается наиболее массовый на железной дороге по объему перевозки (прибытия) в тоннах груз - представитель, его наименование следует вписать от руки в свободной строке. Тариф необходимо указать в расчете на среднее расстояние перевозки отобранного груза за предыдущий год.

Среднее расстояние перевозки грузов может быть определено экспертно. Оно должно быть близким к расстоянию, на которое чаще всего в предыдущем году перевозился выбранный для наблюдения груз.

Затем для отобранного груза следует указать тип и принадлежность подвижного состава, используемого для его перевозки (например, универсальные вагоны общего парка ГАЖК; специализированные вагоны, принадлежащие предприятиям; цистерны; арендованные организациями и т.д.), и наиболее распространенный размер разовой повагонной отправки в тоннах (например, 55 тонн, 65 тонн или другое количество тонн), исходя, из которого должна определяться стоимость перевозки в расчете за 1 тонну.

Основной целью наблюдения тарифов на перевозку тонны грузов железнодорожным  транспортом является исчисление индекса тарифов, т.е. определение степени изменения только тарифов (утвержденных, договорных и др.) на грузовые перевозки без учета изменения за этот же период структуры перевезенных грузов. При расчете индекса тарифов кроме вышеназванных признаков (вид груза, расстояние перевозки груза, размер отправки отобранного груза, тип и принадлежность подвижного состава) по возможности также необходимо обеспечить неизменность тарифов и по таким признакам: скорость доставки, пункт назначения, степень использования грузоподъемности подвижного состава и по др.

3. Орган государственной статистики проверяет полноту и правильность заполнения граф 3, 4 данной формы.



Время: 0.0073
по регистрации МЮ строгое соответствие
  • Все
  • действующие
  • утратившие силу
  • Русский
  • Ўзбекча
  • Оба языка
  • любая дата
  • точная дата
  • период
  • -

Свернуть поиск